O nieracjonalności zachowań

O nieracjonalności zachowań (część 2)

Krzywo ustawione krzesła, rozdarta okładka czasopisma, błoto na podłodze – te wszystkie szczegóły, z pozoru nieistotne, wpływają na podświadomą ocenę jakości opieki farmaceutycznej w placówce.

O nieracjonalności zachowań (część 1)

O nieracjonalności zachowań (część 1)

Znajomość mechanizmów rządzących ludzkimi zachowaniami może być bardzo przydatną wiedzą, jeśli tylko będziemy potrafili odpowiednio ją wykorzystać. Umiejętne zbudowanie oferty skierowanej do potencjalnego nabywcy, ułatwi mu dokonanie udanego wyboru, a w perspektywie sprawi, że pacjent chętnie wróci do miejsca, w którym farmaceuta trafnie odczytał jego potrzeby, proponując konkretny produkt.

Uwarunkowania zachowań zakupowych

Uwarunkowania zachowań zakupowych

Proces obsługi i sprzedaży w aptece stanie się bardziej satysfakcjonujący, jeśli będziemy potrafili trafnie określić potrzeby pacjenta oraz jego typ osobowości, a także poznamy różnorodne czynniki wpływające na jego zachowanie.

Adres w internecie

Adres w internecie

Strona internetowa firmy to jedna z głównych form jej promocji. Posiadanie takiej strony wiąże się z wymiernymi korzyściami wizerunkowymi oraz ze stosunkowo tanim i szybkim sposobem dotarcia z informacją do klientów. Jednak stworzenie serwisu internetowego to nie wszystko, o wiele ważniejsze jest stworzenie domeny.

Kongres kierowników aptek

Kongres kierowników aptek

Brak postępu w pracach nad ustawą Prawo farmaceutyczne, konieczność wprowadzenia kryteriów dotyczących rozmieszczenia aptek, zniesienie przepisów o maksymalnych cenach urzędowych, sprzedaż wysyłkowa leków – to najważniejsze problemy poruszone na I Ogólnopolskim Kongresie Kierowników Aptek i Farmaceutów.

Trade marketing  część 2

Trade marketing (część 2)

Jak pisałem w poprzednim artykule, trade marketing to zestaw narzędzi, który umożliwia zmianę jakości apteki pod względem operacyjnym, wizualnym i mentalnym. „Jak to zrobić?”, „Od czego należy zacząć?”, „Ile to będzie kosztowało?”. Na te pytania postaram się odpowiedzieć w niniejszym artykule.
Każdy biznes należy rozpocząć od dobrze, rzetelnie i uczciwie przygotowanego biznesplanu. Wbrew pozorom te trzy przysłówki tylko z pozoru oznaczają to samo lub określają podobne cechy. „Dobrze” to znaczy zgodnie z zasadami opracowywania takiego dokumentu pod względem merytorycznym i technicznym. „Rzetelnie” – biznesplan powinien zawierać tylko prawdziwe dane oparte na konkretach, a plany dotyczące realizacji i wyników powinny być realne. „Uczciwie” – biznesplan robimy z przekonaniem, że będziemy go wprowadzać w takiej wersji, jaką ostatecznie przyjmiemy, a wszelkie zmiany w trakcie realizacji będą wynikały z ważnych przesłanek ekonomicznych lub konkurencyjnych.

System sprzedaży bezpośredniej - opinie aptekarzy

System sprzedaży bezpośredniej – opinie aptekarzy

Wciąż toczy się debata na temat systemu sprzedaży bezpośredniej (SSB) firmy AstraZeneca. Na naszych łamach wypowiadali się w tej sprawie eksperci rynku farmaceutycznego, hurtownicy, a także przedstawiciele firmy AstraZeneca. Teraz czas na opinie farmaceutów pracujących w aptekach.

Zarządzanie kategorią produktu (część 3)

Budując kategorie produktów, przede wszystkim należy zadbać o ich odpowiednie nazwanie i czytelność tych nazw. Farmaceuta może doskonale wiedzieć, że na danym regale leżą produkty na wątrobę, jednak bez wyraźnego napisu pacjent tego nie zobaczy. Warto zadbać także o podświetlenie nazwy kategorii, gdyż światło przyciąga wzrok pacjenta.

Sekret dobrej sprzedaży kosmetyków

W przypadku naszej apteki każdy z wymienionych punktów ma wpływ na decyzję o powstaniu i rozwoju działu dermokosmetyków. Zlokalizowani jesteśmy w centrum handlowym i dzięki temu docierają do nas pacjenci z całego regionu o bardzo różnych wymaganiach. Podstawą naszej strategii jest posiadanie zróżnicowanej – i w miarę możliwości pełnej – oferty zarówno leków, jak i dermokosmetyków. Pozwala nam to zwiększać obroty.

Aranżacja kluczem do sukcesu

Przed podjęciem decyzji co do ostatecznego wyglądu apteki oglądałam różne aranżacje aptek oraz konsultowałam się z projektantami. Nie było łatwo zgrać specyficzne potrzeby apteki z nowoczesnym, często bardzo wyidealizowanym wyobrażeniem architektów oraz koncernów farmaceutyczno-kosmetycznych. Propozycje, które mi przedstawiano, nie wprowadzały istotnych zmian; polegały tylko na wstawieniu nowych mebli w takim samym układzie. Potrzebowałam czegoś więcej. Dopiero pomoc L’Oréal Cosmétique Active i zarekomendowanie biura Stand-art dało zadowalający efekt.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH