Rozumieć stres

Rozumieć stres

Prowadzone przez lata badania pozwalają na coraz lepsze rozpoznawanie istoty stresu, źródeł jego powstawania. Uczą także, jak panować nad stresem i łagodzić jego skutki. Właściciel apteki wraca do domu i znajduje w skrzynce na listy ulotkę nowej, konkurencyjnej placówki, z najniższymi cenami leków w mieście. Setki takich ulotek dotarło do wszystkich mieszkańców miasta i okolicznych wiosek. Właściciel czuje wzrost ciśnienia krwi, serce zaczyna mu szybciej pracować, dłonie się pocą – właśnie doświadczył nieszablonowej reakcji na bodźce zewnętrzne, czyli stresu.

Czy NIL ogranicza konkurencję?

Czy NIL ogranicza konkurencję?

Decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów budzi wiele kontrowersji. Potraktował on stanowisko samorządu lekarskiego dotyczące ordynowania leków homeopatycznych wydawanych na receptę jako porozumienie przedsiębiorców ograniczające konkurencję.

Wartość dla pacjenta  jako wyróżnik apteki

Wartość dla pacjenta jako wyróżnik apteki

Obecność apteki na rynku jest związana z jej misją dostarczania pacjentom leków i porady farmaceutycznej. W dobie coraz większej konkurencji apteka może, a nawet powinna, kierować się także zasadami funkcjonowania rynkowego, aby aktywnie kształtować wizerunek placówki dbającej przede wszystkim o interesy pacjenta.

Leki biologiczne w chorobach nerek – nowe możliwości i zagrożenia

Leki biologiczne w chorobach nerek – nowe możliwości i zagrożenia

Już PRZED WIEKAMI przyroda stanowiła dla nas źródło substancji wykorzystywanych w celach leczniczych. Tradycyjne leki pozyskiwano z minerałów i wielu produktów roślinnych i zwierzęcych. Takie leki do dzisiaj są dostępne i szeroko stosowane, głównie w ramach medycyny naturalnej. Większość leków obecnie stosowanych w medycynie stanowią te uzyskiwane drogą chemiczną. Drugą grupę produktów wykorzystywanych w lecznictwie stanowią tzw. leki biologiczne (inaczej biofarmaceutyki), które wytwarzane są przy wykorzystaniu żywych komórek, dzięki nowoczesnym technikom przenoszenia materiału genetycznego i wprowadzania ich do komórek różnych organizmów (bakterii, wirusów, komórek zwierzęcych czy drożdży).

Promocja sprzedaży w aptekach

Promocja sprzedaży w aptekach

Obecnie konsumenci mają do wyboru całą gamę produktów danej kategorii. Dlatego też do podjęcia właściwej decyzji często potrzebują pomocy w postaci dodatkowej informacji na temat wybranego artykułu. Rolę tę doskonale spełnia promocja, która jest niezbędnym elementem działań marketingowych firmy.

Dzięki promocji przedsiębiorstwo może komunikować się z otoczeniem i budować relacje z klientami. Tworzy ona pewną wartość dodaną do produktów, przez co konsumenci mogą lepiej oceniać walory różnych artykułów i wybrać ten, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. Promocja stanowi również pewną zachętę do zakupu i nakłania potencjalnych nabywców do skorzystania z przedstawionej im oferty.

Jak rozwiązywać konflikty w zespole?

Jak rozwiązywać konflikty w zespole?

Funkcjonowanie ludzi w całej sferze społeczno-gospodarczej opiera się na działaniu zespołowym. Ma to również miejsce w aptece, w której – jak wszędzie – współpracują ze sobą ludzie o zindywidualizowanych osobowościach. Jest rzeczą naturalną, że między pracownikami może dochodzić do powstawania sytuacji konfliktowych. Zwiększenie konkurencji na rynku aptecznym, wolniejsze tempo wzrostu obrotów, wysokie wymagania pacjentów, mogą stać się zarzewiem wielu konfliktów. W każdym zespole istnieje wiele płaszczyzn, na których może dochodzić do nieporozumień.

Apteka przyjazna niepełnosprawnym

Apteka przyjazna niepełnosprawnym

W Polsce żyje około 3,5 mln osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. To właśnie one – wraz z seniorami – najczęściej korzystają z pomocy lekarskiej, a zatem stanowią ważną grupę klientów aptek. O czym powinni pamiętać pracownicy aptek obsługujący osoby z niepełnosprawnością?

Pacjent pod opieką farmaceuty

Pacjent pod opieką farmaceuty

Taka opieka istnieje w Stanach Zjednoczonych i krajach Europy Zachodniej; nie widzę powodu, by nie mogła funkcjonować w Polsce. Zwłaszcza że w naszych branżowych aktach prawnych są zapisy wskazujące na to, że powinna ona istnieć. Z danych amerykańskich wynika, że około 50 proc. pacjentów nie przyjmuje leków zaleconych przez lekarza – albo w ogóle nie są one wykupywane, albo pacjent przerywa ich zażywanie, np. z powodu skutków ubocznych.

Reklama wprowadzająca w błąd

Reklama wprowadzająca w błąd

Po czym rozpoznać reklamę wprowadzającą w błąd? Jak ją odróżnić od rzetelnego przekazu? Istnieje szereg kryteriów, którymi należy się kierować przy dokonywaniu takiej oceny. Zgodnie z ustawą Prawo farmaceutyczne z dnia 6 września 2001 roku, reklamą produktu leczniczego jest każda działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, która ma na celu zwiększenie liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych.

Nowe wyzwania dla menadżera apteki

Nowe wyzwania dla menadżera apteki

Rynek apteczny w Polsce nie rozwija się już tak szybko, jak pod koniec XX wieku. Zwiększają się wahania obrotów, rośnie konkurencja ze strony sieci aptecznych i innych kanałów dystrybucji. W tych warunkach, najnowsza wiedza z obszaru zarządzania oraz marketingu może być pomocna w budowaniu pozycji rynkowej.

Demonopolizacja NFZ  – szanse i zagrożenia

Demonopolizacja NFZ – szanse i zagrożenia

Demonopolizacja NFZ i wprowadzenie konkurencji między publicznymi płatnikami, oraz związana z tym powszechna komercjalizacja służby zdrowia, mogą być receptą na uzdrowienie polskiego systemu opieki zdrowotnej.

Kogel-mogel

Kogel-mogel

Forma własności jest sprawą ważną, ale nie najważniejszą. O tym, czy pacjent płaci za leczenie, czy nie, decyduje fakt posiadania przez placówkę kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia. Sytuacja ochrony zdrowia i pacjenta poprawi się jednak dopiero po zreformowaniu KRUS i zdemonopolizowaniu NFZ.

Stwórz swój własny fundusz inwestycyjny (część 1)

Stwórz swój własny fundusz inwestycyjny (część 1)

Wiele osób posiadających znaczące nadwyżki finansowe lokuje swoje środki w różnych produktach inwestycyjnych. Należy jednak pamiętać, że każde tego rodzaju działanie powinno być poprzedzone szczegółową analizą oferowanych usług. Często postanowienie o zakupie akcji, funduszu inwestycyjnego bądź innych aktywów finansowych jest pochopne i pozbawione jakiejkolwiek konsekwencji oraz planu działania. Zadziwiające jest, jak wiele osób więcej czasu oraz wysiłku poświęca decyzji o zakupie sprzętu rtv lub agd., niż przemyśleniom dotyczącym zaangażowania znacznych środków finansowych w wybrane aktywa inwestycyjne.

Osłabienie organizmu

Osłabienie organizmu

Tempo życia, duch rywalizacji i konkurencji, niekiedy nadmierne ambicje, a także kaprysy aury stanowią wielkie wyzwanie dla naszego organizmu. Konsekwencją codziennych zmagań często bywa uczucie zmęczenia i spadek odporności, czyli ogólne osłabienie.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH