Dystrybucja w farmacji

Dystrybucja w farmacji

Dystrybucja na rynku farmaceutycznym w Polsce jest zróżnicowana i podlega zmianom. Kanały dystrybucji są w miarę długie, bowiem istnieje przedhurt, hurt oraz detal. Część leków trafia od wytwórców do magazynów półhurtu, z których są rozdzielane do hurtowni. Hurtownie farmaceutyczne zaopatrują apteki oraz inne placówki detaliczne, które prowadzą sprzedaż niektórych preparatów OTC. Część leków jest dystrybuowana przez apteki szpitalne. Niektóre leki OTC są też sprzedawane w sklepach spożywczych, w super- i hipermarketach, sklepach dyskontowych, na stacjach benzynowych, w kioskach czy pubach.

Zarządzanie kategorią produktu (część 1)

Zarządzanie kategorią produktu (część 1)

Na budowę i zarządzanie kategoriami asortymentu w aptece można spoglądać dwojako. Z jednej strony ekspozycja produktów w podziale na kategorie terapeutyczne jest dobrze oceniana przez pacjentów. Z drugiej strony jednak jest ona ściśle uzależniona od otoczenia, w którym funkcjonuje apteka.

Bezpłatna prasa

Jedną z najcenniejszych wartości dla każdego człowieka jest jego zdrowie. Ładnie i trafnie ujął to Jan Kochanowski w pierwszych słowach fraszki „Szlachetne zdrowie…”. Im większy mamy bagaż doświadczeń, tym bardziej doceniamy to wszystko, co służy pielęgnowaniu zdrowia. Im więcej posiadamy wiedzy, jak się o nie troszczyć, tym skuteczniej będziemy to robić. Niezbędne jest wyrabianie w sobie nawyków, które będą służyły zachowaniu dobrego zdrowia przez wiele lat. Niektórzy z nas potrzebują bodźców, które często przypominałyby im o właściwym odżywianiu, ruchu na świeżym powietrzu, ćwiczeniu umysłu, dbaniu o przeżycia duchowe, pielęgnowaniu relacji z osobami bliskimi itp.

Punkt przełomowy

Bywa tak, że w nagły i nieoczekiwany sposób ludzie zaczynają kupować jakieś produkty, stosować jakąś dietę, spędzać czas w określony sposób czy podejmować różne inicjatywy społeczne. Mogą to potwierdzić także farmaceuci – pacjenci nagle zaczynają kupować jakieś artykuły, pytać o pewne kwestie, częściej przychodzić do apteki.

„Błysk! Potęga przeczucia” Malcolm Gladwell

Prowadzone współcześnie badania nad zasadami funkcjonowania mózgu człowieka rzucają coraz więcej światła na sposoby podejmowania decyzji oraz zachowania ludzi. Omawiana książka w niezwykle przystępny sposób, a zarazem trzymający w napięciu, pokazuje znaczenie podświadomości, przeczuć oraz intuicji w dokonywanych przez nas wyborach.

Zarządzanie kategorią produktu (część 3)

Budując kategorie produktów, przede wszystkim należy zadbać o ich odpowiednie nazwanie i czytelność tych nazw. Farmaceuta może doskonale wiedzieć, że na danym regale leżą produkty na wątrobę, jednak bez wyraźnego napisu pacjent tego nie zobaczy. Warto zadbać także o podświetlenie nazwy kategorii, gdyż światło przyciąga wzrok pacjenta.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH