Zachowania nabywców i segmentacja (część 1)
Niniejszy artykuł stanowi początek cyklu na temat zachowań nabywców. Zostanie w nim przybliżona tematyka potrzeb nabywców.
Autor Na Zdrowie | Aleksandra Kopczyńska, biznes, marketing, porady farmaceuty, potrzeby, segmentacja, zachowania klienta, zarządzanie | Informacje |
Niniejszy artykuł stanowi początek cyklu na temat zachowań nabywców. Zostanie w nim przybliżona tematyka potrzeb nabywców.
Autor Na Zdrowie | Henryk Mruk, jakość, leki, porady farmaceuty, psychologia, zachowania klienta | Informacje |
Co ma wpływ na postawę osoby kupującej leki? Jak pacjent reaguje na cenę przy wyborze między lekiem przepisanym przez lekarza a jego zamiennikiem? Czy popyt na leki jest sterowany ich cenami? Te i inne pytania zadają sobie nie tylko ekonomiści, ale i menadżerowie aptek.
Autor Na Zdrowie | apteka, Henryk Mruk, leki bez recepty (OTC), merchandising, zachowania klienta, zarządzanie | Informacje |
Zwiększenie liczby pacjentów przyczynia się do zwiększenia obrotów apteki. Dlatego każdy właściciel powinien opracować strategię marketingową, która pozwoli mu rozwinąć jego placówkę. Zakres stosowanych narzędzi powinien być dostosowany przede wszystkim do lokalizacji apteki.
Autor Na Zdrowie | apteka, merchandising, rodzaje zakupów w aptece, zachowania klienta, zarządzanie, Zbigniew Jara | Informacje |
To, kto ostatecznie decyduje o wyborze produktu, jest czynnikiem pozwalającym rozpoznać zakup polecony.
Autor Na Zdrowie | apteka, merchandising, rodzaje zakupów w aptece, zachowania klienta, zarządzanie, Zbigniew Jara | Informacje |
Istnieją decyzje zakupowe pacjentów, na które farmaceuta ma jedynie wpływ pośredni – poprzez zapewnienie odpowiedniej widoczności opakowań produktów i ich reklam.
Autor Na Zdrowie | apteka, merchandising, rodzaje zakupów w aptece, zachowania klienta, zarządzanie, Zbigniew Jara | Informacje |
Część pacjentów przychodzi z zamiarem zakupu konkretnego leku i nie chce tego zmienić. Większość jednak gotowa jest odstąpić od swej decyzji pod wpływem braku danego preparatu, promocji czy różnicy cen. Są jednak pacjenci, którym najbardziej zależy na skuteczności i bezpieczeństwie preparatu.
Autor Na Zdrowie | apteka, merchandising, rodzaje zakupów w aptece, zachowania klienta, zarządzanie, Zbigniew Jara | Informacje |
W poprzednim numerze „Managera Apteki” mowa była o zakupie zamierzonym, tzn. o takim, kiedy pacjent chce kupić konkretny preparat i nie godzi się na zakup czegoś innego. W tej części omówimy zakup zastępczy i przeanalizujemy możliwe powody zmiany decyzji pacjenta.
Autor Na Zdrowie | apteka, merchandising, rodzaje zakupów w aptece, zachowania klienta, zarządzanie, Zbigniew Jara | Informacje |
Zakup zamierzony zwykle wynika z konkretnej potrzeby. Pacjent wie, co i w jakiej ilości chce kupić. Czasem może jednak zmienić zdanie po zaoferowaniu mu promocyjnego produktu czy zaproponowaniu odpowiednika w niższej cenie. Ważną rolę odgrywa tu farmaceuta, który rzeczową argumentacją może przekonać pacjenta do zmiany decyzji.
Autor Maciej Pinkosz | agresja, choroby skóry, człowiek, promieniowanie, samopoczucie, stres, słońce, wypadki, zachowania klienta | Informacje |
Badacze z Towarzystwa Obserwatorów Słońca w Żychlinie koło Kutna są przekonani, że w 2007 roku będzie mniej szkodliwego promieniowania, poważnych chorób, a nawet stresu, wypadków na drogach i agresji między ludźmi. Ich zdaniem, możemy to zawdzięczać najmniejszej od kilku lat aktywności Słońca – pisze “Dziennik Łódzki”.
– Cykl zdarzeń na Słońcu, który trwa średnio 11 lat i 2 miesiące, układa się w sinusoidę – wyjaśnia Grzegorz Dałek, wiceprzewodniczący żychlińskiego towarzystwa. – W latach 2007 i 2008 plam oraz rozbłysków słonecznych będzie najmniej.