Czy podrabiane leki znikną z internetu?

Czy podrabiane leki znikną z internetu?

W lutym br. Parlament Europejski przyjął dyrektywę, która ma zapobiec wprowadzaniu do obrotu podrabianych leków. Jak na razie wciąż można je kupić bez problemu. A pacjenci nie są świadomi, czym to grozi.

Zmiany w Prawie farmaceutycznym

Zmiany w Prawie farmaceutycznym

Nowa ustawa istotnie zmienia kompetencje organów administracji – Ministra Zdrowia oraz Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, m.in. dostosowując przepisy krajowe do regulacji unijnych w zakresie rejestracji produktów leczniczych oraz badań klinicznych. Doprecyzowano także przepisy regulujące sprzedaż wysyłkową lekarstw przez internet. W dniu 1 maja b.r. weszła w życie ustawa – o Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych1. Według nowych przepisów prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (Prezes Urzędu) przejmuje od Ministra Zdrowia obowiązki w zakresie dopuszczania produktów leczniczych do obrotu. Konieczne było też dostosowanie polskiego prawa do dyrektyw unijnych oraz orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Promocja sprzedaży w aptekach

Promocja sprzedaży w aptekach

Obecnie konsumenci mają do wyboru całą gamę produktów danej kategorii. Dlatego też do podjęcia właściwej decyzji często potrzebują pomocy w postaci dodatkowej informacji na temat wybranego artykułu. Rolę tę doskonale spełnia promocja, która jest niezbędnym elementem działań marketingowych firmy.

Dzięki promocji przedsiębiorstwo może komunikować się z otoczeniem i budować relacje z klientami. Tworzy ona pewną wartość dodaną do produktów, przez co konsumenci mogą lepiej oceniać walory różnych artykułów i wybrać ten, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. Promocja stanowi również pewną zachętę do zakupu i nakłania potencjalnych nabywców do skorzystania z przedstawionej im oferty.

Ustawa refundacyjna:  kto zyska

Ustawa refundacyjna: kto zyska, kto straci?

Ustawa refundacyjna, jest najbardziej kontrowersyjną spośród pakietu ustaw zdrowotnych. Mimo że prace nad nią trwają od lat, wciąż wzbudza skrajne emocje. Stałe ceny leków refundowanych, obowiązek zawierania przez apteki umów z NFZ, przeznaczenie stałej kwoty 17 proc. wydatków NFZ na leki refundowane, obowiązek wpłacania przez firmy farmaceutyczne 3 proc. zysku z refundacji na konto Agencji Oceny Technologii Medycznych – to tylko niektóre z kontrowersyjnych zapisów nowej ustawy.

Sprzedaż szczepionek w przychodniach

Wiele przychodni odmawia szczepienia preparatami, które pacjenci wcześniej zakupili w aptekach i przynieśli ze sobą. Trzeba jasno powiedzieć – sprzedaż szczepionek w przychodniach jest nielegalna, a apteki są w zasadzie jedynymi placówkami, które gwarantują prawidłowe przechowywanie leków.

Kryteria oceny lekowych wniosków refundacyjnych przez AOTM

Kryteria oceny lekowych wniosków refundacyjnych przez AOTM

Decyzję o wpisaniu produktu leczniczego do wykazu leków refundowanych podejmuje minister zdrowia i ogłasza ją w stosownym rozporządzeniu. Swoją decyzję minister opiera między innymi na ocenie produktu leczniczego dokonanej przez Agencję Oceny Technologii Medycznych (AOTM).

Do apteki po darmowe porady

Do apteki po darmowe porady

Można się czasem spotkać z opinią, że rola farmaceuty ogranicza się do prawidłowego i zgodnego z przepisami wydania leku. Jest to mniemanie zarówno nieprawdziwe, jak i krzywdzące – zawód farmaceuty jest zawodem społecznego zaufania wymagającym wysokich kwalifikacji fachowych i etycznych.

Trade marketing  część 2

Trade marketing (część 2)

Jak pisałem w poprzednim artykule, trade marketing to zestaw narzędzi, który umożliwia zmianę jakości apteki pod względem operacyjnym, wizualnym i mentalnym. „Jak to zrobić?”, „Od czego należy zacząć?”, „Ile to będzie kosztowało?”. Na te pytania postaram się odpowiedzieć w niniejszym artykule.
Każdy biznes należy rozpocząć od dobrze, rzetelnie i uczciwie przygotowanego biznesplanu. Wbrew pozorom te trzy przysłówki tylko z pozoru oznaczają to samo lub określają podobne cechy. „Dobrze” to znaczy zgodnie z zasadami opracowywania takiego dokumentu pod względem merytorycznym i technicznym. „Rzetelnie” – biznesplan powinien zawierać tylko prawdziwe dane oparte na konkretach, a plany dotyczące realizacji i wyników powinny być realne. „Uczciwie” – biznesplan robimy z przekonaniem, że będziemy go wprowadzać w takiej wersji, jaką ostatecznie przyjmiemy, a wszelkie zmiany w trakcie realizacji będą wynikały z ważnych przesłanek ekonomicznych lub konkurencyjnych.

Apteka to szczególny sklep

Apteka to szczególny sklep

Na rynku jest bardzo wiele różnego rodzaju produktów i tak naprawdę nie sposób ich wszystkich znać. Dlatego najważniejsza jest umiejętność selektywnego wybierania tego, co najlepsze. Poza tym, trzeba też słuchać pacjentów, zapamiętywać nazwy produktów, o które najczęściej pytają. Ważna jest również umiejętność doradzania.

Zarządzanie kategorią produktu (część 3)

Budując kategorie produktów, przede wszystkim należy zadbać o ich odpowiednie nazwanie i czytelność tych nazw. Farmaceuta może doskonale wiedzieć, że na danym regale leżą produkty na wątrobę, jednak bez wyraźnego napisu pacjent tego nie zobaczy. Warto zadbać także o podświetlenie nazwy kategorii, gdyż światło przyciąga wzrok pacjenta.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH