Trening dla cukrzyka

Cukrzyca, choć jest chorobą przewlekłą, nie stanowi przeszkody w uprawianiu sportu, a podejmowanie systematycznej aktywności fizycznej wspomaga proces terapeutyczny i redukuje stres. Stopień intensywności ćwiczeń dla diabetyków zawsze powinien być dostosowany do indywidualnych możliwości pacjenta, chorób współistniejących i poziomu zaawansowania choroby. Przed podjęciem wysiłku fizycznego należy zmierzyć poziom cukru we krwi, aby nie doprowadzić do niebezpiecznego dla zdrowia niedocukrzenia. Dla osób, które dodatkowo cierpią na nadwagę zaleca się na początek ćwiczenia odciążające kręgosłup, kolana i biodra tj. pływanie, aerobik w wodzie czy jazdę na rowerze. Aktywność fizyczna, w przypadku chorób przewlekłych , np. cukrzycy, powinna być podejmowania regularnie, pięć razy w tygodniu i trwać nie dłużej niż 30-40 min. przy stałej kontroli pulsu i zachowaniu maksymalnej częstości pracy serca na poziomie 60–85%. Umiarkowany sport jest wskazany dla wszystkich osób chorych na cukrzycę, zarówno typu 1. jak i 2., jeśli poziom glukozy we krwi nie przekracza 300 mg/dl. Jednak jeśli u pacjenta pojawią się niepokojące objawy powinien zaprzestać ćwiczeń i skonsultować się z lekarzem.

W przypadku chorych na cukrzycę nadmierne i niekontrolowane przeciążenie organizmu może prowadzić do hipoglikemii, czyli niedocukrzenia. Dyscypliny sportu rekomendowane dla diabetyków to: nordic walking, slow jogging, pływanie, jazda na rowerze, kajakarstwo i rolki

Test Rozpoznawania Zaburzeń Związanych z Piciem Alkoholu AUDIT

Wypełnij nasz test i dowiedz się czy masz problem z piciem alkoholu

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH