Owoce dla dzieci - dieta dziecka

Owoce dla dzieci – jak je wprowadzić do diety malucha?

Są doskonałym źródłem witamin, błonnika oraz wielu związków organicznych, które wpływają korzystnie na funkcjonowanie organizmu dziecka. A przy tym są soczyste i pyszne. Ich kształt, kolory i zapach działają zachęcająco dla dzieci – do próbowania, dotykania. Owoce dla dzieci są bardzo ważnym, zaraz po warzywach, składnikiem zrównoważonej diety. Jak wprowadzić owoce do diety dzieci, aby były uzupełnieniem prawidłowego żywienia?

Nadwaga u dzieci - jak zapobiegać

Nadwaga u dzieci – jak przed nią chronić od narodzin dziecka?

Maluch, u którego widać więcej ciałka, nie jest już postrzegany jako okaz zdrowia. Zdarza się, że część otyłych dorosłych cierpi z powodu nadmiernej masy ciała już od lat dziecięcych. Jak się okazuje odpowiednie żywienie oraz kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych w początkowym okresie życia jest kluczowe dla prawidłowego rozwoju organizmu i zdrowia na przyszłość. Nadwaga u dzieci,

profilaktyka zdrowia

Profilaktyka zdrowia – lepiej nie chorować niż się leczyć

Słowa „lepiej zapobiegać, niż leczyć” to fragment przysięgi Hipokratesa, który był pierwszym prekursorem profilaktyki zdrowotnej przeszło 2 400 lat temu. Teza ta nie traci na aktualności i niejednokrotnie została potwierdzona badaniami i analizami. Powodem chorób nie jest niedostarczanie leków naszemu organizmowi. Dlaczego zatem chorujemy? Kluczem jest odpowiednia profilaktyka zdrowia! Ważne jednak, żeby była skuteczna. Jak radzić sobie kiedy pojawiają się powszechne symptomy i dolegliwości?

jak dbać o zdrowie zimą

Jak dbać o zdrowie zimą?

Okres zimowy niestety nie sprzyja aktywności fizycznej. Przejmujące zimno, wiatr, mróz, deszcz czy śnieg zachęcają raczej do spędzania wolnych chwil pod kocem z kubkiem herbaty i ulubionym serialem. Nasza dieta również jest bardziej uboga w składniki odżywcze ze świeżych produktów. Przychodzi chęć na ciężkie i rozgrzewające dania. Mimo wszystko dbanie o zdrowie i formę w okresie zimowym jest możliwe,

dieta dla zapracowanych

Dieta dla zapracowanych – porady dietetyka

Praca siedząca, czyli godziny spędzone za biurkiem, a szczególnie stres oraz nieregularnie spożywane posiłki nie sprzyjają zdrowiu ani sylwetce. Można jednak to zmienić. Wystarczy wdrożyć kilka podstawowych zasad, aby uchronić się przed licznymi problemami. Jak powinna zatem wyglądać dieta dla zapracowanych? Jak osoby spędzające długie godziny przy biurku mogą zadbać o swoje zdrowie i sylwetkę?

zdrowy deser

Zdrowy deser z… warzyw – sposób na jesienną chandrę

Jesień do trudny czas dla większości z nas. Mała ilość promieni słonecznych, coraz krótsze dni, a dłuższe wieczory, chłód, deszcz, wiatr. Często padamy ofiarami złego nastroju, senności, apatii, dopada nas chandra. Jak sobie z tym radzić? O tej porze roku powinniśmy więcej odpoczywać. Czas spędzany z rodziną czy przyjaciółmi większości z nas zdecydowanie poprawia humor.

dieta sportowca

Dieta sportowca, czyli jak wspomagać organizm przy treningu?

Trenując, niezależnie czy robimy to profesjonalnie czy rekreacyjnie, zwiększa się zapotrzebowanie naszego organizmu na składniki odżywcze. Jak zatem powinna wyglądać dieta sportowca? W jaki sposób możemy zapewnić sobie odpowiednią ilość niezbędnych witamin i składników mineralnych? Czy sama dieta wystarczy, a jeśli nie, to czy warto sięgać po suplementy?

Gotowy koktajl po treningu to z pewnością kusząca propozycja.

Kiszonki

Kiszonki – chwilowa moda czy stały powrót do tradycji?

Trend dbania o swoje ciało, nie tylko o jego wygląd, ale także o dietę przyjął się w Polsce na dobre. Chętnie sięgamy po lokalne warzywa i owoce ze sprawdzonych źródeł. Wracamy także do tradycyjnych metod przechowywania żywności – takich jak kiszonki i przetwory – przekonuje Aleksandra Damentko, dietetyk Banków Żywności i koordynator akcji „Kulinarnie Mocni”.

nienasycone kwasy tłuszczowe

Nienasycone kwasy tłuszczowe – czego jeszcze o nich nie wiesz?

Nienasycone kwasy tłuszczowe niosą ze sobą wiele korzyści zdrowotnych. Jednak, póki co jeszcze nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, jak znaczący wpływ mogą mieć na nasz organizm. Wiodące instytucje zajmujące się zdrowym żywieniem w Polsce i na świecie nieustannie podkreślają, że powinny one dominować w codziennej diecie. To, dlaczego warto zadbać o ich źródła wyjaśnia ekspert kampanii “Poznaj się na tłuszczach”

motywacja

Motywacja, czyli 5 kroków, by zmienić swoje życie na lepsze

Dobre nawyki to sekret wielu ludzi, którzy osiągają założone cele, a co za tym idzie, odnoszą większe sukcesy niż ci, nad którymi złe przyzwyczajenia biorą górę. Na szczęście nigdy nie jest za późno na pracę nad sobą. Nie ma znaczenia w jakim jesteś wieku, jaki zawód wykonujesz czy jesteś singlem, czy żyjesz w związku. Z pewnością ważną rolę odgrywa tu motywacja.

Marnowanie jedzenia - warzywa - jak ograniczyć?

Marnowanie jedzenia – 6 sposobów jak temu zapobiec

W rok w naszym kraju marnują się aż 52 kg żywności na osobę. Polska jest w czołówce krajów europejskich, w których wyrzuca się najwięcej jedzenia. Co roku marnujemy około 9 mln ton żywności, z czego 2 mln ton wyrzucane jest przez gospodarstwa domowe – wynika z danych Banków Żywności. Czy da się ograniczyć marnowanie jedzenia?

Nawyki żywieniowe dzieci - jak je zmienic?

Nawyki żywieniowe dzieci – jak je zmienić na lepsze?

Chipsy, słodkie napoje i kaloryczne desery – to często podstawowe składniki dziecięcej diety. Początek roku szkolnego to znakomity moment, by zmienić nawyki żywieniowe dzieci i wprowadzić zbilansowane posiłki.  Pamiętajmy, że przykład idzie z góry. Dobre nawyki wychodzą od nas, rodziców. 

Jak uniknąć efektu jojo?

Jak uniknąć efektu jojo?

Temat, który wraca jak bumerang co sezon. Nie ważne jakich diet będziesz używać, to może się zdarzyć, że niedawno zrzucone kilogramy wrócą do ciebie w postaci nieestetycznego brzucha. Jak uniknąć efektu jojo, który od zawsze prześladuje wszystkich, którzy stosują dietę odchudzającą?  

jak czytac etykiety wody w sklepie

Jak czytać etykiety wody w sklepie?

Na etykiecie opakowania wody znajdują się ważne informacje. Umiejętność czytania etykiet jest ważnym krokiem, by za każdym razem dokonywać świadomych wyborów podczas zakupów. Jak czytać etykiety, by wybierać najbardziej wartościowe produkty? 

Zdrowe odżywianie podczas wakacji - jak kontrolować dietę dzieci?

Zdrowe odżywianie podczas wakacji – jak kontrolować dietę dzieci?

Okazuje się, że nawet co drugi rodzić nie wie jak dokładnie wygląda jadłospis ich dzieci podczas wakacji. Wynika to z badań przeprowadzonych przez platformę Mixit.pl. Co jest tego powodem? Odpowiedź jest dosyć prosta. Po pierwsze, brak czasu na przygotowanie pełnowartościowego posiłku. Po drugie, dzieci podczas wakacji spędzają poza domem długie godziny. Oczywiście można się spierać,

KreacjaCiała dieta w depresji

Dieta w depresji – co jeść, a czego unikać?

Słowa “depresja” przyjęło się używać do określenia chandry, obniżonego nastroju, chwilowego braku motywacji czy chęci do działania. Jest to zazwyczaj spowodowane chronicznym stresem, przemęczeniem wywołanymi m.in. warunkami środowiskowymi. Kiedy następuje moment, gdy taki stan ewoluuje do poważnej choroby? Jak rozpoznać depresję i jak z nią walczyć? Jak powinna wyglądać dieta w depresji, która poprawi nastrój?

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH