Szanowni Państwo,
Ze względu na epidemię, ulegnie zmianie termin XVII Gali Nagrody Zaufania „Złoty OTIS”, planowanej pierwotnie na 16 kwietnia 2020.
O nowym terminie i miejscu dorocznej ceremonii, poinformujemy najszybciej jak będzie to możliwe.
Za niedogodności przepraszam, za zrozumienie dziękuję
Paweł Kruś, przewodniczący Kapituły Nagrody

Trening dopasowany do możliwości

Początek roku to idealny moment, żeby rozpocząć batalię o zdrowie i lepszą sylwetkę. Jednak jak we wszystkim, ważny jest umiar i zdrowy rozsądek. Specjaliści przestrzegają: zbyt intensywny trening może nam nie służyć. A źle dobrane ćwiczenia mogą mocno zaszkodzić naszemu zdrowiu!

Postanowienia noworoczne – kto z nas ich nie wdrażał w życie od początku stycznia?

Właściwe odżywianie wzmocni efekty treningu!

Informacje, jakie otrzymujemy z różnych źródeł na temat prawidłowego żywienia, mogą przyprawiać o ból głowy. Jeść węglowodany, bo są potrzebne jako energia na trening, czy też nie, bo od nich przytyjemy? Ile białka powinno znaleźć się w diecie aktywnego nastolatka? Jaką rolę odgrywa tłuszcz, a jakie znaczenie mają antyoksydanty zawarte w warzywach i owocach?

Węglowodany –

Aktywność fizyczna – lepiej późno niż wcale?

Z badań wynika, że ponad 60 proc. Polaków uprawia sport. Wśród aktywności fizycznej najpopularniejsze jest bieganie, jazda na rowerze, pływanie i siłownia. Regularne uprawianie sportu coraz częściej staje się również ważnym elementem codzienności osób dojrzałych. W jaki sposób wprowadzić do naszego życia aktywność fizyczną, aby cieszyć się pełnią zdrowia i dużą dawką satysfakcji?

Im później rozpoczniemy przygodę ze sportem,

profilaktyka zdrowia

Profilaktyka zdrowia – lepiej nie chorować niż się leczyć

Słowa „lepiej zapobiegać, niż leczyć” to fragment przysięgi Hipokratesa, który był pierwszym prekursorem profilaktyki zdrowotnej przeszło 2 400 lat temu. Teza ta nie traci na aktualności i niejednokrotnie została potwierdzona badaniami i analizami. Powodem chorób nie jest niedostarczanie leków naszemu organizmowi. Dlaczego zatem chorujemy? Kluczem jest odpowiednia profilaktyka zdrowia! Ważne jednak, żeby była skuteczna. Jak radzić sobie kiedy pojawiają się powszechne symptomy i dolegliwości?

jak dbać o zdrowie zimą

Jak dbać o zdrowie zimą?

Okres zimowy niestety nie sprzyja aktywności fizycznej. Przejmujące zimno, wiatr, mróz, deszcz czy śnieg zachęcają raczej do spędzania wolnych chwil pod kocem z kubkiem herbaty i ulubionym serialem. Nasza dieta również jest bardziej uboga w składniki odżywcze ze świeżych produktów. Przychodzi chęć na ciężkie i rozgrzewające dania. Mimo wszystko dbanie o zdrowie i formę w okresie zimowym jest możliwe,

złe samopoczucie

Jak pokonać złe samopoczucie, czyli sposoby na jesienną chandrę

Okres jesienno-zimowy nieodłącznie wiąże się z krótszymi dniami, mniejszą ilością słońca i światła, chłodem itp. Szaro-bura aura skutkuje tym, że dopada nas chandra, złe samopoczucie, obniżony nastrój, brak energii, niechęć do podejmowania działań, czy nawet apatia. Nie pozwólmy jednak, by pogada sprawiła, że dopada nas chandra! Zadbajmy o zdrowie, samopoczucie i dobrą kondycję. Jak to zrobić mimo niesprzyjających warunków i zachować pogodę ducha?

Sztuki walki dla dzieci – dlaczego warto zapisać malucha na zajęcia?

Sztuki walki dla dzieci – czy warto zapisać naszą pociechę na tego typu zajęcia sportowe? Czy taka forma sportu jest dla naszych najmłodszych bezpieczna? Czego mogą się nauczyć? Jakie korzyści płyną z trenowania sztuk walki? Czy mogą mieć dobry wpływ na kształtowanie charakteru naszego malca? Poniżej znajdziecie argumenty przemawiające na korzyść tej, jakby się wydawało,

kontuzja w sporcie jak uniknąć operacji

Kontuzja w sporcie – jak uniknąć operacji?

Kontuzja to ryzyko związane niemal z każdą dyscypliną sportową. Narażeni są na nie zarówno amatorzy, u których kontuzje mogą być wynikiem braku wiedzy czy doświadczenia, jak i zawodowi sportowcy. Jedną z najbardziej kontuzjogennych dyscyplin są mieszane sztuki walki (MMA). Obecnie, to jedna z najpopularniejszych dyscyplin w Polsce – zarówno wśród amatorów MMA na salach treningowych,

dieta dla sportowca

Dieta dla sportowca – jakich suplementów używać?

Dieta dla sportowca, niezależnie od tego czy biegamy amatorsko, czy trenujemy wyczynowo kolarstwo, musi być odpowiednio dobrana pod względem składników budulcowych oraz regeneracyjnych. Jak wiadomo, uprawiając aktywność fizyczną, zwiększa się nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Należy również dbać o odpowiednią podaż składników odżywczych. Dlatego, warto zadbać o dobrze skomponowaną dietę oraz wdrożyć suplementację. 

Dieta dla sportowca

Zacznijmy od tego,

dieta sportowca

Dieta sportowca, czyli jak wspomagać organizm przy treningu?

Trenując, niezależnie czy robimy to profesjonalnie czy rekreacyjnie, zwiększa się zapotrzebowanie naszego organizmu na składniki odżywcze. Jak zatem powinna wyglądać dieta sportowca? W jaki sposób możemy zapewnić sobie odpowiednią ilość niezbędnych witamin i składników mineralnych? Czy sama dieta wystarczy, a jeśli nie, to czy warto sięgać po suplementy?

Gotowy koktajl po treningu to z pewnością kusząca propozycja.

motywacja

Motywacja, czyli 5 kroków, by zmienić swoje życie na lepsze

Dobre nawyki to sekret wielu ludzi, którzy osiągają założone cele, a co za tym idzie, odnoszą większe sukcesy niż ci, nad którymi złe przyzwyczajenia biorą górę. Na szczęście nigdy nie jest za późno na pracę nad sobą. Nie ma znaczenia w jakim jesteś wieku, jaki zawód wykonujesz czy jesteś singlem, czy żyjesz w związku. Z pewnością ważną rolę odgrywa tu motywacja.

sport-geny-lewandowski

Chcesz być jak Lewandowski? To możliwe dzięki DNA!

Biegać jak Usain Bol, pływać jak Michael Phelps, czy grać w piłkę jak Robert Lewandowski – to marzenia wielu ale żeby zbliżyć się do mistrzów może nie wystarczyć sama ciężka praca. Wybierając aktywność fizyczną, warto sprawdzić czy jest ona zgodna z naszym kodem DNA. To jak szybko się męczymy, jaką mamy kondycję i jakie wyniki osiągamy w ogromnej mierze zależy od naszych genetycznych uwarunkowań.

Przyjemność z seksu - jak o nią zadbać?

Przyjemność z seksu – jak o nią właściwie zadbać?

Seks jest istotnym aspektem każdego udanego związku. Pozwala on pielęgnować bliskość pomiędzy partnerami i umożliwia okazywanie sobie czułości.  Niemniej pary z długoletnim stażem często borykają się z problemami, które wynikają ze złego samopoczucia, zmęczenia czy innych kłopotów, o których boją lub wstydzą się rozmawiać. To sprawia, że satysfakcja z życia seksualnego spada. Jak właściwie zadbać o przyjemność seksu,

Kalkulatory BMI nie zawsze mówią prawdę

Kalkulatory BMI nie zawsze powiedzą prawdę

BMI to nic innego niż stosunek wzrostu do masy ciała. Stworzona przez specjalistów tabela pomoże zorientować się, czy mieścimy się w normie, czy musimy nad sobą popracować. Jednak kalkulatory BMI nie zawsze pokazują prawdę. Może zdarzyć się sytuacja, gdzie wg BMI mamy nadwagę, a tak na prawdę wcale jej nie mamy. Podobnie może być w drugą stronę.

Jak zmienić swoje życie

Jak zmienić swoje życie? Zacznij od diety i sportu!

Chcesz pozbyć się złych nawyków i odmienić swój styl życia na bardziej aktywny? A może myślisz o odnalezieniu zagubionych godzin lub zwiększeniu swojej wydajności? Zastanawiasz się, jak odblokować się na nowe lepsze  życie? Pamiętaj, że możesz to zrobić w każdej chwili, bez względu na wiek, zawód czy stan cywilny. Jak zmienić swoje życie w kilku krokach?

Tabletka na otyłość i cukrzycę

Naukowcy z Harvard Medical School ogłosili, że opracowali rewolucyjny środek do walki z otyłością. Jest nim tabletka zawierająca naturalnie występujący w ludzkim organizmie hormon – irisin. Według naukowców hormon ten ma duży wpływ za spalanie kalorii oraz cukru w mięśniach.

Profesor Bruce Spiegelman zaznacza jednak, że wynalezione przez jego zespół tabletki nie zwolnią pacjentów z obowiązku regularnych ćwiczeń. Suplement diety na bazie irisin nie będzie wzmacniał bowiem mięśni, a jedynie pomagał organizmowi w pozbyciu się niepotrzebnych kalorii.

TENA Pants Normal OTC Edition – komfort i swoboda zwykłej bielizny

Z nietrzymaniem moczu (NTM), jedną z najbardziej rozpowszechnionych dolegliwości dzisiejszego społeczeństwa, borykają się miliony osób na świecie[^1]. Osoby ze średnim i z ciężkim NTM nie muszą rezygnować ze swoich ulubionych aktywności, by zachować poczucie komfortu na co dzień. Zalety **TENA Pants Normal OTC Edition**[^2] podkreślają sami użytkownicy produktów, jak i ich opiekunowie.

Dla większości osób średnie i ciężkie nietrzymanie moczu stanowi przeszkodę w aktywnym uczestniczeniu w życiu społecznym.

2010 rok - komentarze...

2010 rok – komentarze…

To będzie ważny rok. Po pierwsze dlatego, że będziemy wybierali prezydenta. Polacy odpowiedzą na kilka pytań. Ocenią obecnego prezydenta – Lecha Kaczyńskiego. Zobaczymy, ile są warte sondaże i badania opinii publicznej. Większość z nich nie daje Lechowi Kaczyńskiemu szans na reelekcję. Zostało jeszcze sporo czasu na poprawę notowań, a poza tym przed poprzednimi wyborami sondaże także nie faworyzowały tego kandydata.

Rower na zdrowie

Rower na zdrowie

Jazda na rowerze to jedna z najpopularniejszych form rekreacji. Jest to nie tylko doskonały sposób na spędzanie wolnego czasu, lecz także wspaniały trening poprawiający kondycję, wzmacniający mięśnie i rzeźbiący sylwetkę.

Piękne nogi

Piękne nogi

Nogi muszą nam starczyć na całe życie, dlatego powinnyśmy je dobrze traktować: chodzić w wygodnych butach, przestrzegać codziennej higieny, masować je, gimnastykować oraz stosować odpowiednią dietę. Warto pamiętać, że piękne nogi to nie tylko dar losu, ale efekt systematycznej troski.

Badanie ogólne moczu

Badanie ogólne moczu

Najczęściej mocz ma kolor żółty, który może różnić się intensywnością i odcieniem u różnych osób. U osób odwodnionych mocz przybiera ciemną barwę, natomiast gdy wypijemy dużo płynów, może być on bardzo jasny. Kolor moczu może się też zmienić pod wpływem diety (np. po zjedzeniu buraków robi się czerwonawy) albo leków.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH