Trening biegowy – zdrowie i dobre samopoczucie

Każdy sportowiec, zarówno amator jak i zawodowiec, uwzględnia w swoim planie dnia trening. Najważniejsze jest to, aby był odpowiednio rozłożony i przynosił efekty. Inaczej może się to skończyć brakiem motywacji lub zwyczajnym znudzeniem. Jakie są najistotniejsze elementy treningu biegacza? W jaki sposób sportowiec powinien zadbać nie tylko o ciało, ale i duszę?

W swoich planach treningowych biegacze powinni uwzględniać rozmaite ćwiczenia,

Trening dopasowany do możliwości

Początek roku to idealny moment, żeby rozpocząć batalię o zdrowie i lepszą sylwetkę. Jednak jak we wszystkim, ważny jest umiar i zdrowy rozsądek. Specjaliści przestrzegają: zbyt intensywny trening może nam nie służyć. A źle dobrane ćwiczenia mogą mocno zaszkodzić naszemu zdrowiu!

Postanowienia noworoczne – kto z nas ich nie wdrażał w życie od początku stycznia?

dieta sportowca

Dieta sportowca, czyli jak wspomagać organizm przy treningu?

Trenując, niezależnie czy robimy to profesjonalnie czy rekreacyjnie, zwiększa się zapotrzebowanie naszego organizmu na składniki odżywcze. Jak zatem powinna wyglądać dieta sportowca? W jaki sposób możemy zapewnić sobie odpowiednią ilość niezbędnych witamin i składników mineralnych? Czy sama dieta wystarczy, a jeśli nie, to czy warto sięgać po suplementy?

Gotowy koktajl po treningu to z pewnością kusząca propozycja.

Ścięgno Achillesa - rozciąganie

Ścięgno Achillesa. Czym jest? Jak leczyć kontuzje?

Czy wiesz, że ścięgno Achillesa, nazywane też ścięgnem piętowym, jest największym i najsilniejszym ścięgnem w organizmie człowieka. Jest dynamiczną i wytrzymałą strukturą, która łączy mięśnie tyłu łydki z piętą. Pracuje ono przy każdym naszym kroku, skoku czy podczas biegania. Niestety często ulega kontuzjom. Warto więc przyjrzeć mu się bliżej, ponieważ ten problem może dotknąć każdego z nas,

jak cwiczyc w upaly

Bieganie w upale może być niebezpieczne! Jak ćwiczyć w gorące dni?

Specjalista zajmujący się na co dzień prowadzeniem profesjonalnych treningów radzi zrezygnować z biegania w upale, oraz wszelkich treningów mocno podnoszących tętno (np. interwałów). To może być niebezpieczne dla naszego organizmu – chociażby z powodu odwodnienia lub czy ryzyka udaru. Jednak nie musimy rezygnować z ćwiczeń na świeżym powietrzu całkowicie. Wystarczy się do takiego treningu odpowiednio przygotować.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH