Na czas kryzysu i nie tylko

Na czas kryzysu i nie tylko


Przemyślana strategia rozwoju firmy, wprowadzenie nowych rozwiązań lub usprawnienie starych, odpowiednie zmotywowanie pracowników to recepta na czas kryzysu i nie tylko.

Rozwój jest koniecznym elementem każdego biznesu – tak od wielu lat głoszą specjaliści od marketingu. Aby odnieść sukces, należy stale doskonalić swoje umiejętności, a także otwierać się na nowe rozwiązania. Wiedzą o tym doskonale Anna Gierula i Krzysztof Stańdo, właściciele aptek Medest, oraz Marlena i Rafał Komarewiczowie, właściciele aptek Uroda w Nowym Sączu. Obie pary postanowiły wprowadzić do tradycyjnej oferty swoich placówek profesjonalne doradztwo w zakresie pielęgnacji skóry i włosów. W dzisiejszych czasach, gdy dbałość o zdrowie i piękno jest najwyższym priorytetem, taka decyzja jest nie tylko właściwym, ale wręcz… koniecznym posunięciem.

Korzyści
Profesjonalne doradztwo w zakresie urody nie tylko wyróżnia aptekę spośród innych, podobnych placówek, ale również pogłębia relacje z pacjentem oraz przynosi wymierne korzyści, np. wzrost przychodów. Ale nie tylko. Innowacyjne działania mogą być również dostrzeżone i docenione na międzynarodowym forum, takim jak II Międzynarodowa Konferencja Uczestników Szkolenia „Farmaceuta Manager”, która odbyła się w czerwcu w Berlinie. W konferencji organizowanej przez Cosmetique Active, dział koncernu L’Oreal zajmujący się dystrybucją marek aptecznych, takich jak Vichy, La Roche-Posay, Inneov, Sanoflore i Skinceuticals, uczestniczyło 300 właścicieli aptek z 15 europejskich krajów.

Najciekawszą częścią konferencji były prezentacje właścicieli aptek, którzy zostali docenieni i wyróżnieni w konkursie „Dermocosmetics Innovation Awards”. Wśród nielicznego grona zwycięzców znalazło się aż czworo Polaków: Anna Gierula i Krzysztof Stańdo (Medest) oraz Marlena i Rafał Komarewiczowie (Uroda).

Odpowiednia motywacja
To międzynarodowe grono wyróżniło właścicieli aptek Medest za długofalowy projekt motywacji personelu, oparty na stałym podnoszeniu kwalifikacji farmaceutów zza pierwszego stołu poprzez system szkoleń, obiektywnej oceny pracy oraz integracji z firmą. Jury w uzasadnieniu podkreśliło, że te starania w krótkim czasie zaowocowały zwiększeniem liczby pacjentów odwiedzających aptekę, a tym samym wzrostem jej obrotów.

– Mamy rozbudowany system premii finansowych i pozafinansowych oraz system szkoleń pozwalających na indywidualny rozwój pracownika. Jako właściciele aptek często bierzemy udział w szkoleniach i doskonalimy swoje umiejętności. Tego też wymagamy od pracowników – mówi Anna Gierula. – Nie szczędzimy funduszy na nowe oprogramowania i sprzęty. W naszych aptekach zawsze jest pełen asortyment leków, kosmetyków i parafarmaceutyków. Nasi pracownicy przyznają, że z wieloma lekami, mimo wieloletniego doświadczenia w tym zawodzie, spotkali się po raz pierwszy dopiero u nas – dodaje.

Z doświadczenia zdobytego przez właścicieli aptek Medest chce skorzystać wielu farmaceutów. Anna Gierula podkreśla, że chętnie podzielą się swoją wiedzą z innymi, zwłaszcza że sami także korzystali z doświadczeń wielu specjalistów, chociażby podczas szkolenia „Farmaceuta Manager” organizowanego przez firmę L’Oreal. – Z wieloma uczestnikami konferencji wymieniliśmy się wizytówkami, licząc na współpracę i pomoc w rozwiązywaniu problemów. Do tej pory, choć od konferencji minęło niewiele czasu, otrzymaliśmy trzy e-maile od kolegów z zagranicy z prośbą o wyjaśnienie pewnych zagadnień, a nawet z… propozycją otwarcia wspólnej apteki.

Na pytanie, co jest najważniejsze w zarządzaniu apteką, Anna Gierula odpowiada bez chwili zastanowienia: pasja i serce. – Jeżeli nie byłaby to nasza pasja, jeśli stracilibyśmy do tego serce, natychmiast przestalibyśmy się tym zajmować – wyjaśnia właścicielka apteki.

Zagrać zmysłami
Marlena i Rafał Komarewiczowie zostali docenieni przez jury za pomysł na kompleksowe doradztwo dermokosmetyczne. Właściciele aptek Uroda w Nowym Sączu otworzyli w pobliżu jednej z nich instytut spa. Dzięki tej inicjatywie nie tylko służą pacjentom poradami dermokosmetycznymi, ale również oferują im zabiegi pielęgnacyjne pod okiem profesjonalnej kadry.

– W niedawno otwartym przez nas day spa Galeria Zmysłów (www.galeriazmyslow.pl) można poddać się pielęgnacji swojego ciała, zrelaksować się, odprężyć i uciec od zgiełku dnia codziennego – mówi Marlena Komarewicz. – Oferujemy szeroki wachlarz zabiegów na twarz i ciało, w tym zabiegi marki Skinceuticals. Pięknie zaaranżowane wnętrza, nastrojowa muzyka, woń olejków i wspaniałe ręce wykwalifikowanych terapeutów pomagają się zrelaksować – wyjaśnia. I dodaje: – Natomiast w naszych aptekach, przy stoisku doradztwa dermokosmetycznego, można zbadać skórę za pomocą visioscanu, higrometru czy skinscope’u.

Marlena Komarewicz podkreśla, że apteka jest idealnym miejscem dla pacjentów dbających o swój wygląd, dla których najważniejsza jest jakość kosmetyków. Jej zdaniem, profesjonalne doradztwo polega na dopasowaniu oferty do potrzeb indywidualnego klienta, a do tego niezbędna jest wyszkolona i kompetentna kadra umiejętnie kierowana przez menadżera apteki.

Warto inwestować
Opisane powyżej przykłady aptek Medest i Uroda udowadniają, że warto inwestować w siebie i swoje przedsiębiorstwo, zwłaszcza w trudnych czasach. Tworzenie nowych produktów i usług, a także szkolenie swoich pracowników pozwoli osiągnąć przewagę nad konkurentami. A poza tym – paradoksalnie – wcale nie oznacza znaczących wydatków. Jak pokazuje przykład właścicieli aptek Medest, działania te finansują się same, m.in. dzięki wzrostowi przychodów, a odpowiednio zmotywowani pracownicy chętniej dzielą się swoim zapałem i pomysłami

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH