Doradztwo w aptece (część 2)
W języku reklamy nadużywane jest pojęcie „indywidualnego podejścia do klienta”. W przypadku apteki ta „indywidualizacja” oznacza po prostu dobrą komunikację.
Autor Na Zdrowie | analiza, biznes, Jarosław Mruk, leki, leki bez recepty (OTC), porady farmaceuty, psychologia, suplementy diety, zachowania klienta, zysk w aptece | Informacje |
W języku reklamy nadużywane jest pojęcie „indywidualnego podejścia do klienta”. W przypadku apteki ta „indywidualizacja” oznacza po prostu dobrą komunikację.
Autor Na Zdrowie | dokształcanie, Jarosław Mruk, komunikacja, porady farmaceuty, potrzeby, pytania, systemy opieki farmaceutycznej, zakupy | Informacje |
Warto wciąż udoskonalać umiejętność komunikacji z pacjentem. Trzeba testować nowe schematy rozmowy, a także sięgać po nowe argumenty sprzedażowe. Chyba nie ma nic gorszego niż przekonanie, że w swojej pracy zawodowej nic już nie możemy udoskonalić.
Autor Na Zdrowie | apteka, biznes, franczyza, franczyza na rynku aptecznym, Jarosław Mruk, współpraca, zarządzanie, zwiększanie sprzedaży | Informacje |
W ostatniej części cyklu poświęconego franczyzie postaram się usystematyzować wiedzę na temat współpracy franczyzodawcy i franczyzobiorcy, a także przeanalizuję podstawowy zestaw praw i obowiązków każdej
ze stron umowy.
Autor Na Zdrowie | apteka, franczyza, franczyza na rynku aptecznym, Jarosław Mruk, marketing, merchandising, zysk w aptece | Informacje |
Tym artykułem rozpoczynamy cykl poświęcony zagadnieniu franczyzy. W trzech kolejnych publikacjach wyjaśnię pojęcie franczyzy i jej znaczenie na rynku, przedstawię podstawowe korzyści płynące z tego modelu biznesu oraz podstawowe zasady współpracy opartej na franczyzie
Autor Na Zdrowie | biznes, ekspozycja, Henryk Mruk, Jarosław Mruk, merchandising, Zarządzanie kategorią produktu | Informacje |
Na budowę i zarządzanie kategoriami asortymentu w aptece można spoglądać dwojako. Z jednej strony ekspozycja produktów w podziale na kategorie terapeutyczne jest dobrze oceniana przez pacjentów. Z drugiej strony jednak jest ona ściśle uzależniona od otoczenia, w którym funkcjonuje apteka.
Autor Na Zdrowie | apteka, branding, działanie reklamowe, Jarosław Mruk, logotyp, zarządzanie | Informacje |
Budowanie marki jest bardzo ważne. Pozwala ugruntować pozycję apteki na rynku, wyróżnić się wśród konkurencji oraz kształtować przywiązanie, zadowolenie i lojalność klienta. Jednak by zadbać o niezbędny branding, trzeba wiedzieć „z czym to się je”.
Autor Na Zdrowie | apteka, franczyza, franczyza na rynku aptecznym, Jarosław Mruk, marketing | Informacje |
W artykule opublikowanym w numerze listopadowym opisałem, na czym polega relacja franczyzowa oraz wyjaśniłem kilka terminów marketingowych. Ten tekst chciałbym poświęcić zaletom franczyzy i zastanowić się, dlaczego systemy franczyzowe są tak popularne.
Autor Na Zdrowie | biznes, ekspozycja, Henryk Mruk, Jarosław Mruk, merchandising, Zarządzanie kategorią produktu | Informacje |
Niewielką przydatność będzie miała wyraźna, bogata i dobrze zagospodarowana kategoria produktów, jeśli zostanie umieszczona w złym miejscu w aptece i będzie nieodpowiednio promowana.
Autor Na Zdrowie | apteka, biznes, decyzje pacjenta, farmaceuta, Henryk Mruk, Jarosław Mruk, merchandising, pacjent, producenci leków, ścieżka zakupu w aptece, sprzedaz leków, zarządzanie, Zarządzanie kategorią produktu, zwiększanie sprzedaży | Informacje |
Budując kategorie produktów, przede wszystkim należy zadbać o ich odpowiednie nazwanie i czytelność tych nazw. Farmaceuta może doskonale wiedzieć, że na danym regale leżą produkty na wątrobę, jednak bez wyraźnego napisu pacjent tego nie zobaczy. Warto zadbać także o podświetlenie nazwy kategorii, gdyż światło przyciąga wzrok pacjenta.