kontuzja - pierwsza pomoc

Kontuzja – jak udzielić pierwszej pomocy?

Zima w pełni, kolejne województwa odbywają ferie zimowe, toteż stoki są mniej lub więcej zatłoczone. Góry są rzecz jasna bardzo popularną destynacją podczas przerwy zimowej. Mimo, że każdy narciarz i snowboardzista ma obowiązek zachowania bezpieczeństwa swojego i innych, to czasem kontuzja jest nieunikniona. Aby natomiast uniknąć zbędnej paniki, warto wiedzieć jak w takim wypadku udzielić pierwszej pomocy. 

produkty bogate w wapń

Produkty bogate w wapń i witaminę D dla najmłodszych

Zrównoważone odżywianie to bardzo ważny aspekt rozwoju organizmu dziecka. Produkty bogate w wapń i witaminę D są niezwykle ważne dla dzieci w wieku przedszkolnym. Korzystnie wpływają na mocne kości, a także na ogólny stan zdrowia organizmu. Przeczytaj ile wapnia i witaminy D potrzebuje mały organizm.

 

kontuzja w sporcie jak uniknąć operacji

Kontuzja w sporcie – jak uniknąć operacji?

Kontuzja to ryzyko związane niemal z każdą dyscypliną sportową. Narażeni są na nie zarówno amatorzy, u których kontuzje mogą być wynikiem braku wiedzy czy doświadczenia, jak i zawodowi sportowcy. Jedną z najbardziej kontuzjogennych dyscyplin są mieszane sztuki walki (MMA). Obecnie, to jedna z najpopularniejszych dyscyplin w Polsce – zarówno wśród amatorów MMA na salach treningowych,

dieta dla sportowca

Dieta dla sportowca – jakich suplementów używać?

Dieta dla sportowca, niezależnie od tego czy biegamy amatorsko, czy trenujemy wyczynowo kolarstwo, musi być odpowiednio dobrana pod względem składników budulcowych oraz regeneracyjnych. Jak wiadomo, uprawiając aktywność fizyczną, zwiększa się nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Należy również dbać o odpowiednią podaż składników odżywczych. Dlatego, warto zadbać o dobrze skomponowaną dietę oraz wdrożyć suplementację. 

Dieta dla sportowca

Zacznijmy od tego,

jak cwiczyc w upaly

Bieganie w upale może być niebezpieczne! Jak ćwiczyć w gorące dni?

Specjalista zajmujący się na co dzień prowadzeniem profesjonalnych treningów radzi zrezygnować z biegania w upale, oraz wszelkich treningów mocno podnoszących tętno (np. interwałów). To może być niebezpieczne dla naszego organizmu – chociażby z powodu odwodnienia lub czy ryzyka udaru. Jednak nie musimy rezygnować z ćwiczeń na świeżym powietrzu całkowicie. Wystarczy się do takiego treningu odpowiednio przygotować.

Leczenie urazów mięśni

Leczenie urazów mięśni

Mięśnie osób prowadzących siedzący tryb życia nie są przyzwyczajone do długotrwałego wysiłku fizycznego. Kiedy idziemy na kilkugodzinny spacer po górach, następuje przeciążenie mięśni podudzia. A to powoduje obrzęk łydek. Krew żylna dobrze nie odpływa, mięśnie puchną, pojawia się ból z powodu przekrwienia. Wskutek przeciążenia dochodzi do tzw. przewlekłego zespołu przedziałów powięziowych. Objawia się to piekącym bólem. Najlepiej wówczas zastosować zimne okłady, odciążenie, uniesienie bolących nóg, by krew szybciej z nich odpływała. Jeśli dolegliwości są silne, można przez 2-3 dni stosować leki przeciwbólowe oraz miejscowo – maści przeciwbólowe.

Aktywność tak, ból nie!

Dłuższy dzień i słoneczna pogoda zachęcają nas do wyjazdów za miasto i zażywania ruchu na świeżym powietrzu. Niestety, odzwyczajeni od intensywnego wysiłku jesteśmy szczególnie narażeni na kontuzje, a zwiększona aktywność niesie ryzyko różnych urazów.

Kontuzje w sportach zimowych

Zima to czas amatorów narciarstwa, snowboardu, łyżew czy modnych ostatnio skuterów śnieżnych. Trzeba jednak pamiętać, że sporty te wymagają przygotowania fizycznego. I nie chodzi o intensywny trening tuż przed wyjazdem na zimowisko. Takie zrywy grożą jedynie przeciążeniami mięśni i stawów. Należy systematycznie ćwiczyć rozciąganie, wytrzymałość i potrzebne w danej dyscyplinie grupy mięśniowe przez cały rok.

Kręgosłup piłkarza

W takcie meczu futbolu gracze mogą zmaleć o ok. 1 cm – wynika z amerykańskich badań.

“Ogólnie wiadomo, że ludzie kurczą się nieco w ciągu dnia, gdyż pozycja pionowa powoduje ściskanie dysków w kręgosłupie” – wyjaśnia prowadzący badania dr Brian J. Campbell z Luizjany.

“My odkryliśmy, że obciążenie kręgosłupa oraz działanie na niego sił ściskających, na co narażeni są gracze podczas zderzania się z innymi zawodnikami, przyspiesza proces kurczenia się” – podkreśla.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH