Szanowni Państwo,
Ze względu na epidemię, ulegnie zmianie termin XVII Gali Nagrody Zaufania „Złoty OTIS”, planowanej pierwotnie na 16 kwietnia 2020.
O nowym terminie i miejscu dorocznej ceremonii, poinformujemy najszybciej jak będzie to możliwe.
Za niedogodności przepraszam, za zrozumienie dziękuję
Paweł Kruś, przewodniczący Kapituły Nagrody

Żywność w opakowaniu czy luzem?

Jakie produkty żywnościowe lepiej kupować luzem, a jakie w opakowaniu?

Pieczywo najlepiej wybierać to ułożone luzem na półce. Sprzedawane w torebkach bułki i chleb są świeże dużo dłużej, ale to zasługa konserwantów. Ma to niestety wpływ na nasze zdrowie. Najczęściej dodawany do ciasta przez piekarzy kwas propionowy może podrażniać żołądek. Uszkodzone ściany tego narządu są wystawione na ataki bakterii, co zwiększa ryzyko powstawania wrzodów. Dodatkowo naukowcy podejrzewają, że coraz częstsze stosowanie konserwantów w jedzeniu może też zwiększać podatność na alergie.

Śniadanie dla mądrej główki

Śniadanie dla mądrej główki

Najważniejszy posiłek w ciągu dnia, czyli śniadanie, dostarcza młodemu organizmowi energię na cały dzień i usprawnia pracę umysłową. Nie od dziś bowiem wiadomo, że pełnowartościowe śniadanie ułatwia koncentrację i gwarantuje lepsze osiągnięcia w nauce.

Odżywianie w chorobach wątroby

Odżywianie w chorobach wątroby

Wśród „żywieniowych” przyczyn wywołujących choroby wątroby można wymienić nadmierne spożycie alkoholu, tłuszczów i węglowodanów prostych – czyli główne błędy żywieniowe Polaków.

Wszystkie choroby wątroby charakteryzują się zaburzeniami metabolizmu białkowego, upośledzeniem tolerancji węglowodanów i wchłaniania tłuszczów. Obserwowane są niedobory witamin A, D, z grupy B i C, a także magnezu, cynku, potasu, żelaza i wapnia.

Lekkostrawne święta

Lekkostrawne święta

Karp smażony, śledzie w śmietanie, pierogi, kapusta z grzybami, a na deser: makowiec, sernik, kutia i kawałek piernika… W święta zwykle stół ugina się pod ciężarem kalorycznych potraw, a my pod ciężarem dodatkowych kilogramów. Poniżej przedstawiamy krótki przewodnik, jak się najeść, a nie przejeść.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH