Kierownik apteki

Kierownik apteki


Żeby drużyna piłkarska pomyślnie rozegrała mecz, musi mieć dobrego kapitana. Tak samo jest w aptece. Bez sprawnego szefa, pracownicy nie stworzą zgranego i efektywnego zespołu.

W ostatnim numerze naszego magazynu omawialiśmy prawidłowe relacje wśród pracowników. Kontynuujemy te rozważania, ponieważ nie sposób zbudować dobrego zespołu bez wyraźnego podziału na role i obowiązki. A najważniejszą rolę do odegrania ma zarządzający. To od niego zależy jakość oraz atmosfera pracy podwładnych.

Rady ekspertów:
1. Prezentuj samodyscyplinę i odpowiedzialną postawę
Zapamiętaj, że pracownicy rzadko kiedy wykażą więcej samodyscypliny niż masz jej ty sam. Jako kierownik apteki jesteś wzorem dla magistrów oraz techników. Autorytet buduje się miesiącami, a zburzyć go można w kilka dni, a nawet minut. Jeśli nie chcesz go utracić, pamiętaj, że wymagając od innych zdyscyplinowanej, odpowiedzialnej i pozytywnej postawy, musisz sam ją prezentować.

2. Dbaj o sprawność umysłową i psychiczną
Od kierownika apteki oczekuje się samodyscypliny, sprawności umysłowej i psychicznej. Towar nie może zostać niezamówiony, zwrot refundacji na czas jest niezbędny dla ciągłości finansowej, pracownicy nie mogą zostać bez odpowiedzi na pytania, a przedstawiciele medyczni nie powinni czekać w kolejce. Kierownik nie może powiedzieć „nie chce mi się”, „później”, czy „jutro też jest dzień”. Lepiej wziąć wolny dzień na regenerację sił, niż pracować niedbale.

3. Działaj według systematycznie sporządzanego planu
Systematycznie określaj, co kiedy zrobisz. Działania planuj przed ich rozpoczęciem. Codziennie rano układaj plan dnia, w każdy poniedziałek plan tygodnia, a na początku miesiąca – plan na najbliższe 30 dni. Zyskasz kontrolę nad zadaniami do wykonania. A to przełoży się na poczucie bezpieczeństwa i spokoju.

4. Dziel zadania na ważne i kluczowe
Zadania dzielą się na „ważne” i „kluczowe”. Naucz się je odróżniać. Wiesz, że jako kierownik apteki nie musisz zajmować się wszystkim. Mniej ważne zadania zlecaj swoim podwładnym. Gdy twoje zasoby czasu bądź ludzi są ograniczone, skupiaj się na sprawach najistotniejszych, bez których nie da się funkcjonować. To tak, jak z pakowaniem się na jednodniowe szkolenie poza miejscem zamieszkania. Mała walizka, ubranie na zmianę i kilka niezbędnych kosmetyków
– musisz o to zadbać, by móc jechać. Druga para butów jest dość ważna, ale nie konieczna. Suszarka do włosów to już zbędny balast – odpuść ją sobie.

5. Decyzje podejmuj ze względu na cel, a nie ze względu na osobiste preferencje
Kryterium ważności czy niezbędności dobieraj do aktualnego celu, a nie dla własnej wygody.

6. Bądź w pełni skupiony na pracy
Pozbądź się pokus, które walczą o twoją uwagę szczególnie wtedy, gdy wykonujesz mozolne i nudne zadanie. Poproś, żeby ci nie przeszkadzano, zamknij drzwi, schowaj telefon i wyłącz program do poczty elektronicznej. Jeśli wykonanie zadania zajmuje ci więcej niż dwie godziny, co godzinę rób 5-minutową przerwę.

7. Oczekuj tego, co sam sobą reprezentujesz
Od swoich podwładnych oczekuj tego samego, czego wymagasz od siebie. To, że nie pracują od początku do końca w pełni samodzielnie, nie oznacza, że bezustannie musisz prowadzić ich za rękę. Naucz ich zasad planowania i organizowania czasu, a potem sprawdzaj, czy je stosują.


Idąc do pracy, warto pomyśleć nad pozytywnym nastawieniem. Oto kilka PRZYKŁADÓW:

TAK NIE MYŚL
* Jestem kierownikiem i mogę robić, co chcę. Moi pracownicy mają wykonywać pracę – za to im płacę.
* Przyjdę do pracy i znajdę coś do roboty.
* W pracy tylko ja mogę rozmawiać przez komórkę.
* Jestem dziś wykończony, ale muszę iść do pracy.
* Wykonam refundację jutro, dziś pracuję już kilka godzin – to wystarczy.
* Sprawdzę pocztę i już wracam do pracy.
* Jak ktoś nie umie zorganizować sobie czasu, to nie musi ze mną pracować.

TAK MYŚL

  • Jestem kierownikiem, ale również pracuję w aptece. Nie mogę od swoich podwładnych wymagać więcej niż sam sobą reprezentuję.
  • Przyjdę do apteki i zakończę najważniejsze zadania na dziś.
  • Mam długą listę, nie będę się nudzić.
  • Przez komórkę rozmawiamy, kiedy musimy, i tylko na zapleczu. Pamiętajmy, że jesteśmy w pracy.
  • Wezmę jeden dzień urlopu i wrócę do pracy pełny sił. Wszystkie zadania rozwiążę szybciej i nie będę spowalniać pracy apteki.
  • Jeszcze tylko wykonam refundację i mogę skończyć na dziś.
  • Moi pracownicy oczekują pensji na czas. Nie mogę ich zawieść z powodu mojego lenistwa.
  • Najpierw obowiązki, potem przyjemności. Jak skończę, sprawdzę pocztę.
  • Na swoim przykładzie będę uczyć moich pracowników, jak mają pracować. Jeśli mimo to nie nauczą się, to rozważę zmianę personelu.
5/5 - (218 votes)

Nikt nie pyta Cię o zdanie, weź udział w Teście Zaufania!

To 5 najczęściej kupowanych leków na grypę i przeziębienie. Pokazujemy je w kolejności alfabetycznej.

ASPIRIN C/BAYER | FERVEX | GRIPEX | IBUPROM | THERAFLU

Do którego z nich masz zaufanie? Prosimy, oceń wszystkie.
Dziękujemy za Twoją opinię.

Leave a Comment

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH