Dietą można zmniejszyć stres

Odpowiednio skomponowana dieta pomaga zredukować stres. Warto m.in. ograniczyć spożycie mięsa, gdyż zawiera ono substancje, które pobudzają wydzielanie kortyzolu, czyli hormonu stresu – radzi dietetyk Magdalena Makarowska.

-Warto, by nasza dieta była oparta na pewnych grupach produktów, które zawierają substancje działające antystresowo – przekonuje specjalistka.

Wyciszająco podziałają: produkty pełnoziarniste, grube kasze, orzechy, pestki dyni, słonecznika, pomarańcze, maliny, truskawki, porzeczki, seler naciowy, szpinak natka pietruszki oraz czekolada (ale w niewielkiej ilości).

Witaminy z grupy B wzmacniają układ nerwowy, przyśpieszają wzrost komórek, zapobiegają depresji, wyciszają, dodają energii, a także biorą udział w syntezie serotoniny, czyli hormonu szczęścia. W diecie „antystresowej” należy też pamiętać o flawonoidach. One również mają wpływ na to, że obwodowy układ nerwowy jest silnie rozwinięty. Ważnymi pierwiastkami są też magnez, cynk i wapń. Węglowodany złożone z kolei zapewniają, że mózg produkuje pewną ilość serotoniny. To nas uspokaja, poprawia nastrój.
Nie można też zapomnieć o kwasach omega-3, które wykazują działanie łagodzące na układ nerwowy. Specjaliści zalecają ponadto ograniczenie spożycia fast foodów, gdyż tego typu żywność ogranicza wchłanianie wartościowych składników wymienionych powyżej.

(Źródło: rmf24.pl)
Zdjęcie dzięki uprzejmości tiramisustudio FreeDigitalPhotos.net

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH