Gala rozdania Nagrody Zaufania „Złoty OTIS”: 8 i 22 października 2020

Na początku września Kapituła Nagrody Zaufania „Złoty OTIS” podjęła decyzję, że tradycyjna Gala rozdania Nagrody Zaufania „Złoty OTS” – spotkanie środowiska ochrony zdrowia w Polsce – zostanie zamieniona na dwa mniejsze spotkania. Uroczyste wręczanie statuetek odbędzie się 8 i 22 października 2020 o godz. 16.00 w hotelu Sheraton. Laureaci Nagrody Zaufania „Złoty OTIS” to osoby wybitne i nietuzinkowe. Na ich sukces składają się codzienna praca, wytrwałość, dążenie do celu. Serdeczną atmosferą kameralnych spotkań chcemy zrekompensować Laureatom ponad półroczne oczekiwanie na ceremonię wręczenia Nagród Zaufania „Złoty OTIS 2020”.
Wartość dla pacjenta  jako wyróżnik apteki

Wartość dla pacjenta jako wyróżnik apteki

Obecność apteki na rynku jest związana z jej misją dostarczania pacjentom leków i porady farmaceutycznej. W dobie coraz większej konkurencji apteka może, a nawet powinna, kierować się także zasadami funkcjonowania rynkowego, aby aktywnie kształtować wizerunek placówki dbającej przede wszystkim o interesy pacjenta.

Promocja sprzedaży w aptekach

Promocja sprzedaży w aptekach

Obecnie konsumenci mają do wyboru całą gamę produktów danej kategorii. Dlatego też do podjęcia właściwej decyzji często potrzebują pomocy w postaci dodatkowej informacji na temat wybranego artykułu. Rolę tę doskonale spełnia promocja, która jest niezbędnym elementem działań marketingowych firmy.

Dzięki promocji przedsiębiorstwo może komunikować się z otoczeniem i budować relacje z klientami. Tworzy ona pewną wartość dodaną do produktów, przez co konsumenci mogą lepiej oceniać walory różnych artykułów i wybrać ten, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. Promocja stanowi również pewną zachętę do zakupu i nakłania potencjalnych nabywców do skorzystania z przedstawionej im oferty.

Ochrona danych w programach lojalnościowych

Ochrona danych w programach lojalnościowych

Apteki bardzo często, w celu podtrzymywania kontaktów ze swymi klientami, proponują im udział w programach lojalnościowych. Wiąże się to z szeregiem obowiązków, m.in. wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych. By móc uczestniczyć w programie lojalnościowym, z reguły należy wypełnić formularz, w którym podaje się określone dane osobowe (np. imię, nazwisko, adres, e-mail). Dochodzi zatem do ich przetwarzania, ponieważ zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (dalej: UODO), przez pojęcie to należy rozumieć…

Który program wybrać?

Który program wybrać?

Apteka, która planuje przystąpienie do programu lojalnościowego, powinna wziąć pod uwagę kilka kluczowych dla tej współpracy aspektów. Czy nadal jestem apteką niezależną? Na to pytanie odpowiada poziom obrotów, który musimy zrealizować w miejscu wskazanym przez operatora. Dla jednego właściciela apteki będzie to 40 proc., a dla innego – nawet 80 proc., i nie będzie odczuwał tego jako ubezwłasnowolnienia. Jest to też kwestia wygody, a czasami wynegocjowania naprawdę atrakcyjnych warunków handlowych. Deklarując współpracę na poziomie 70-80 proc. swoich obrotów…

Makrotrendy a zachowania pacjentów

Makrotrendy a zachowania pacjentów

Na zachowania pacjentów wpływa wiele różnorodnych czynników. Jednym z nich są makrotrendy, czyli tendencje występujące w dłuższym, wynoszącym od 7 do 12 lat okresie. W badaniach wyodrębnia się kilka makrotrendów, które będą wpływały na decyzje zakupowe konsumentów oraz pacjentów w najbliższych latach. Skoncentrujmy się na tych makrotrendach, które można wykorzystać w marketingowym zarządzaniu apteką.

Ile zarabiamy?

Ile zarabiamy?

Choć kryzys uderzył w wiele dziedzin gospodarczych i negatywnie odbił się na zarobkach polskich pracowników, są branże, które świetnie sobie z nim poradziły. Jak wynika z raportu „Pulsu Biznesu”, farmaceuci odnotowali w ostatnim czasie znaczny wzrost wynagrodzeń.

5 zasad programów lojalnościowych – Budowanie lojalności pacjenta (część 3)

W poprzedniej części postawiliśmy tezę, że rynek nasycony jest programami lojalnościowymi. Tymczasem większość programów, z którymi mamy do  czynienia na naszym rynku, nie dotyczy lojalności klientów, ale wpływu na ich decyzję o kolejnych zakupach.

W podejściu menadżerskim może się to wydawać uzasadnione – większa sprzedaż oznacza skuteczność prowadzonych przez nas działań. Jednak wąskie rozumienie obszaru wykorzystania narzędzi marketingowych jest często powodem ich nieudanego wdrożenia.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH