Szanowni Państwo,
Ze względu na epidemię, ulegnie zmianie termin XVII Gali Nagrody Zaufania „Złoty OTIS”, planowanej pierwotnie na 16 kwietnia 2020.
O nowym terminie i miejscu dorocznej ceremonii, poinformujemy najszybciej jak będzie to możliwe.
Za niedogodności przepraszam, za zrozumienie dziękuję
Paweł Kruś, przewodniczący Kapituły Nagrody
Zakaz reklamy aptek i punktów aptecznych

Zakaz reklamy aptek i punktów aptecznych

Od nowego roku zmieniają się przepisy Prawa farmaceutycznego dotyczące m.in. reklamy. Warto je przeanalizować, szczególnie pod kątem skutków, jakie niosą.

W dniu 12 maja 2011 r. uchwalono nową ustawę ­– o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych1, w której (oprócz przepisów dotyczących m.in. zasad, warunków i trybu podejmowania decyzji refundacyjnych, zasad finansowania refundowanych leków i wyrobów medycznych, czy też zasad ustalania cen leków oraz środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego stosowanych w ramach udzielania świadczeń gwarantowanych) zamieszczono regulacje nowelizujące art. 94a Prawa farmaceutycznego (dalej: „PF”). Zmiany dotyczą m.in. wprowadzenia całkowitego zakazu reklamy aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności, a także zakazu reklamy placówek obrotu pozaaptecznego i ich działalności odnoszącej się do produktów leczniczych lub wyrobów medycznych.

Wartość dla pacjenta  jako wyróżnik apteki

Wartość dla pacjenta jako wyróżnik apteki

Obecność apteki na rynku jest związana z jej misją dostarczania pacjentom leków i porady farmaceutycznej. W dobie coraz większej konkurencji apteka może, a nawet powinna, kierować się także zasadami funkcjonowania rynkowego, aby aktywnie kształtować wizerunek placówki dbającej przede wszystkim o interesy pacjenta.

Promocja sprzedaży w aptekach

Promocja sprzedaży w aptekach

Obecnie konsumenci mają do wyboru całą gamę produktów danej kategorii. Dlatego też do podjęcia właściwej decyzji często potrzebują pomocy w postaci dodatkowej informacji na temat wybranego artykułu. Rolę tę doskonale spełnia promocja, która jest niezbędnym elementem działań marketingowych firmy.

Dzięki promocji przedsiębiorstwo może komunikować się z otoczeniem i budować relacje z klientami. Tworzy ona pewną wartość dodaną do produktów, przez co konsumenci mogą lepiej oceniać walory różnych artykułów i wybrać ten, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. Promocja stanowi również pewną zachętę do zakupu i nakłania potencjalnych nabywców do skorzystania z przedstawionej im oferty.

Wirtualna przestrzeń apteki

Wirtualna przestrzeń apteki

Od serwera zależy bezawaryjne działanie strony www apteki. Dlatego dobierając hosting, należy zwrócić uwagę na jego kluczowe aspekty, m.in. parametry powierzchni dyskowej czy transferu danych. Warto o tym pamiętać, ponieważ niewłaściwie dobrana usługa często staje się przyczyną problemów, których można było uniknąć.

O nieracjonalności zachowań

O nieracjonalności zachowań (część 2)

Krzywo ustawione krzesła, rozdarta okładka czasopisma, błoto na podłodze – te wszystkie szczegóły, z pozoru nieistotne, wpływają na podświadomą ocenę jakości opieki farmaceutycznej w placówce.

Prawnik radzi… reklama produktu w aptece

Jedna z aptek w moim mieście – należąca do dużej sieci – rozprowadza ulotki reklamowe, w których można znaleźć wybrane leki na receptę wraz z cenami oraz wskazaniami do stosowania. Apteka tłumaczy swoją politykę tym, że zamieszczone w ulotce dane są jedynie informacją handlową. Czy taka praktyka jest zgodna z prawem?
Iwona z Opola

O nieracjonalności zachowań (część 1)

O nieracjonalności zachowań (część 1)

Znajomość mechanizmów rządzących ludzkimi zachowaniami może być bardzo przydatną wiedzą, jeśli tylko będziemy potrafili odpowiednio ją wykorzystać. Umiejętne zbudowanie oferty skierowanej do potencjalnego nabywcy, ułatwi mu dokonanie udanego wyboru, a w perspektywie sprawi, że pacjent chętnie wróci do miejsca, w którym farmaceuta trafnie odczytał jego potrzeby, proponując konkretny produkt.

Ewelina Flinta - Robię to

Ewelina Flinta – Robię to, w co wierzę

Ewelina Flinta, wokalistka o elektryzującym głosie. Mimo kariery, którą zrobiła w show-biznesie, pozostała sobą – naturalną, szczerą, trochę szaloną dziewczyną z Jasienia. Nie uważa się za gwiazdę, ale zna swoją wartość.
Nie tworzy dla sławy, lecz z pasji, bo muzyka to jej żywioł. Właśnie pracuje nad swoją trzecią płytą.

Adres w internecie

Adres w internecie

Strona internetowa firmy to jedna z głównych form jej promocji. Posiadanie takiej strony wiąże się z wymiernymi korzyściami wizerunkowymi oraz ze stosunkowo tanim i szybkim sposobem dotarcia z informacją do klientów. Jednak stworzenie serwisu internetowego to nie wszystko, o wiele ważniejsze jest stworzenie domeny.

Kongres kierowników aptek

Kongres kierowników aptek

Brak postępu w pracach nad ustawą Prawo farmaceutyczne, konieczność wprowadzenia kryteriów dotyczących rozmieszczenia aptek, zniesienie przepisów o maksymalnych cenach urzędowych, sprzedaż wysyłkowa leków – to najważniejsze problemy poruszone na I Ogólnopolskim Kongresie Kierowników Aptek i Farmaceutów.

Trade marketing  część 2

Trade marketing (część 2)

Jak pisałem w poprzednim artykule, trade marketing to zestaw narzędzi, który umożliwia zmianę jakości apteki pod względem operacyjnym, wizualnym i mentalnym. „Jak to zrobić?”, „Od czego należy zacząć?”, „Ile to będzie kosztowało?”. Na te pytania postaram się odpowiedzieć w niniejszym artykule.
Każdy biznes należy rozpocząć od dobrze, rzetelnie i uczciwie przygotowanego biznesplanu. Wbrew pozorom te trzy przysłówki tylko z pozoru oznaczają to samo lub określają podobne cechy. „Dobrze” to znaczy zgodnie z zasadami opracowywania takiego dokumentu pod względem merytorycznym i technicznym. „Rzetelnie” – biznesplan powinien zawierać tylko prawdziwe dane oparte na konkretach, a plany dotyczące realizacji i wyników powinny być realne. „Uczciwie” – biznesplan robimy z przekonaniem, że będziemy go wprowadzać w takiej wersji, jaką ostatecznie przyjmiemy, a wszelkie zmiany w trakcie realizacji będą wynikały z ważnych przesłanek ekonomicznych lub konkurencyjnych.

Wizyta władz samorządu dzielnicy XIV w Aptece Darów

Nie mam na leki…

„Starsza Pani” nosiła wypłowiały ze starości, ale schludny płaszcz, sfatygowane, ale czyste buty. Do tramwaju weszła z trudem. Ruch sprawiał jej ból. Niepewnie rozejrzała się po przedziale. Chwyciłam jej wzrok. Podeszła i powiedziała cicho: Jestem chora. Nie mam pieniędzy na leki.
Proszę o pomoc…

Rynek leków generycznych w Polsce

Rynek leków generycznych w Polsce

Całkowita wartość polskiego rynku farmaceutycznego (sprzedaż indywidualna i dla placówek medycznych) w 2009 roku wyniosła 26 mld zł w cenach detalicznych. Oznacza to wzrost o 8 proc. w stosunku do roku poprzedniego, co w czasach spowolnienia gospodarczego jest wynikiem imponującym.

Ekspozycja sezonowa – Zarządzanie promocjami (część 2)

Jed­nym z ele­men­tów przy­cią­ga­ją­cych pa­cjen­tów do ap­te­ki jest se­zo­no­wa eks­po­zy­cja to­wa­rów. Od­po­wied­nie usta­wie­nie pro­duk­tów zwróci uwa­gę pa­cjen­ta, wpły­nie na czę­stość jego od­wie­dzin w ap­te­ce, a także na wzrost ob­ro­tów. Te­ma­tycz­ne eks­po­zy­cje mo­gą peł­nić też funk­cję edu­ka­cyj­ną.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH