Aktywność tak, ból nie!

Aktywność tak, ból nie!
4.8 (96.83%) 309 votes


Dłuższy dzień i słoneczna pogoda zachęcają nas do wyjazdów za miasto i zażywania ruchu na świeżym powietrzu. Niestety, odzwyczajeni od intensywnego wysiłku jesteśmy szczególnie narażeni na kontuzje, a zwiększona aktywność niesie ryzyko różnych urazów.

Pamiętaj – przygotuj się do wysiłku!

Podejmowanie wysiłku fizycznego bez odpowiedniego przygotowania może prowadzić do kontuzji i urazów. Gdy prowadzimy siedzący tryb życia nasze mięśnie słabną i zmniejsza się masa mięśniowa. Najlepszy sposób na zbudowanie mięśni to systematyczne ćwiczenia. Pamiętajmy, żeby forsowniejsze ćwiczenia poprzedzić rozgrzewką, a obciążenia dawkować stopniowo. Trening bez odpowiedniego przygotowania może prowadzić do silnych bólów mięśni i stawów, a niekiedy do poważniejszych uszkodzeń układu ruchu. Nie zapominajmy o tym, że długotrwała bezczynność osłabia nasz układ ruchu i czyni go podatniejszym na urazy.

Skąd ten ból?

Ból mięśni spowodowany jest drażnieniem nerwów przez substancje powstające podczas pracy mięśnia oraz przez jego rozciąganie. Oprócz ostrego bólu w trakcie obciążenia mięśnia możemy odczuwać bóle powysiłkowe, zaczynające się 24 – 48 godzin po przeciążeniu i trwające przez 5-7 dni. Ich przyczyną są mikrouszkodzenia włókien mięśniowych prowadzące do rozwoju procesu zapalnego. Oprócz bólu dochodzi wtedy do ograniczenia zakresu ruchów, osłabienia siły skurczu, obrzęku, bólu.

Pamiętajmy też, że przy dużym wysiłku możemy przeciążyć nie tylko mięśnie, ale także ścięgna i stawy, gdzie również może dojść do bolesnych uszkodzeń czy następnego procesu zapalnego.
Reasumując, występujący po nadmiernym obciążeniu ból jest skutecznym sygnałem alarmowym zapobiegającym trwałej niesprawności układu ruchu. Systematycznie dawkowany wysiłek fizyczny przygotowuje mięśnie i stawy do większych obciążeń, co pozwala bezpiecznie uprawiać sport czy planować forsowne wakacyjne eskapady.

Pomoc z natury

Zdarza się jednak często, że przeceniamy swoje możliwości i podejmujemy nadmierny wysiłek – szczególnie często mamy ku temu okazje na wakacjach. Gdy już dojdzie do kontuzji (stłuczenia, krwiaki, skręcenia, naciągnięcia mięśni, itp.) pomocny będzie Traumeel S, homeopatyczny preparat złożony. Można go stosować u dorosłych i dzieci. Maść nanosimy na chore miejsca, w tym również na otwarte rany (ułatwia ona gojenie, hamuje drobne krwawienia). Można także zrobić opatrunek nasączony maścią. Aby wzmocnić miejscowe działanie przeciwbólowe, przeciwobrzękowe i przeciwzapalnie maści, terapię urazów możemy uzupełnić, stosując tabletki lub krople doustne. Tabletki stosujemy 3 razy dziennie pod język, ssąc je aż do rozpuszczenia, krople (z uwagi na zawartość alkoholu wskazane głównie dla osób dorosłych) z taką samą częstotliwością po 10-15 kropli na małą ilość wody. Na początku leczenia można podawać 1 tabletkę co 30 minut przez 2 godziny. Z pewnością pomoże.

Test Rozpoznawania Zaburzeń Związanych z Piciem Alkoholu AUDIT

Wypełnij nasz test i dowiedz się czy masz problem z piciem alkoholu

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH