Zdrowie w garści

Mocno czerwony kolor i intensywny owocowy smak – oto Cranberries. Wyśmienite jagody z północy USA pełne zdrowych składników odżywczych stanowią nowy element codziennego jadłospisu.

Suszone owoce spożywane jako przekąska dostarczają szybkiej dawki energii, natomiast jako składnik przepisów i potraw dopełniają ich smak swoim charakterystycznym aromatem. Co więcej, walory smakowe tej pysznej przekąski łączą się z właściwościami prozdrowotnymi.

Zawarte w Cranberries drugorzędne substancje roślinne powstrzymują rozwój bakterii i wirusów, chronią komórki przed działaniem wolnych rodników i wspomagają zapobieganie chorobom krążenia i chorobom nowotworowym.

Zdrowa dieta wymaga spożywania co najmniej 600 g owoców i warzyw dziennie. Garść suszonych żurawin jest więc idealną przekąską między posiłkami lub doskonałym sposobem zaspokojenia gwałtownego apetytu na słodycze.

Niemieckie Towarzystwo Żywieniowe (DGE) poleca spożywanie suszonych owoców jako alternatywy dla porcji owoców świeżych.

Cranberries świetnie nadają się do wykorzystania również do przyrządzania potraw gotowanych i pieczonych. Delikatny kwaskowaty aromat tych owoców komponuje się z wieloma potrawami.

Jako dodatek do jasnego i ciemnego mięsa, potraw z warzyw, sałatek owocowych czy słodkich deserów Cranberries znajdują szerokie zastosowanie, a ich apetyczny kolor jest nowym akcentem w kuchni.

Rada: Suszone owoce pozostawić na 2-3 godziny w zalewie z soku żurawinowego lub innego, po czym wykorzystać jak owoce świeże.

Nikt nie pyta Cię o zdanie, weź udział w Teście Zaufania!

To 5 najczęściej kupowanych leków na grypę i przeziębienie. Pokazujemy je w kolejności alfabetycznej.

ASPIRIN C/BAYER | FERVEX | GRIPEX | IBUPROM | THERAFLU

Do którego z nich masz zaufanie? Prosimy, oceń wszystkie.
Dziękujemy za Twoją opinię.

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH