Gala rozdania Nagrody Zaufania „Złoty OTIS”: 8 i 22 października 2020

Na początku września Kapituła Nagrody Zaufania „Złoty OTIS” podjęła decyzję, że tradycyjna Gala rozdania Nagrody Zaufania „Złoty OTS” – spotkanie środowiska ochrony zdrowia w Polsce – zostanie zamieniona na dwa mniejsze spotkania. Uroczyste wręczanie statuetek odbędzie się 8 i 22 października 2020 o godz. 16.00 w hotelu Sheraton. Laureaci Nagrody Zaufania „Złoty OTIS” to osoby wybitne i nietuzinkowe. Na ich sukces składają się codzienna praca, wytrwałość, dążenie do celu. Serdeczną atmosferą kameralnych spotkań chcemy zrekompensować Laureatom ponad półroczne oczekiwanie na ceremonię wręczenia Nagród Zaufania „Złoty OTIS 2020”.
Marketing usług aptecznych

Marketing usług aptecznych

Na jakość usług w aptece składa się nie tylko stosunek farmaceuty do pacjentów, jego prezencja, kompetencje, kultura osobista, ale też wygląd i wyposażenie samej apteki.

Klasyczna koncepcja marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem wyrosła z harmonizowania działań, nazwanych zasadą 4P. Odwoływała się ona do tworzenia spójnego programu, łączącego produkt z ceną, dystrybucją oraz promocją. Jednak wzrost znaczenia usług we współczesnej gospodarce poszerzył tę koncepcję do 7P. Wprowadzono dodatkowo trzy ważne, związane z usługami elementy: ludzi (People), proces świadczenia usług (Process) i świadectwo materialne (Phisical Evidence).

Sztuka negocjacji

Sztuka negocjacji

Negocjacje to nie walka, ale dyskusja, której celem jest osiągnięcie założonego efektu. Warto się tego nauczyć.

Warunki zatrudnienia nowego pracownika, zawieranie kontraktu z hurtownią, umowa najmu, opracowanie podwyżek pensji – to tylko część wyzwań, jakie stoją przed kierownikiem apteki. A żeby należycie wypełnić te zadania, potrzebne są negocjacje.

Wartość dla pacjenta  jako wyróżnik apteki

Wartość dla pacjenta jako wyróżnik apteki

Obecność apteki na rynku jest związana z jej misją dostarczania pacjentom leków i porady farmaceutycznej. W dobie coraz większej konkurencji apteka może, a nawet powinna, kierować się także zasadami funkcjonowania rynkowego, aby aktywnie kształtować wizerunek placówki dbającej przede wszystkim o interesy pacjenta.

Jak rozmawiać z pracownikami

Jak rozmawiać z pracownikami – Zarządzanie kapitałem ludzkim

Rozpoczynamy nowy cykl artykułów na temat zarządzania kapitałem ludzkim. Będą to warsztaty samokształcenia dla managerów aptek, wykorzystujące wiedzę i doświadczenie ekspertów. Pierwszy odcinek poświęcamy prawidłowej komunikacji na poziomie podwładny – pracodawca, czyli magister/technik farmacji a kierownik apteki.

Praca w aptece to zajęcie wymagające bezwzględnego skupienia oraz dbałości o pacjenta. Dobra atmosfera wśród współpracowników, jasno określone zadania przez pracodawcę wydają się bardziej istotne w tej specyficznej placówce, niż pewność zatrudnienia. Dobry szef jest fundamentem, inspiruje i motywuje zespół i to od niego zależy jakość pracy, jaką pracownicy wykonują na co dzień. Dlatego warto się doskonalić w prawidłowym zarządzaniu zespołem.

Zaufanie jest lekarstwem

Zadowolenie z życia każdego człowieka jest prawdopodobnie wyższe, jeśli posiada on świadomość uwarunkowań oraz mechanizmów, które składają się na efekty jego decyzji i działań. Jedną ze sfer, które są istotne tak w pracy farmaceuty, jak i w życiu rodzinnym i społecznym, jest obszar zaufania. Można je rozumieć jako wewnętrzne przekonanie, że druga osoba, w tym współpracownik, doradca biznesowy, pacjent, kieruje się życzliwością. Turysta, który przyjechał do dużego miasta, przychodzi do apteki, aby kupić dermokosmetyk, aspirynę czy witaminy. Nie zna ani tej apteki, ani pracujących w niej farmaceutów, a jednak obdarza zaufaniem personel, zakładając, że kupi odpowiedni produkt. Być może będzie to jego jedyny pobyt w tym mieście, w tej aptece. Farmaceuta ufa, że pacjent zapłaci, do tego legalnymi pieniędzmi.

Stwórz swój własny fundusz inwestycyjny (część 3)

Stwórz swój własny fundusz inwestycyjny (część 3)

Aby podjąć właściwe decyzje inwestycyjne, warto przeanalizować statystyki indeksów giełdowych, koncentrując się na kryterium wielkości poszczególnych indeksów. W celach porównawczych, sięgniemy po historyczne notowania podstawowych funduszy Giełdy Papierów Wartościowych.

Powrót do pracy po urlopie macierzyńskim a okres ochronny... prawnik radzi

Powrót do pracy po urlopie macierzyńskim a okres ochronny… prawnik radzi

Obawiam się o powrót do pracy po urlopie macierzyńskim. Słyszałam, że po wykorzystaniu urlopu macierzyńskiego kobiecie przysługuje prawo do obniżenia wymiaru czasu pracy maksymalnie do połowy etatu, oraz że po złożeniu wniosku o obniżenie wymiaru czasu pracy, pracodawca nie może jej zwolnić przez okres 12 miesięcy. Jak wygląda sytuacja, jeśli jestem zatrudniona na pół etatu? Czy po powrocie do pracy również mam szansę na jakiś „okres ochronny”? Martyna z Warszawy

Stwórz swój własny fundusz inwestycyjny

Stwórz swój własny fundusz inwestycyjny (część 2)

W oparciu o historyczne stopy zwrotu instrumentów finansowych można stwierdzić, że rynek giełdowy jest najlepszym miejscem do lokowania nadwyżek finansowych. Odpowiedni moment inwestycji pozwala uzyskać nawet kilkudziesięcioprocentowe zyski w skali zaledwie roku. Należy jednak zaznaczyć, że takie rezultaty są zazwyczaj efektem zwykłego przypadku i szczęścia.

Nowe wyzwania dla menadżera apteki

Nowe wyzwania dla menadżera apteki

Rynek apteczny w Polsce nie rozwija się już tak szybko, jak pod koniec XX wieku. Zwiększają się wahania obrotów, rośnie konkurencja ze strony sieci aptecznych i innych kanałów dystrybucji. W tych warunkach, najnowsza wiedza z obszaru zarządzania oraz marketingu może być pomocna w budowaniu pozycji rynkowej.

Chytry fiskus

Fiskus zmienił interpretację dotyczącą opodatkowania podatkiem od osób fizycznych pakietów medycznych dla pracowników – czytamy w “Gazecie Prawnej”.
Dotychczas organy podatkowe stały na stanowisku, że wartość świadczeń medycznych oferowanych przez pracodawców pracownikom, za które cena określona była ryczałtowo, nie stanowi przychodu ze stosunku pracy. Oznacza to tym samym, że nie podlega ona opodatkowaniu PIT.

Moje prywatne zdrowie

Już co najmniej 1,5 mln Polaków, czyli prawie co dwudziesty obywatel naszego kraju, korzysta z usług prywatnej służby zdrowia.

Jak informuje “Rzeczpospolita” przychody prywatnych przychodni rosną o 20 – 30 proc. rocznie. W tym roku to tempo powinno być jeszcze szybsze – dzięki ułatwieniom podatkowym dla pracodawców. Przedsiębiorcy z branży zacierają ręce, podliczając przyszłe zyski. Część z nich już myśli o szukaniu na giełdzie pieniędzy na dalszy rozwój.

Ten gwałtowny rozwój prywatna służba zdrowia zawdzięcza złemu stanowi publicznej opieki medycznej, ale nie tylko.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH