Kryzys potrzebuje prawdziwych elit

Kryzys potrzebuje prawdziwych elit

Zadaniem każdego państwa jest wykorzystanie do maksimum potencjału społeczeństwa i wybieranie rozwiązań, które nie blokują jego dalszego rozwoju. W przypadku Polski mamy do czynienia z sytuacją odwrotną. Polskie społeczeństwo jest unieruchomione.

Wiele razy wspominałam o nieudolności (a może wręcz niechęci?) państwa do wykorzystywania potencjału ludzkiego. Czy np. zmiana rządu po wyborach coś w tym zakresie zmieni? Nie sądzę. Raz, że próby te są dość nieudolne organizacyjnie, dwa, że tego rodzaju ruchy są natychmiast blokowane przez PO i PiS – zarówno w ich własnych szeregach, jak i na zewnątrz.

Wizerunek firmy - Dobroczynny biznes

Wizerunek firmy – Dobroczynny biznes

W dobie kryzysu ekonomicznego dobry wizerunek jest najcenniejszym składnikiem majątku firmy. Warto więc o niego zadbać. Światowi ekonomiści i specjaliści od marketingu coraz częściej mówią o społecznej odpowiedzialność biznesu (ang. CSR – Corporate Social Responsibility). O co chodzi? Najbliższą polskich realiów i oczekiwań wydaje się definicja dr. Jima „Gusa” Gustafsona. Mówi ona, że społeczne zaangażowanie biznesu dotyczy etycznego postępowania oraz przyczyniania się do rozwoju ekonomicznego, przy jednoczesnym dialogu oraz demonstrowaniu szacunku dla ludzi, społeczności lokalnych, uwarunkowań narodowych i środowiska naturalnego.

Dajemy wędkę

Dajemy wędkę, nie rybę

Ministerstwo Gospodarki nadzoruje m.in. działalność Instytutu Techniki i Aparatury Medycznej w Zabrzu. To ośrodek, który znakomicie wykorzystuje nowoczesne technologie w medycynie. Urządzenia do diagnostyki i leczenia, opracowane przez tamtejszych naukowców, otrzymały wiele krajowych i międzynarodowych nagród. System rehabilitacji kardiologicznej PELETON plus został wyróżniony srebrnym medalem na Międzynarodowym Pokazie Wynalazków i Nowych Technologii INVENTIKA 2010 w Bukareszcie. Te osiągnięcia potwierdzają olbrzymi potencjał polskiej medycyny. Mam nadzieję, że uda się zagwarantować środowisku lekarskiemu środki na dalsze prace badawcze i wdrożeniowe.

Nowa ustawa o refundacji leków

Nowa ustawa o refundacji leków

Jak firmy farmaceutyczne przygotowują się do funkcjonowania w warunkach określonych przez nowe przepisy Ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych?

Kryzys szansą dla nowych pomysłów

Kryzys szansą dla nowych pomysłów

Główne europejskie giełdy kończą ostatnio swoje sesje na plusie. Dobre są też dane makroekonomiczne, m.in. wskaźniki PMI (Purchasing Managers Index) dla krajów strefy euro. Wpływa to stabilizująco także na sytuację na warszawskiej GPW.
Polska jest obecnie w gronie państw o najwyższym wzroście gospodarczym. W trzecim i czwartym kwartale 2011 r. wzrost PKB powinien utrzymać się na poziomie powyżej 4 proc. Powinniśmy skoncentrować się na tym, by utrzymać to tempo i mieć w zanadrzu gotowe rozwiązania antykryzysowe.

Innowacje na rynku OTC

Innowacje na rynku OTC

Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że nowości w zakresie leków OTC i innych produktów związanych ze zdrowiem mogą jedynie dotyczyć substancji czynnych, opakowania czy dostępności produktu. Okazuje się jednak, że pole do innowacyjności jest szersze.

Wywiad z Tomaszem Florkiewiczem

Budujemy markę od podstaw

Dla mnie kryzys jest słowem wytrychem. Zmiany w zapisach prawnych spowodowały automatyczne przerzucenie środków na inne kanały dotarcia do klientów niż przez przedstawicieli, stąd większe nakłady na przykład na reklamę. Szczerzę mówiąc, ministerstwo swoim rozporządzeniem utrudniło pracę firmom.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH