O nieracjonalności zachowań (część 2)
Krzywo ustawione krzesła, rozdarta okładka czasopisma, błoto na podłodze – te wszystkie szczegóły, z pozoru nieistotne, wpływają na podświadomą ocenę jakości opieki farmaceutycznej w placówce.
Autor Na Zdrowie | biznes, edukacja, farmaceuta, Henryk Mruk, potrzeby, promocja, psychologia, rynek farmaceutyczny, Strategie współpracy hurtowni z aptekami, wynagrodzenie, zachowania klienta, zarządzanie, zwiększanie sprzedaży, zysk w aptece | Informacje |
Krzywo ustawione krzesła, rozdarta okładka czasopisma, błoto na podłodze – te wszystkie szczegóły, z pozoru nieistotne, wpływają na podświadomą ocenę jakości opieki farmaceutycznej w placówce.
Autor Na Zdrowie | biznes, edukacja, farmaceuta, Henryk Mruk, potrzeby, promocja, psychologia, rynek farmaceutyczny, Strategie współpracy hurtowni z aptekami, wynagrodzenie, zachowania klienta, zarządzanie, zwiększanie sprzedaży, zysk w aptece | Informacje |
Znajomość mechanizmów rządzących ludzkimi zachowaniami może być bardzo przydatną wiedzą, jeśli tylko będziemy potrafili odpowiednio ją wykorzystać. Umiejętne zbudowanie oferty skierowanej do potencjalnego nabywcy, ułatwi mu dokonanie udanego wyboru, a w perspektywie sprawi, że pacjent chętnie wróci do miejsca, w którym farmaceuta trafnie odczytał jego potrzeby, proponując konkretny produkt.
Autor Na Zdrowie | biznes, Daria Szaj, decyzje pacjenta, leki, pacjent, pieniądze, piramida Maslowa, porady farmaceuty, potrzeby, zachowania klienta, zarządzanie, zwiększanie sprzedaży | Informacje |
Proces obsługi i sprzedaży w aptece stanie się bardziej satysfakcjonujący, jeśli będziemy potrafili trafnie określić potrzeby pacjenta oraz jego typ osobowości, a także poznamy różnorodne czynniki wpływające na jego zachowanie.
Autor Na Zdrowie | apteka, biznes, farmacja, leki, Piotr Kula, rynek farmaceutyczny, sprzedaz leków, wzrost, zestawienie, zwiększanie sprzedaży | Farmacja |
Prognozy z początku stycznia były optymistyczne: przewidywały na 2010 rok sprzedaż o 5-7 proc. wyższą niż w 2009 roku. Po pierwszym półroczu widać jednak, że będzie to niezwykle trudne. Obecna prognoza wzrostu rynku wynosi 3,2 proc.
Autor Na Zdrowie | biznes, finanse, komunikacja, personel, relacje, socjologia, sprzedaż, Wioletta Małota, zasoby ludzkie, zwiększanie sprzedaży | Informacje |
W polskim systemie nauczania nie uczy się sztuki komunikacji, porozumienia, motywowania, mimo że te umiejętności, zwane również inteligencją społeczną, decydują o dobrych i efektywnych relacjach międzyludzkich.
Autor Na Zdrowie | Andrzej Smyk, biznes, dystrybucja leków, marketing, promocja, sprzedaz leków, zwiększanie sprzedaży, zysk w aptece | Informacje |
W tym artykule zajmiemy się operacjami technicznymi, dzięki którym zrealizujemy w naszej aptece cele trademarketingowe.
Autor Na Zdrowie | apteki internetowe, Beata Mosór, biznes, internet, klient, komputer, marketing, promocja, zachowania klienta, zakupy, zwiększanie sprzedaży, zysk w aptece | Informacje |
Strona internetowa firmy to jedna z głównych form jej promocji. Posiadanie takiej strony wiąże się z wymiernymi korzyściami wizerunkowymi oraz ze stosunkowo tanim i szybkim sposobem dotarcia z informacją do klientów. Jednak stworzenie serwisu internetowego to nie wszystko, o wiele ważniejsze jest stworzenie domeny.
Autor Na Zdrowie | apteka, cena, Katarzyna Pinkosz, leki, Ministerstwo Zdrowia, Naczelna Izba Aptekarska, odpady farmaceutyczne, prawo, promocja, rabat, termin ważności, zarządzanie, zwiększanie sprzedaży, zysk w aptece | Informacje |
Brak postępu w pracach nad ustawą Prawo farmaceutyczne, konieczność wprowadzenia kryteriów dotyczących rozmieszczenia aptek, zniesienie przepisów o maksymalnych cenach urzędowych, sprzedaż wysyłkowa leków – to najważniejsze problemy poruszone na I Ogólnopolskim Kongresie Kierowników Aptek i Farmaceutów.
Autor Na Zdrowie | 2009, apteka, apteki internetowe, biznes, cena, Dominika Grzywińska, działanie reklamowe, kryzys finansowy, naukowcy, refundacja, rozwój, rynek farmaceutyczny, systemy opieki farmaceutycznej, zwiększanie sprzedaży | Informacje |
Rok 2009 był dla rynku aptek w Polsce rokiem przełomowym, ponieważ po raz pierwszy od lat 90. ubiegłego wieku zaczęło ubywać placówek aptecznych.
Autor Na Zdrowie | Andrzej Smyk, biznes, dystrybucja leków, marketing, promocja, rynek farmaceutyczny, sprzedaz leków, zwiększanie sprzedaży, zysk w aptece | Informacje |
Jak pisałem w poprzednim artykule, trade marketing to zestaw narzędzi, który umożliwia zmianę jakości apteki pod względem operacyjnym, wizualnym i mentalnym. „Jak to zrobić?”, „Od czego należy zacząć?”, „Ile to będzie kosztowało?”. Na te pytania postaram się odpowiedzieć w niniejszym artykule.
Każdy biznes należy rozpocząć od dobrze, rzetelnie i uczciwie przygotowanego biznesplanu. Wbrew pozorom te trzy przysłówki tylko z pozoru oznaczają to samo lub określają podobne cechy. „Dobrze” to znaczy zgodnie z zasadami opracowywania takiego dokumentu pod względem merytorycznym i technicznym. „Rzetelnie” – biznesplan powinien zawierać tylko prawdziwe dane oparte na konkretach, a plany dotyczące realizacji i wyników powinny być realne. „Uczciwie” – biznesplan robimy z przekonaniem, że będziemy go wprowadzać w takiej wersji, jaką ostatecznie przyjmiemy, a wszelkie zmiany w trakcie realizacji będą wynikały z ważnych przesłanek ekonomicznych lub konkurencyjnych.
Autor Na Zdrowie | Andrzej Smyk, biznes, dystrybucja leków, marketing, promocja, rynek farmaceutyczny, sprzedaz leków, zwiększanie sprzedaży, zysk w aptece | Informacje |
Dzięki narzędziom, którymi posługuje się trade marketing, nasza apteka może stać się atrakcyjniejszym miejscem dla pacjentów, a my możemy stać się poważniejszym partnerem w rozmowach z kontrahentami.
Autor Na Zdrowie | Andrzej Smyk, apteka, biznes, porady farmaceuty, zarządzanie, zwiększanie sprzedaży, zysk w aptece | Informacje |
Bardzo często słyszymy sformułowania: przyjazne przepisy, przyjazne środowisko biznesu, przyjazna społeczność. Zastanówmy się jednak, co tak naprawdę oznacza termin „przyjazne”. Kto i dla kogo ma być przyjazny i jak to przyjazne środowisko budować?
Autor Na Zdrowie | apteka, gorący temat, hurtownie, Kinga Salewska, Nicolas Obeid, sprzedaż bezpośrednia, Strategie współpracy hurtowni z aptekami, zwiększanie sprzedaży, zysk w aptece | Farmacja |
Wciąż toczy się debata na temat systemu sprzedaży bezpośredniej (SSB) firmy AstraZeneca. Na naszych łamach wypowiadali się w tej sprawie eksperci rynku farmaceutycznego, hurtownicy, a także przedstawiciele firmy AstraZeneca. Teraz czas na opinie farmaceutów pracujących w aptekach.
Autor Na Zdrowie | biznes, Henryk Mruk, leki bez recepty (OTC), marketing, rynek farmaceutyczny, strategia, zarządzanie, zwiększanie sprzedaży | Informacje |
Starzenie się społeczeństw, wzrost dochodów ludności, wydatki na badania i rozwój – to czynniki, które sprawiają, że perspektywy rozwoju dla branży farmaceutycznej są dobre. Branża ta jest też bardziej odporna na wahania cykliczne oraz kryzysy gospodarcze.
Autor Na Zdrowie | apteka, biznes, franczyza, franczyza na rynku aptecznym, Jarosław Mruk, współpraca, zarządzanie, zwiększanie sprzedaży | Informacje |
W ostatniej części cyklu poświęconego franczyzie postaram się usystematyzować wiedzę na temat współpracy franczyzodawcy i franczyzobiorcy, a także przeanalizuję podstawowy zestaw praw i obowiązków każdej
ze stron umowy.
Autor Na Zdrowie | biznes, finanse, komunikacja, personel, relacje, socjologia, sprzedaż, Wioletta Małota, zasoby ludzkie, zwiększanie sprzedaży | Informacje |
**Jaki jest twój styl komunikacji?**
Autor Na Zdrowie | apteka, biznes, decyzje pacjenta, farmaceuta, Henryk Mruk, Jarosław Mruk, merchandising, pacjent, producenci leków, ścieżka zakupu w aptece, sprzedaz leków, zarządzanie, Zarządzanie kategorią produktu, zwiększanie sprzedaży | Informacje |
Budując kategorie produktów, przede wszystkim należy zadbać o ich odpowiednie nazwanie i czytelność tych nazw. Farmaceuta może doskonale wiedzieć, że na danym regale leżą produkty na wątrobę, jednak bez wyraźnego napisu pacjent tego nie zobaczy. Warto zadbać także o podświetlenie nazwy kategorii, gdyż światło przyciąga wzrok pacjenta.
Autor Na Zdrowie | apteka, Apteka Dr Zdrowie w Częstochowie, Ewa Czerwińska, kosmetyki, wywiad, zwiększanie sprzedaży | Informacje |
W przypadku naszej apteki każdy z wymienionych punktów ma wpływ na decyzję o powstaniu i rozwoju działu dermokosmetyków. Zlokalizowani jesteśmy w centrum handlowym i dzięki temu docierają do nas pacjenci z całego regionu o bardzo różnych wymaganiach. Podstawą naszej strategii jest posiadanie zróżnicowanej – i w miarę możliwości pełnej – oferty zarówno leków, jak i dermokosmetyków. Pozwala nam to zwiększać obroty.
Autor Na Zdrowie | apteka, bonus, promocja, strata, zwiększanie sprzedaży, zysk | Informacje |
Przed przyjęciem oferty promocyjnej musimy się zastanowić, jak szybko możemy sprzedać oferowany artykuł i ocenić prawdopodobieństwo, czy się on u nas przeterminuje – innymi słowy, czy proponowany towar jest chodliwy.
Autor Na Zdrowie | apteka, biznes, dermokosmetyki do ciała, ekspozycja, Izabela Wojtkoska-Wyszkowska, Marta Tuszyńska, merchandising, wywiad, zwiększanie sprzedaży, zysk w aptece | Informacje |
Przed podjęciem decyzji co do ostatecznego wyglądu apteki oglądałam różne aranżacje aptek oraz konsultowałam się z projektantami. Nie było łatwo zgrać specyficzne potrzeby apteki z nowoczesnym, często bardzo wyidealizowanym wyobrażeniem architektów oraz koncernów farmaceutyczno-kosmetycznych. Propozycje, które mi przedstawiano, nie wprowadzały istotnych zmian; polegały tylko na wstawieniu nowych mebli w takim samym układzie. Potrzebowałam czegoś więcej. Dopiero pomoc L’Oréal Cosmétique Active i zarekomendowanie biura Stand-art dało zadowalający efekt.