APTEKA1 – Partnerem Multipartnerskiego Programu PAYBACK

APTEKA1 – Partnerem Multipartnerskiego Programu PAYBACK


Większość aptek działających w Polsce bierze udział w programach marketingowych, organizowanych przez hurtownie farmaceutyczne, bądź prowadzi własne programy lojalnościowe.

Właściciele aptek biorących udział w programach zauważają, że jest to jedno z najlepszych narzędzi zachęcających pacjentów do odwiedzenia aptek, jednocześnie umożliwiające uzyskanie atrakcyjniejszych rabatów oraz wzbogacenie swojej oferty o stałe promocje dla pacjentów.

Na tle funkcjonujących już rozwiązań marketingowych, innowacyjnym jest pomysł realizowany przez PHOENIX Pharma Polska, który od 1 marca br. uruchomił program APTEKA1. O niepowtarzalności i nowoczesności tego programu świadczy fakt, że jest on oficjalnym partnerem Multipartnerskiego Programu Bonusowego PAYBACK.

PAYBACK jest programem, który funkcjonuje w Polsce od września 2009 r. i wprowadził nową generację kart lojalnościowych. Za pomocą jednej karty, wydanej przez któregokolwiek z partnerów programu, uczestnicy mogą gromadzić punkty podczas zakupów online oraz w punktach sprzedaży różnych partnerów.

Jest to z pewnością duże ułatwienie dla pacjentów dokonujących zakupów u różnych partnerów. Jak zauważa mgr farm. Jakub Ludzkowski z Apteki Pini w Koninie: „Nieraz klienci przychodzący do apteki wyciągali kilka kart z różnego rodzaju programów, szukając tej właściwej… Nieraz słyszałem od nich liczne narzekania i żale mające związek z nadmiarem kart, które to nie mieszczą im się w portfelach, dając do zrozumienia, że odechciewa im się zbierania punktów u tylu partnerów…”

Obecnie PAYBACK posiada 14 partnerów z różnych branż oraz kilkanaście firm współpracujących. Punkty można zbierać dokonując zakupów na allegro, stacjach paliwowych BP, w hipermarketach Real, Orange, Telekomunikacji Polskiej, sklepach Jysk, salonikach prasowych Kolporter, sklepach Mix Electronix i wielu innych.
Dzięki różnorodności branż, które reprezentują partnerzy Programu, uczestnicy mogą szybko i łatwo gromadzić duże ilości punktów, dodatkowo korzystając z wielu promocji, o których PAYBACK informuje na stronie
www.payback.pl.

Atrakcyjne oferty, dostępne w aptekach APTEKA1 i u Partnerów Programu PAYBACK, zainteresowały Polaków, co zaowocowało wydaniem ponad 6,3 mld kart PAYBACK na terenie całej Polski. Na każdą z tych kart można zbierać punkty w aptekach APTEKA1.

Za zebrane punkty u różnych partnerów na jednej karcie, pacjenci mogą dokonywać zakupów w aptekach APTEKA1 lub wymieniać je na atrakcyjne nagrody. APTEKA1 jest jedyną marką zrzeszającą apteki w Polsce, która przystąpiła do Programu Bonusowego PAYBACK, stając się jego oficjalnym partnerem 1 marca 2010 r. Duże zainteresowanie innowacyjnym programem spowodowało, że przystąpiło do niego ponad 140 aptek na terenie całej Polski.
Nowoczesność programu na początku mogła wywoływać obawy wśród właścicieli i kierowników aptek. Jak wspomina mgr farm. Justyna Sznip, kierownik Apteki APTECUS X w Ruszowicach (gmina Głogów) „…obawy związane z wprowadzeniem Programu PAYBACK dotyczyły przede wszystkim strony technicznej. Zastanawialiśmy się, czy poradzimy sobie z nowym oprogramowaniem, i czy nie ucierpi na tym obsługa pacjentów. Jednak szkolenia ze strony organizatora Programu, którym został poddany personel apteki, oraz szybka interwencja informatyków w każdej sprawie spowodowały, że nie mieliśmy żadnych trudności. PAYBACK jest profesjonalnym i wiarygodnym programem, dlatego nie mieliśmy kłopotu z przekonywaniem pacjentów.”

Niewątpliwą zasługą Programu jest wciąż zwiększająca się liczba pacjentów, którzy dowiadując się o tym, że
APTEKA1 jest partnerem PAYBACK, coraz chętniej odwiedzają punkty z tym logo. „Pacjenci są zadowoleni, szczególnie ci, którzy już byli w programie PAYBACK, znają go i aktywnie w nim uczestniczą. Widać, że wracają z kartą. Nasi stali pacjenci także chętnie zbierają punkty” – mówi mgr farm. Wojciech Dopierała z Apteki Zdrowie w Poznaniu.

To, co z pewnością wzbogaca apteki należące do programu APTEKA1, a jednocześnie sprawia że pacjenci chętniej wracają do aptek, jest atrakcyjna oferta promocyjna. „Ciekawym aspektem programu jest chociażby ukazująca się cyklicznie w aptece gazetka, która zawiera różnego rodzaju promocyjne ceny na wybrane leki OTC, odpowiednio dobrane do potrzeb aktualnego okresu sezonowego (…) Gazetka stanowi ciekawą ofertę (…) każdy znajdzie w niej coś „dla siebie”. Klienci, którzy stoją w kolejce przeglądają gazetkę, bardzo często wybierają z niej coś, czego wcześniej nie mieli zamiaru kupić. Między innymi dlatego też uważam, że tego typu forma marketingu w APTECE1 sprawdza się w 100 procentach cieszy obie strony, zarówno sprzedających, jak i kupujących leki.” – powiedział mgr Jakub Ludzkowski z Apteki Pini z Konina.

APTEKA1, jako Partner Programu jest także szeroko reklamowany przez PAYBACK, dzięki czemu logo sieci staje się coraz lepiej rozpoznawalne. O szczegółach dotyczących zasad udziału w Programie APTEKA1, można porozmawiać z przedstawicielami handlowymi PHOENIX Pharma Polska. Dane kontaktowe do nich znajdą Państwo na stronie www.pharma.com.pl w zakładce Oddziały.

5/5 - (204 votes)

Leave a Comment

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH