Szanowni Państwo,
Ze względu na epidemię, ulegnie zmianie termin XVII Gali Nagrody Zaufania „Złoty OTIS”, planowanej pierwotnie na 16 kwietnia 2020.
O nowym terminie i miejscu dorocznej ceremonii, poinformujemy najszybciej jak będzie to możliwe.
Za niedogodności przepraszam, za zrozumienie dziękuję
Paweł Kruś, przewodniczący Kapituły Nagrody

Nie daj się stresowi

Kryzys finansowo-gospodarczy wpływa niekorzystnie nie tylko na stan naszego portfela, ale również na nasze zdrowie. Stres towarzyszący niestabilnej sytuacji finansowej może powodować powikłania sercowo-naczyniowe w tym również najpoważniejsze – zawał serca.

W dobie kryzysu finansowo-gospodarczego jesteśmy narażeni na silny i długotrwały stres. Ponad 50% Polaków uważa, że kryzys gospodarczy ma wpływ na ich sytuację rodziną oraz sytuację zakładu pracy. Niestabilność zatrudnienia, redukcje etatów, brak perspektyw rozwoju i ścieżki kariery, pogłębiające się bezrobocie, trudności w znalezieniu nowej pracy powodują w nas strach, niepokój oraz stres.

Objawy stresu

Przewlekły silny stres związany głównie z pracą zawodową powoduje nadmierne wytwarzanie adrenaliny i pobudzenie całego układu nerwowego, co z kolei wywołuje natychmiastowy wzrost ciśnienia tętniczego krwi. Tym samym zaburza mechanizmy regulujące pracę serca. Zwiększa się wówczas ryzyko wystąpienia zawału i arytmii ? mówi prof. dr hab. Zbigniew Gaciong, ekspert programu ?Serce na nowo?. Najczęstsze objawy długotrwałego stresu to drżenie mięśni rąk i nóg, kołatanie serca, suchość w ustach, potliwość dłoni, biegunka, bóle głowy, zaciskanie pięści i zębów, sztywnienie karku. Kiedy pacjent zauważy u siebie takie dolegliwości i będą się one powtarzać, powinien zgłosić się do lekarza ? dodaje
prof. Gaciong.

Zredukuj stres, chroń serce

Stres towarzyszy nam każdego dnia. Warto nauczyć się go kontrolować szczególnie teraz, kiedy czynników potęgujących stres jest więcej. Poniżej kilka praktycznych wskazówek jak radzić sobie z napięciem emocjonalnym i dbać o zdrowie.

? Odżywiaj się regularnie. Twój organizm zaopatrzony w składniki odżywcze będzie lepiej znosił skutki stresu.
? Oddychaj prawidłowo. To dobry sposób na odprężenie i rozluźnienie. Kiedy znajdziesz się w stresującej sytuacji uspokój oddech, następnie wciągaj powietrze powoli przez 10 sekund. Takie ćwiczenie powtarzane kilkukrotnie poprawia przepływ krwi w organizmie, przez co usprawnia się praca serca i całego układu krwionośnego.
? Ogranicz spożywanie kawy i napojów alkoholowych. Podwyższają poziom adrenaliny we krwi a w konsekwencji nasilają stres.
? Wykonuj proste ćwiczenia relaksacyjne. Ruch uwalnia endorfiny ? grupę hormonów, które poprawiają nastrój.
? Szukaj wsparcia u rodziny i przyjaciół. Rozmowa pozwala rozładować napięcie emocjonalne.

Cel programu “Serce na nowo”

Celem programu jest edukacja społeczeństwa na temat aktywności życiowej osób z chorobami układu krążenia, obalenie stereotypów na temat niezdolności osób
z dolegliwościami sercowo-naczyniowymi do prowadzenia aktywnego życia. Program pomaga również osobom z chorobami układu krążenia w dotarciu do specjalistów. Zwiększa szansę na powrót do aktywnego życia społecznego i zawodowego dzięki odpowiedniemu leczeniu, wspieranemu przez postępowanie niefarmakologiczne.

Wszystkie informacje na temat bieżących działań, publikacje specjalistyczne, porady i ciekawostki dla pacjentów są dostępne na stronie internetowej www.sercenanowo.pl

Nikt nie pyta Cię o zdanie, weź udział w Teście Zaufania!

To 5 najczęściej kupowanych leków na grypę i przeziębienie. Pokazujemy je w kolejności alfabetycznej.

ASPIRIN C/BAYER | FERVEX | GRIPEX | IBUPROM | THERAFLU

Do którego z nich masz zaufanie? Prosimy, oceń wszystkie.
Dziękujemy za Twoją opinię.

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH