Jak uniknąć NTM?

Niehigieniczny styl życia, nadwaga czy picie kawy w dużych ilościach mogą powodować występowanie nietrzymania moczu (NTM). Tymczasem, jak wynika ze społecznego raportu kampanii „CoreWellness – wewnętrzna siła”, prawie trzy czwarte kobiet cierpiących na NTM nie zdaje sobie sprawy z tego, że same przyczyniają się do wystąpienia tej dolegliwości.

Nietrzymanie moczu dotyczy co siódmej kobiety na świecie powyżej 20. roku życia. U kobiet występuje dwukrotnie częściej niż u mężczyzn, głównie ze względu na odmienną budowę cewki moczowej. Z problemem tym zmaga się 10 proc. populacji. Najczęściej jednak nie szukamy fachowej pomocy – międzynarodowe badania wykazały, że zgłaszamy lekarzowi nietrzymanie moczu średnio po 9 latach od momentu pojawienia się tej dolegliwości.

Dlaczego ja?
Przyczyn NTM jest dość dużo i większości z nich można w prosty sposób zaradzić bez stosowania leków czy zabiegów chirurgicznych. Na wystąpienie dolegliwości związanych z nietrzymaniem moczu ma wpływ przede wszystkim osłabienie mięśni dna miednicy lub zmiany hormonalne (menopauza), a także częste infekcje dróg moczowych, porody, szybkie tempo życia, stres, ciężka praca fizyczna, nieodpowiednia dieta oraz nadwaga.
Na problem nietrzymania moczu składają się: niepowstrzymane parcie na mocz (parcie naglące) lub wysiłkowe nietrzymanie moczu. To pierwsze występuje, jeśli do niekontrolowanego wypływu moczu dochodzi dokładnie w chwili, gdy wystąpi uczucie pełnego pęcherza. Najczęstszą tego przyczyną bywa łagodne zapalenie dróg moczowych lub nadużywanie substancji moczopędnych.

Inne przyczyny NTM
Zapalenie dróg moczowych jest typową dolegliwością kobiet, a jej występowanie ma związek z aktywnością seksualną, ciążą oraz tym, że u pań cewka moczowa jest po prostu krótsza i łatwiej dochodzi do infekcji. Przy bolesnym oddawaniu moczu koniecznie należy skonsultować się z lekarzem, który przepisze antybiotyk. W przypadku łagodnego zapalenia wystarczy natomiast profilaktyka, wprowadzenie do diety soku lub całych owoców żurawiny, ciepłe okłady na podbrzusze i zwiększenie ilości wypijanych płynów do 2 litrów dziennie. Powinniśmy też unikać spożywania: alkoholu, kawy, herbaty, napojów energetyzujących zawierających kofeinę oraz napojów gazowanych. W przypadku problemów z nietrzymaniem moczu produkty te należy w ogóle wykluczyć z diety. Mogą one bowiem nasilać dolegliwości.

tena_lad_obr.jpg

Wysiłkowe nietrzymanie moczu
Przy wysiłkowym nietrzymaniu moczu bardzo ważne jest kontrolowanie wagi ciała. Nadwaga, ciężka praca fizyczna lub podnoszenie ciężarów mogą powodować nacisk przepony na pęcherz moczowy, co powoduje wzrost ciśnienia w pęcherzu. Odpowiednia dieta i umiarkowana aktywność fizyczna mogą być pomocne w walce z tą dolegliwością. Warto więc do ćwiczeń włączyć te, które wzmacniają mięśnie dna miednicy. Lekarze szczególnie polecają naprzemienne napinanie i rozluźnianie mięśni Kegla.
Jeśli nieświadomie oddajemy mocz podczas kichania lub kaszlu, oprócz wyżej wymienionych metod, pomóc może także zlikwidowanie przyczyny kataru lub podrażnienia dróg oddechowych. Warto też zrezygnować z palenia – dym papierosowy drażni bowiem drogi oddechowe palacza, co wywołuje częsty, silny i uporczywy kaszel. Rozstanie z nałogiem przyniesie nam także korzyści w postaci ogólnej poprawy samopoczucia, zdrowia i kondycji fizycznej organizmu.

W przypadku występowania dolegliwości NTM warto zaopatrzyć się w odpowiednie środki higieniczne. Wkłady anatomiczne Tena Lady przeznaczone są dla kobiet z lekkim i średnim nietrzymaniem moczu. Zastosowany w nich system Fresh Odour Control ™ neutralizuje przykry zapach i pomaga zachować świeżość w każdej sytuacji – w czasie ćwiczeń czy innego wzmożonego wysiłku fizycznego, a także podczas codziennych zajęć.

Wkłady anatomiczne Tena Lady są nominowane do Nagrody Zaufania „Złoty OTIS 2011”. Aby oddać głos na ten produkt, kliknij tutaj



Biorąc udział w głosowaniu, masz szansę wygrać atrakcyjne nagrody!
Aby dowiedzieć się więcej o Tena Lady, odwiedź stronę www.tena.pl

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH