Gala rozdania Nagrody Zaufania „Złoty OTIS”: 8 i 22 października 2020

Na początku września Kapituła Nagrody Zaufania „Złoty OTIS” podjęła decyzję, że tradycyjna Gala rozdania Nagrody Zaufania „Złoty OTS” – spotkanie środowiska ochrony zdrowia w Polsce – zostanie zamieniona na dwa mniejsze spotkania. Uroczyste wręczanie statuetek odbędzie się 8 i 22 października 2020 o godz. 16.00 w hotelu Sheraton. Laureaci Nagrody Zaufania „Złoty OTIS” to osoby wybitne i nietuzinkowe. Na ich sukces składają się codzienna praca, wytrwałość, dążenie do celu. Serdeczną atmosferą kameralnych spotkań chcemy zrekompensować Laureatom ponad półroczne oczekiwanie na ceremonię wręczenia Nagród Zaufania „Złoty OTIS 2020”.
Zakaz reklamy aptek i punktów aptecznych

Zakaz reklamy aptek i punktów aptecznych

Od nowego roku zmieniają się przepisy Prawa farmaceutycznego dotyczące m.in. reklamy. Warto je przeanalizować, szczególnie pod kątem skutków, jakie niosą.

W dniu 12 maja 2011 r. uchwalono nową ustawę ­– o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych1, w której (oprócz przepisów dotyczących m.in. zasad, warunków i trybu podejmowania decyzji refundacyjnych, zasad finansowania refundowanych leków i wyrobów medycznych, czy też zasad ustalania cen leków oraz środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego stosowanych w ramach udzielania świadczeń gwarantowanych) zamieszczono regulacje nowelizujące art. 94a Prawa farmaceutycznego (dalej: „PF”). Zmiany dotyczą m.in. wprowadzenia całkowitego zakazu reklamy aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności, a także zakazu reklamy placówek obrotu pozaaptecznego i ich działalności odnoszącej się do produktów leczniczych lub wyrobów medycznych.

Refundacja leków - nowe przepisy

Refundacja leków – nowe przepisy

1 stycznia 2012 roku wchodzi w życie Ustawa o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych. Przez wiele miesięcy wzbudzała wiele kontrowersji. I nadal wzbudza. Niektóre zmiany są wręcz rewolucyjne. Jak wpłyną na sytuację aptek, hurtowni i pacjentów?

Wartość dla pacjenta  jako wyróżnik apteki

Wartość dla pacjenta jako wyróżnik apteki

Obecność apteki na rynku jest związana z jej misją dostarczania pacjentom leków i porady farmaceutycznej. W dobie coraz większej konkurencji apteka może, a nawet powinna, kierować się także zasadami funkcjonowania rynkowego, aby aktywnie kształtować wizerunek placówki dbającej przede wszystkim o interesy pacjenta.

Apteka przyjazna niepełnosprawnym

Apteka przyjazna niepełnosprawnym

W Polsce żyje około 3,5 mln osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. To właśnie one – wraz z seniorami – najczęściej korzystają z pomocy lekarskiej, a zatem stanowią ważną grupę klientów aptek. O czym powinni pamiętać pracownicy aptek obsługujący osoby z niepełnosprawnością?

Makrotrendy a zachowania pacjentów

Makrotrendy a zachowania pacjentów

Na zachowania pacjentów wpływa wiele różnorodnych czynników. Jednym z nich są makrotrendy, czyli tendencje występujące w dłuższym, wynoszącym od 7 do 12 lat okresie. W badaniach wyodrębnia się kilka makrotrendów, które będą wpływały na decyzje zakupowe konsumentów oraz pacjentów w najbliższych latach. Skoncentrujmy się na tych makrotrendach, które można wykorzystać w marketingowym zarządzaniu apteką.

Reklama wprowadzająca w błąd

Reklama wprowadzająca w błąd

Po czym rozpoznać reklamę wprowadzającą w błąd? Jak ją odróżnić od rzetelnego przekazu? Istnieje szereg kryteriów, którymi należy się kierować przy dokonywaniu takiej oceny. Zgodnie z ustawą Prawo farmaceutyczne z dnia 6 września 2001 roku, reklamą produktu leczniczego jest każda działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, która ma na celu zwiększenie liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych.

Rola reklamy i zadania farmaceuty

Rola reklamy i zadania farmaceuty

Wraz z rozrostem grupy leków OTC, przed farmaceutami stanęły nowe wyzwania i pojawiły się nieznane dotąd pola realizacji misji tego zawodu. Warto na nie odważnie wkroczyć i zmierzyć się z fenomenem reklamy.

Reklama zagościła w naszym życiu na dobre, i czy tego chcemy, czy nie – każdy (mniej lub bardziej świadomie) ulega sile jej perswazji. Dlaczego? Wcale nie dlatego, że wierzy w przekaz w niej zawarty (choć bywa i tak), ale raczej z lenistwa lub wygody. Po co wertować podręczniki czy spędzać godziny w kolejce do lekarza, po co myśleć, skoro sympatyczni aktorzy, udający różnych specjalistów, z uśmiechem na ustach podsuwają nam gotowe rozwiązania?

Prawnik radzi… reklama produktu w aptece

Jedna z aptek w moim mieście – należąca do dużej sieci – rozprowadza ulotki reklamowe, w których można znaleźć wybrane leki na receptę wraz z cenami oraz wskazaniami do stosowania. Apteka tłumaczy swoją politykę tym, że zamieszczone w ulotce dane są jedynie informacją handlową. Czy taka praktyka jest zgodna z prawem?
Iwona z Opola

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH