Gala rozdania Nagrody Zaufania „Złoty OTIS”: 8 i 22 października 2020

Na początku września Kapituła Nagrody Zaufania „Złoty OTIS” podjęła decyzję, że tradycyjna Gala rozdania Nagrody Zaufania „Złoty OTS” – spotkanie środowiska ochrony zdrowia w Polsce – zostanie zamieniona na dwa mniejsze spotkania. Uroczyste wręczanie statuetek odbędzie się 8 i 22 października 2020 o godz. 16.00 w hotelu Sheraton. Laureaci Nagrody Zaufania „Złoty OTIS” to osoby wybitne i nietuzinkowe. Na ich sukces składają się codzienna praca, wytrwałość, dążenie do celu. Serdeczną atmosferą kameralnych spotkań chcemy zrekompensować Laureatom ponad półroczne oczekiwanie na ceremonię wręczenia Nagród Zaufania „Złoty OTIS 2020”.
Zakupy leków  przeciwbólowych OTC

Zakupy leków przeciwbólowych OTC

Farmaceuci oraz właściciele aptek ­– działając w myśl zasady, że najważniejszy jest pacjent – powinni mieć niezbędną wiedzę i informacje dotyczące zachowań pacjentów w sytuacji odczuwania dolegliwości bólowych. Pozwoli to na jak najlepsze dostosowanie oferty do ich potrzeb oraz oczekiwań. Preparaty przeciwbólowe stanowią jeden z największych segmentów rynku farmaceutycznego w Polsce. Ból jest czynnikiem powodującym, że pacjenci bardzo często kierują swoje kroki do apteki lub punktu sprzedaży, w którym mogą nabyć preparat likwidujący lub zmniejszający dyskomfort.

Cena musi być widoczna? prawnik radzi...

Cena musi być widoczna? prawnik radzi…

W jaki sposób apteka powinna realizować obowiązek informowania pacjenta o cenach nabywanych produktów w myśl rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług? Przecież w przypadku leków refundowanych, na opakowaniu widnieje inna cena aniżeli ta, którą uiszcza pacjent. Czy każdy produkt w aptece powinien być ometkowany (również strzykawki, igły i inne produkty o drobnych gabarytach)?

Innowacje na rynku OTC

Innowacje na rynku OTC

Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że nowości w zakresie leków OTC i innych produktów związanych ze zdrowiem mogą jedynie dotyczyć substancji czynnych, opakowania czy dostępności produktu. Okazuje się jednak, że pole do innowacyjności jest szersze.

Zagrożenie

Zagrożenie, czy jedna z dróg w biznesie?

Czym jest sieć? Co jest lepsze: być w niej, czy też poza nią? Jest też inne ważne pytanie: być w sieci, czy też być częścią sieci? Być może wydaje się ono absurdalne, ale mam nadzieję, że ten artykuł wyjaśni, jaka jest różnica pomiędzy tymi pojęciami.

Prawdziwa magia świąt

Prawdziwa magia świąt

W tym roku będzie cudownie – obiecujemy sobie solennie. Będzie rodzinnie i miło, będzie czas na rozmowy, wspomnienia, będzie najpiękniej ubrana choinka, a na stole same ulubione potrawy… „Mamo, a kiedy przyjdzie Mikołaj?” – to pytanie potrafi nawet największego marzyciela sprowadzić na ziemię.

Adres w internecie

Adres w internecie

Strona internetowa firmy to jedna z głównych form jej promocji. Posiadanie takiej strony wiąże się z wymiernymi korzyściami wizerunkowymi oraz ze stosunkowo tanim i szybkim sposobem dotarcia z informacją do klientów. Jednak stworzenie serwisu internetowego to nie wszystko, o wiele ważniejsze jest stworzenie domeny.

E-apteki i prawne pułapki

Po niespełna roku od formalnego dopuszczenia internetowego handlu lekami Ministerstwo Zdrowia wydało rozporządzenie, które określa wymogi dla właścicieli e-aptek. Jego nadmierny rygoryzm powoduje, że szukają oni sposobów, jak obejść zakaz sprzedaży leków na receptę, nakaz przyjmowania zwrotów i inne biurokratyczne ograniczenia.

5 zasad programów lojalnościowych – Budowanie lojalności pacjenta (część 3)

W poprzedniej części postawiliśmy tezę, że rynek nasycony jest programami lojalnościowymi. Tymczasem większość programów, z którymi mamy do  czynienia na naszym rynku, nie dotyczy lojalności klientów, ale wpływu na ich decyzję o kolejnych zakupach.

W podejściu menadżerskim może się to wydawać uzasadnione – większa sprzedaż oznacza skuteczność prowadzonych przez nas działań. Jednak wąskie rozumienie obszaru wykorzystania narzędzi marketingowych jest często powodem ich nieudanego wdrożenia.

Wnętrze "Apteki Radosnej" w Warszawie

Ścieżka zakupu w aptece – gabloty reklamowe (część 3)

Po drodze do okienka rekomendacyjnego pacjent widzi gabloty reklamowe. Choć nie są one najważniejsze z punktu widzenia ekspozycyjnego, to wpływają w istotny sposób na zakupy spontaniczne. Trudno je bagatelizować, wiedząc, że 75 proc. decyzji o dodatkowym zakupie zapada już po wejściu do ekspedycji.

Miliardy bez recepty

Polska jest na piątym miejscu w Europie pod względem spożycia leków sprzedawanych bez recepty. Szczególnie intensywnie łykamy środki przeciwbólowe – w tej konkurencji zajmujemy trzecie miejsce na świecie. Polacy kupili w ub.r. leki bez recepty za 4 mld zł.

Jak informuje “Gazeta Wyborcza” to grubo ponad trzy razy tyle, ile wydajemy np. na proszki do prania. Pod względem ilości spożywanych leków bez recepty jesteśmy na piątym miejscu w Europie, m.in. po Brytyjczykach i Niemcach. Za nami są np. Holendrzy, Włosi i Ukraińcy.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH