Import równoległy
Handel równoległy lekami na terenie Unii Europejskiej jest legalny, choć nie pozbawiony wad. Dla Polski, ze względu na jedne z najniższych we Wspólnocie cen leków, szczególne zagrożenie stwarza eksport równoległy.
Autor Redakcja | biznes, cena, dystrybucja leków, eksport, fałszerstwo, Główny Inspektor Farmaceutyczny (GIF), hurtownie, import równoległy, Marta Wojcieszek, nadzór, podróbki, Polska, prawo, rynek farmaceutyczny, rynek zagraniczny, Unia Europejska, zysk w aptece | Informacje |
Handel równoległy lekami na terenie Unii Europejskiej jest legalny, choć nie pozbawiony wad. Dla Polski, ze względu na jedne z najniższych we Wspólnocie cen leków, szczególne zagrożenie stwarza eksport równoległy.
Autor Patrycja Klimek-Wierzbicka | allegro, apteka, apteki internetowe, biznes, fałszerstwo, Główny Inspektor Farmaceutyczny (GIF), internet, inwestycje, leki na receptę, marketing, Patrycja Klimek-Wierzbicka, podróbki, prawo, rozwój, zysk w aptece | Farmacja |
Pojawienie się możliwości legalnej sprzedaży leków przez internet stworzyło aptekom stacjonarnym nowe perspektywy marketingowe. Obecny rok przyniósł wiele zmian w kwestii wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych. Czy wirtualna apteka to atrakcyjne rozwiązanie dla właścicieli aptek stacjonarnych?
Autor Patrycja Klimek-Wierzbicka | apteka, biznes, dyżury, farmaceuta, gorący temat, Główny Inspektor Farmaceutyczny (GIF), konflikty, Ministerstwo Zdrowia, noc, Patrycja Klimek-Wierzbicka, prawo, systemy opieki farmaceutycznej, zysk w aptece | Informacje |
W wielu miastach coraz większym problemem staje się zapewnienie pacjentom dostępu do leków w porze nocnej. Naprzeciw zawodowej misji niesienia pomocy staje kalkulacja ekonomiczna, której wyniki nie nastrajają optymistycznie. Dyżury nocne aptek z reguły są nieopłacalne.
Autor Redakcja | Anna Grzywińska, apteka, biznes, finanse, Główny Inspektor Farmaceutyczny (GIF), karta informacyjna, konkurencja, leki na receptę, marketing, prawo, produkty lecznicze, reklama, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów | Informacje |
Po czym rozpoznać reklamę wprowadzającą w błąd? Jak ją odróżnić od rzetelnego przekazu? Istnieje szereg kryteriów, którymi należy się kierować przy dokonywaniu takiej oceny. Zgodnie z ustawą Prawo farmaceutyczne z dnia 6 września 2001 roku, reklamą produktu leczniczego jest każda działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, która ma na celu zwiększenie liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych.