Wsparcie organizmu w oczyszczaniu z toksyn

Detoks to obecnie bardzo modne słowo – używa się go do marketingu diet, suplementów czy urządzeń. Jednak jak naprawdę jest z detoksem?

W naszym ciele cały czas działa „detoks”. Na bieżąco usuwamy toksyny, które wdychamy, zjadamy czy nakładamy na skórę. W obecnych czasach jesteśmy narażeni na setki toksyn. Wiele z nich pochodzi z kosmetyków i innych produktów stosowanych na skórę.

Czas urozmaicić dietę

Narzekasz na nudę w swojej kuchni? Nie musisz wywracać do góry nogami swojego jadłospisu i kulinarnych przyzwyczajeń. Wystarczy, że stopniowo zaczniesz wprowadzać do diety nowe produkty.

Przedstawimy dziesięć produktów, które urozmaicą nawet najbardziej tradycyjną kuchnię. Nazwy większości z nich zapewne obiły ci się już o uszy. Teraz masz okazję do wypróbowania ich smaku.

Zdrowie na talerzu

System odpornościowy dziecka, zwłaszcza w okresie zimowo-wiosennym, wymaga troski i wsparcia. To właśnie on odpowiada za ochronę organizmu przed wirusami i bakteriami. Jednak to, czy będzie spełniał swoje zadanie, w dużej mierze zależy od codziennego menu naszych pociech. Co dawać maluchowi, aby zminimalizować objawy wiosennego przesilenia?

Kryzys związany ze zmianą pór roku, czyli tzw.

Dieta na miarę

Zdrowy styl życia, dieta bogata w świeże, nieprzetworzone produkty lub odpowiednia dawka ruchu. Codziennie staramy się dokonywać świadomych wyborów, które pomogą cieszyć się dobrym samopoczuciem i idealną sylwetką. Jak jednak znaleźć wygodny program dietetyczny skrojony pod siebie?

Odpowiedzią na te pytania jest Peater – nowa platforma online, która proponuje całkowicie innowacyjne, w pełni spersonalizowane podejście do żywienia.

Znaczenie kwasów tłuszczowych w naszej diecie

Tłuszcz – słowo, na którego dźwięk przechodzą nas dreszcze. Kojarzymy je głównie
z żywnością niezdrową i nadprogramowymi kilogramami. Tak naprawdę tłuszcze pełnią istotną funkcję w naszej codziennej diecie.

Tłuszcze można podzielić na te „złe” i „dobre”. Te pierwsze powinniśmy ograniczyć. Są one odpowiedzialne za wzrost ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego. Sprzyjają także rozwojowi cukrzyc oraz obniżają płodność.

Ciecierzyca – afrodyzjak z Egiptu

Ciecierzyca to jedna z pierwszych roślin z rodziny bobowatych uprawianych przez człowieka. Najbardziej popularna jest w krajach basenu Morza Śródziemnego. Dawniej używano jej również w kuchni staropolskiej. Masowe zainteresowanie społeczeństwa zdrowym odżywianiem sprawiło, że cieciorka wróciła do łask. W Egipcie nadal uważają ją za afrodyzjak ze względu na swoje walory smakowe i pobudzające. Co można przygotować z cieciorki?

Jedzenie ryb sprzyja zdrowiu

Wyższa inteligencja, dobry sen i większa zdolność koncentracji – a to wszystko znajdziesz na swoim… talerzu. Brzmi niewiarygodnie?

Nie od dziś wiadomo, że dieta ma znaczący wpływ na funkcjonowanie organizmu. Dotyczy to również ryb, co potwierdzają naukowcy z Uniwersytetu Pensylwanii. Dzieci, które spożywają je raz w tygodniu, osiągają nawet o 4 punkty więcej w testach na inteligencję i mają lepszy sen.

Żywienie chorych na nowotwory

Aż 70% chorych onkologicznie w trakcie chemio- i radioterapii odczuwa zmiany smaku czy nadwrażliwość na zapachy. Zaburzenia te z kolei mogą prowadzić do rozwoju niedożywienia. Żywienie chorych onkologicznych z zaburzeniami czucia smaku – tylko potrzeba czy realna konieczność?

Jak wynika z badań, zaburzenia odczuwania smaku mają niekorzystny wpływ na stan odżywienia. W konsekwencji prowadzą do zwiększonej utraty masy ciała chorych w porównaniu do grupy bez zaburzeń smaku.

Właściwe odżywianie wzmocni efekty treningu!

Informacje, jakie otrzymujemy z różnych źródeł na temat prawidłowego żywienia, mogą przyprawiać o ból głowy. Jeść węglowodany, bo są potrzebne jako energia na trening, czy też nie, bo od nich przytyjemy? Ile białka powinno znaleźć się w diecie aktywnego nastolatka? Jaką rolę odgrywa tłuszcz, a jakie znaczenie mają antyoksydanty zawarte w warzywach i owocach?

Węglowodany –

Jesteś tym, co jesz

Odżywianie wpływa na nasze emocje. Niedożywieniu towarzyszy wiele z nich. Złość i agresja, poczucie osamotnienia i bezsilności, brak wiary we własne możliwości. To właśnie temu problemowi poświęcona była wystawa zatytułowana EMOCJE.

Gwiazdy walczą z niedożywieniem

Gwiazdy takie jak Barbara Kurdej-Szatan, Dorota Chotecka, Andrzej Krzywy, Michał Będźmirowski, Klaudia Halejcio, Michał Szpak, Edyta Zając,

Wyjazd na narty i rozsądna dieta?

Dieta osoby aktywnej niewiele się zmienia w czasie wolnym. Wciąż musi być zbilansowana i dostarczać wszystkich składników odżywczych w odpowiednich proporcjach. Jak utrzymać dietę na zimowym urlopie?

Można dbać o dobrą dietę, nawet gdy główne posiłki jadamy w restauracjach i barach, a urlopowa atmosfera kusi do sięgania po słodkości. Nie trzeba sobie wszystkiego odmawiać,

normy żywieni8a dzieci - zmiany na 2018

Normy żywienia dzieci – zmiany norm na rok 2018!

Aby zaspokoić potrzeby żywieniowe, wystarczy dostarczać odpowiednią ilość energii i składników pokarmowych. Pomocne w tym zakresie są normy żywienia, opracowane i regularnie aktualizowane przez ekspertów. Przy nowych normach specjaliści brali pod uwagę najnowsze wyniki badań oraz zalecenia m.in. Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Normy mają być pomocne w pracy lekarzy, dietetyków i osób planujących żywienie zbiorowe,

Orzechy włoskie czy nerkowce - które lepsze?

Orzechy włoskie czy nerkowce? Które z nich są zdrowsze?

Orzechy włoskie, nerkowce czy jakiekolwiek inne posiadają wyjątkowe właściwości. Różnorodność tych darów natury sprawia, że wykorzystując je w codziennej diecie możemy spodziewać się poprawy nie tylko swojego samopoczucia. Które orzechy będą najlepszym wsparciem dla mózgu i jakie inne korzyści płyną z sięgania po nie na co dzień?

dziadek i babcia zdrowe odżywianie dieta seniora

Dieta seniora: 10 zasad zdrowej kuchni

21 i 22 stycznia są szczególnie ważnymi datami – w tych dniach przypada Dzień Babci oraz Dzień Dziadka.  Przy tej okazji warto jest przypomnieć sobie zasady zdrowego i racjonalnego odżywiania, które jest ważne w każdym etapie życia.  Oto dziesięć najważniejszych zaleceń żywieniowych dla osób starszych, opracowanych przez Instytut Żywności i Żywienia.

nadmiar sodu

Nadmiar sodu w diecie najmłodszych

Jak dużym problemem jest nadmiar sodu w diecie najmłodszych Polaków?

Sód jest ważnym pierwiastkiem, reguluje bowiem istotne dla życia procesy metaboliczne. Zatem, jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, jak wszystkie inne związki mineralne. Z drugiej strony, sód, ale też każdy inny mikroskładnik, jeśli występuje w naszej diecie w nadmiarze, jest szkodliwy. Nadmiar sodu jest szczególnie szkodliwy w diecie niemowląt i małych dzieci.

Owoce dla dzieci - dieta dziecka

Owoce dla dzieci – jak je wprowadzić do diety malucha?

Są doskonałym źródłem witamin, błonnika oraz wielu związków organicznych, które wpływają korzystnie na funkcjonowanie organizmu dziecka. A przy tym są soczyste i pyszne. Ich kształt, kolory i zapach działają zachęcająco dla dzieci – do próbowania, dotykania. Owoce dla dzieci są bardzo ważnym, zaraz po warzywach, składnikiem zrównoważonej diety. Jak wprowadzić owoce do diety dzieci, aby były uzupełnieniem prawidłowego żywienia?

Nadwaga u dzieci - jak zapobiegać

Nadwaga u dzieci – jak przed nią chronić od narodzin dziecka?

Maluch, u którego widać więcej ciałka, nie jest już postrzegany jako okaz zdrowia. Zdarza się, że część otyłych dorosłych cierpi z powodu nadmiernej masy ciała już od lat dziecięcych. Jak się okazuje odpowiednie żywienie oraz kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych w początkowym okresie życia jest kluczowe dla prawidłowego rozwoju organizmu i zdrowia na przyszłość. Nadwaga u dzieci,

jak dbać o zdrowie zimą

Jak dbać o zdrowie zimą?

Okres zimowy niestety nie sprzyja aktywności fizycznej. Przejmujące zimno, wiatr, mróz, deszcz czy śnieg zachęcają raczej do spędzania wolnych chwil pod kocem z kubkiem herbaty i ulubionym serialem. Nasza dieta również jest bardziej uboga w składniki odżywcze ze świeżych produktów. Przychodzi chęć na ciężkie i rozgrzewające dania. Mimo wszystko dbanie o zdrowie i formę w okresie zimowym jest możliwe,

produkty bogate w wapń

Produkty bogate w wapń i witaminę D dla najmłodszych

Zrównoważone odżywianie to bardzo ważny aspekt rozwoju organizmu dziecka. Produkty bogate w wapń i witaminę D są niezwykle ważne dla dzieci w wieku przedszkolnym. Korzystnie wpływają na mocne kości, a także na ogólny stan zdrowia organizmu. Przeczytaj ile wapnia i witaminy D potrzebuje mały organizm.

 

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH