Promocja sprzedaży w aptekach

Promocja sprzedaży w aptekach

Obecnie konsumenci mają do wyboru całą gamę produktów danej kategorii. Dlatego też do podjęcia właściwej decyzji często potrzebują pomocy w postaci dodatkowej informacji na temat wybranego artykułu. Rolę tę doskonale spełnia promocja, która jest niezbędnym elementem działań marketingowych firmy.

Dzięki promocji przedsiębiorstwo może komunikować się z otoczeniem i budować relacje z klientami. Tworzy ona pewną wartość dodaną do produktów, przez co konsumenci mogą lepiej oceniać walory różnych artykułów i wybrać ten, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. Promocja stanowi również pewną zachętę do zakupu i nakłania potencjalnych nabywców do skorzystania z przedstawionej im oferty.

Zyska budżet

Zyska budżet, straci pacjent

Duże sieci apteczne sobie poradzą. Małe apteki zostaną zmuszone do poszukiwania oszczędności, a te najmniej rentowne mogą zniknąć z rynku. Nie podzielamy opinii uznającej za patologię szukanie przez pacjentów apteki, w której kupią lek najtaniej, uzyskają bonus czy nagrodę w konkursie. Tzw. turystyka lekowa to efekt zubożenia społeczeństwa, w szczególności najsłabszych grup społecznych: emerytów i rencistów.

Kongres kierowników aptek

Kongres kierowników aptek

Brak postępu w pracach nad ustawą Prawo farmaceutyczne, konieczność wprowadzenia kryteriów dotyczących rozmieszczenia aptek, zniesienie przepisów o maksymalnych cenach urzędowych, sprzedaż wysyłkowa leków – to najważniejsze problemy poruszone na I Ogólnopolskim Kongresie Kierowników Aptek i Farmaceutów.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH