Gala rozdania Nagrody Zaufania „Złoty OTIS”: 8 i 22 października 2020

Na początku września Kapituła Nagrody Zaufania „Złoty OTIS” podjęła decyzję, że tradycyjna Gala rozdania Nagrody Zaufania „Złoty OTS” – spotkanie środowiska ochrony zdrowia w Polsce – zostanie zamieniona na dwa mniejsze spotkania. Uroczyste wręczanie statuetek odbędzie się 8 i 22 października 2020 o godz. 16.00 w hotelu Sheraton. Laureaci Nagrody Zaufania „Złoty OTIS” to osoby wybitne i nietuzinkowe. Na ich sukces składają się codzienna praca, wytrwałość, dążenie do celu. Serdeczną atmosferą kameralnych spotkań chcemy zrekompensować Laureatom ponad półroczne oczekiwanie na ceremonię wręczenia Nagród Zaufania „Złoty OTIS 2020”.
Wartość dla pacjenta  jako wyróżnik apteki

Wartość dla pacjenta jako wyróżnik apteki

Obecność apteki na rynku jest związana z jej misją dostarczania pacjentom leków i porady farmaceutycznej. W dobie coraz większej konkurencji apteka może, a nawet powinna, kierować się także zasadami funkcjonowania rynkowego, aby aktywnie kształtować wizerunek placówki dbającej przede wszystkim o interesy pacjenta.

Zakupy leków  przeciwbólowych OTC

Zakupy leków przeciwbólowych OTC

Farmaceuci oraz właściciele aptek ­– działając w myśl zasady, że najważniejszy jest pacjent – powinni mieć niezbędną wiedzę i informacje dotyczące zachowań pacjentów w sytuacji odczuwania dolegliwości bólowych. Pozwoli to na jak najlepsze dostosowanie oferty do ich potrzeb oraz oczekiwań. Preparaty przeciwbólowe stanowią jeden z największych segmentów rynku farmaceutycznego w Polsce. Ból jest czynnikiem powodującym, że pacjenci bardzo często kierują swoje kroki do apteki lub punktu sprzedaży, w którym mogą nabyć preparat likwidujący lub zmniejszający dyskomfort.

Jak rozmawiać z pracownikami

Jak rozmawiać z pracownikami – Zarządzanie kapitałem ludzkim

Rozpoczynamy nowy cykl artykułów na temat zarządzania kapitałem ludzkim. Będą to warsztaty samokształcenia dla managerów aptek, wykorzystujące wiedzę i doświadczenie ekspertów. Pierwszy odcinek poświęcamy prawidłowej komunikacji na poziomie podwładny – pracodawca, czyli magister/technik farmacji a kierownik apteki.

Praca w aptece to zajęcie wymagające bezwzględnego skupienia oraz dbałości o pacjenta. Dobra atmosfera wśród współpracowników, jasno określone zadania przez pracodawcę wydają się bardziej istotne w tej specyficznej placówce, niż pewność zatrudnienia. Dobry szef jest fundamentem, inspiruje i motywuje zespół i to od niego zależy jakość pracy, jaką pracownicy wykonują na co dzień. Dlatego warto się doskonalić w prawidłowym zarządzaniu zespołem.

Zdrowy sen a bezsenność

Zdrowy sen i leczenie bezsenności

Coraz więcej Polaków skarży się na problemy ze snem. Na bezsenność cierpi 5 proc. osób do 24. roku życia i aż 42 proc. po 65. roku życia. Każdy człowiek ma indywidualną porę zasypiania, która zależy od zegara biologicznego i prowadzonego trybu życia. Przy trybie nieregularnym, np. pracy na zmiany, zegar biologiczny rozregulowuje się i przestaje wyznaczać okresy senności w nocy i czuwania w dzień. W efekcie, w nocy nie można wystarczająco dobrze się wyspać, a w dzień nie osiąga się efektywnego poziomu czuwania.

Apteka przyjazna niepełnosprawnym

Apteka przyjazna niepełnosprawnym

W Polsce żyje około 3,5 mln osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. To właśnie one – wraz z seniorami – najczęściej korzystają z pomocy lekarskiej, a zatem stanowią ważną grupę klientów aptek. O czym powinni pamiętać pracownicy aptek obsługujący osoby z niepełnosprawnością?

Który program wybrać?

Który program wybrać?

Apteka, która planuje przystąpienie do programu lojalnościowego, powinna wziąć pod uwagę kilka kluczowych dla tej współpracy aspektów. Czy nadal jestem apteką niezależną? Na to pytanie odpowiada poziom obrotów, który musimy zrealizować w miejscu wskazanym przez operatora. Dla jednego właściciela apteki będzie to 40 proc., a dla innego – nawet 80 proc., i nie będzie odczuwał tego jako ubezwłasnowolnienia. Jest to też kwestia wygody, a czasami wynegocjowania naprawdę atrakcyjnych warunków handlowych. Deklarując współpracę na poziomie 70-80 proc. swoich obrotów…

Makrotrendy a zachowania pacjentów

Makrotrendy a zachowania pacjentów

Na zachowania pacjentów wpływa wiele różnorodnych czynników. Jednym z nich są makrotrendy, czyli tendencje występujące w dłuższym, wynoszącym od 7 do 12 lat okresie. W badaniach wyodrębnia się kilka makrotrendów, które będą wpływały na decyzje zakupowe konsumentów oraz pacjentów w najbliższych latach. Skoncentrujmy się na tych makrotrendach, które można wykorzystać w marketingowym zarządzaniu apteką.

Interakcje w praktyce aptecznej

Interakcje w praktyce aptecznej

Obecnie chyba każda apteka ma swój własny system komputerowy. Większość z tych programów posiada zintegrowany moduł interakcji leków, który informuje farmaceutę o możliwości wystąpienia interakcji pomiędzy produktami kupowanymi przez danego pacjenta. Jak reagujemy na taki komunikat?

Siła muzyki

Siła muzyki

Chuligani stają się potulni pod wpływem muzyki klasycznej…
Już starożytni filozofowie uważali, że muzyka oddziałuje na duszę człowieka i pomaga odprężyć się po pracy. W dzisiejszych czasach, gdy dostęp do muzyki jest nieporównanie lepszy niż 100 lat temu, praktycznie wszyscy słuchamy muzyki – bardziej lub mniej świadomie – w celu osiągania i utrzymywania dobrego samopoczucia.

O nieracjonalności zachowań

O nieracjonalności zachowań (część 2)

Krzywo ustawione krzesła, rozdarta okładka czasopisma, błoto na podłodze – te wszystkie szczegóły, z pozoru nieistotne, wpływają na podświadomą ocenę jakości opieki farmaceutycznej w placówce.

Stosowanie opioidów w bólu przewlekłym nienowotworowym

Stosowanie opioidów w bólu przewlekłym nienowotworowym

Do niedawna stosowanie opioidów w leczeniu przewlekłego bólu w chorobach nienowotworowych wzbudzało wiele kontrowersji. Okazuje się jednak, że w większości przypadków opioidy są bardzo skuteczne, chociaż sam proces leczenia musi być ściśle monitorowany. Stosowanie opioidów w uśmierzaniu bólu ostrego nie budzi kontrowersji. Dowiedziono, że jego skuteczne uśmierzanie zmniejsza częstość powikłań, skraca czas leczenia i obniża jego koszty.

Rola reklamy i zadania farmaceuty

Rola reklamy i zadania farmaceuty

Wraz z rozrostem grupy leków OTC, przed farmaceutami stanęły nowe wyzwania i pojawiły się nieznane dotąd pola realizacji misji tego zawodu. Warto na nie odważnie wkroczyć i zmierzyć się z fenomenem reklamy.

Reklama zagościła w naszym życiu na dobre, i czy tego chcemy, czy nie – każdy (mniej lub bardziej świadomie) ulega sile jej perswazji. Dlaczego? Wcale nie dlatego, że wierzy w przekaz w niej zawarty (choć bywa i tak), ale raczej z lenistwa lub wygody. Po co wertować podręczniki czy spędzać godziny w kolejce do lekarza, po co myśleć, skoro sympatyczni aktorzy, udający różnych specjalistów, z uśmiechem na ustach podsuwają nam gotowe rozwiązania?

O nieracjonalności zachowań (część 1)

O nieracjonalności zachowań (część 1)

Znajomość mechanizmów rządzących ludzkimi zachowaniami może być bardzo przydatną wiedzą, jeśli tylko będziemy potrafili odpowiednio ją wykorzystać. Umiejętne zbudowanie oferty skierowanej do potencjalnego nabywcy, ułatwi mu dokonanie udanego wyboru, a w perspektywie sprawi, że pacjent chętnie wróci do miejsca, w którym farmaceuta trafnie odczytał jego potrzeby, proponując konkretny produkt.

Adres w internecie

Adres w internecie

Strona internetowa firmy to jedna z głównych form jej promocji. Posiadanie takiej strony wiąże się z wymiernymi korzyściami wizerunkowymi oraz ze stosunkowo tanim i szybkim sposobem dotarcia z informacją do klientów. Jednak stworzenie serwisu internetowego to nie wszystko, o wiele ważniejsze jest stworzenie domeny.

Prawnik radzi…pałszywa recepta

Prawnik radzi…fałszywa recepta

Ostatnio trafiła w moje ręce recepta, co do której miałem podejrzenia, iż została sfałszowana – wyglądała, jakby ją ktoś zeskanował. Odmówiłem jej realizacji, ale jej nie zatrzymałem. Jak w takiej sytuacji powinienem się zachować? Kogo należy powiadomić w razie podejrzeń o sfałszowanie recepty? Czy groziłyby mi jakieś konsekwencje prawne, gdyby okazało się, że recepta nie została jednak sfałszowana, a pacjent z powodu odmowy jej realizacji nie otrzymałby leku?

Nauka perswazji

Nauka perswazji, czyli jak w osiem minut postawić na swoim

Warto się zastanowić nad stwierdzeniem, że trafniej oceniamy drugiego człowieka niż samego siebie. Wynika z tego zalecenie, aby uważniej i krytyczniej przyjrzeć się własnym cechom oraz wprowadzić zmiany w swoim charakterze. Ale do tego nie wystarczy dobra wola, potrzebna jest jeszcze praca nad sobą. Na przykład przyswojenie nowego nawyku (np. analizowania minionego dnia) wymaga od 5 do 21 dni, a i tak – jak się okazuje – nie wymazuje to całkowicie dotychczasowego przyzwyczajenia. Praca nad sobą trwa zatem do końca życia.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH