Grażyna Durkiewicz

Przez edukację do sukcesu

ciąg dalszy z artykułu Rolą lidera jest wyznaczanie trendów (część 1)

W ilu aptekach w Polsce można kupić suplementy diety firmy Solgar?

Produkty Solgara dostępne są wyłącznie w aptekach. Bardzo starannie dobieramy naszych partnerów do współpracy. Zależy nam na zachowaniu równowagi pomiędzy dobrą dostępnością produktów a odpowiednim standardem obsługi pacjenta. Dzięki ścisłej współpracy z apteką zapobiegamy konkurencji cenowej. Poza tym w placówkach, z którymi współpracuje Solgar, pacjent ma zagwarantowaną najwyższą jakość obsługi oraz pełny asortyment naszych produktów.

Liczba współpracujących z nami aptek zmienia się, gdyż cały czas zgłaszają się do nas nowe placówki. Mogą to robić telefonicznie (022 303 99 90), mailowo lub poprzez stronę internetową www.solgar.com.pl. Żadne zgłoszenie czy oferta współpracy nie umknie naszej uwadze.

Dlaczego Wasze produkty dostępne są wyłącznie w aptekach?

Filozofia naszego działania nie tylko każe nam produkować najlepsze i naturalne witaminy, minerały czy zioła, ale także wymaga, abyśmy sprzedawali je w punktach, w których pacjenci dowiedzą się, jak te składniki oddziałują na organizm i wpływają na zdrowie. W aptece mamy do czynienia ze specjalistami, którzy przez wiele lat kształcili się zgodnie ze swoim zamiłowaniem, realizując poprzez zawód swoje marzenia.

Współpracują Państwo z aptekami bezpośrednio czy za pośrednictwem hurtowni?

Obecnie ponad 80 proc. naszych obrotów realizujemy współpracując bezpośrednio z aptekami. Mamy nadzieję, że wkrótce ta liczba sięgnie 100 proc. W naszym przekonaniu jest to najlepsza forma współpracy. Dzięki temu możemy dostosować naszą ofertę do indywidualnych potrzeb pacjentów danej apteki. A to z kolei bezpośrednio przyczynia się do lepszych wyników sprzedaży i skuteczniejszej pomocy pacjentom.

Co zyskuje apteka wchodząc we współpracę z Państwa firmą?

Najpierw staramy się poznać aptekę, jej oczekiwania, plany na przyszłość. Następnie przedstawiamy naszą propozycję. Dzięki szerokiemu zakresowi możliwości współpracy, nasza oferta jest elastyczna i dostosowywana do danej apteki nawet w drobnych szczegółach. Zapewniamy między innymi wyłączność w danym rejonie (miasta lub dzielnicy). To ważna strategia zarówno dla nas, jak i dla współpracujących z nami aptek. Zapewnia ona bowiem obu stronom stabilną przyszłość ekonomiczną. Poza tym zawsze promujemy „nasze” apteki, podkreślając ich wysoki poziom doradztwa farmaceutycznego.

Oferując produkty Solgara, które prezentują najwyższy standard, apteka podnosi swój prestiż wśród pacjentów. Wzrasta zaufanie do tej placówki i jej pracowników. Staje się ona wyjątkowym miejscem, które przyciąga coraz więcej pacjentów.

Słyszałam, że Solgar kładzie duży nacisk na edukację zarówno farmaceutów, jak i pacjentów? Czy jest to rodzaj długofalowej strategii marketingowej?

Od samego początku swojej ponad 60-letniej działalności Solgar przywiązywał bardzo dużą wagę do budowania bezpośredniej relacji z pacjentem. Jej istotnym elementem jest dostarczanie mu rzetelnych informacji o wpływie różnych czynników na zdrowie. Tak więc to edukacja jest fundamentem naszej myśli przewodniej: „natura zna wszystkie odpowiedzi, a nauka je ujawnia”. Edukujemy w sposób rzetelny, oparty na sprawdzonych doniesieniach naukowych, dostosowany do różnego poziomu i przygotowania słuchaczy. Zapewniamy więc pełny zakres wiedzy od poziomu akademickiego (dla farmaceutów) do popularnonaukowego (dla pacjentów).

Jak wyglądają szkolenia dla farmaceutów organizowane przez Solgar i jak często się one odbywają?

Mamy kilka cykli szkoleniowych podzielonych na poziomy naukowe w zależności od etapu, na jakim jest współpraca z danymi aptekami. Proszę pamiętać, że z niektórymi z nich współpracujemy już sześć lat. Szkolenia odbywają się w kraju i zagranicą.

Nasza firma istnieje od ponad 60 lat. Między innymi dzięki temu mamy ogromną wiedzę na temat witamin, minerałów i ziół. Nie wszyscy producenci mogą poszczycić się tak dogłębną znajomością tej tematyki. Wiemy o witaminach, minerałach i ziołach rzeczy, których inne firmy nawet nie rozumieją. Cała ta wiedza i doświadczenie dostępne są dla polskich farmaceutów.

Skąd farmaceuci i pacjenci mogą czerpać obiektywne informacje o Państwa produktach?

Pierwszym źródłem informacji o naszych produktach są ich etykiety. Firma Solgar prezentuje podręcznikowe podejście do etykiet na opakowaniach. Nie ma tam obietnic natychmiastowego spadku masy ciała, wyleczenia łysiny i innych tego typu opowieści. Złota etykieta firmy Solgar mówi o faktach. Bez zbędnych słów podaje między innymi nazwy i formy chemiczne każdej witaminy, wagę elementarną minerałów, sposób użycia oraz wagę aktywnych składników i substancji pomocniczych.

Każdy materiał wychodzący od nas ma solidne podstawy naukowe. Staramy się na bieżąco śledzić najnowsze publikacje naukowe. Solgar jako jedna z niewielu firm w branży posiada własny ośrodek badawczo-rozwojowy. Mamy również własną anglojęzyczną witrynę edukacyjną www.nutritionfocus.org skierowaną do osób zajmujących się zawodowo medycyną, farmacją czy żywieniem. Strona aktualizowana jest kilka razy w miesiącu. Cokolwiek wydarzy się na styku medycyny, żywienia i zdrowia, natychmiast trafia na naszą stronę internetową i jest tam dostępne łącznie z badaniami klinicznymi.

Jest to kopalnia wiedzy praktycznie dla każdej specjalizacji medycznej. W zależności od potrzeb przygotowujemy te informacje dla farmaceutów, lekarzy i pacjentów. Informacje w materiałach edukacyjnych dla pacjentów mają charakter naukowy, ale podane są w przystępny sposób.

Skąd taki nacisk na edukację pacjenta?

Celem edukacji pacjentów jest umożliwienie im dokładnego poznania funkcjonowania organizmu człowieka. Chcemy, aby zwracali oni większą uwagę na to, co ma wpływ na ich samopoczucie. Zachęcamy do umiarkowanego wysiłku fizycznego i do poszukiwania zdrowych sposobów odżywiania. Tak wyedukowany pacjent jest doskonałym partnerem dla farmaceuty czy lekarza. Potrafi on w klarowny sposób opowiedzieć o swoich dolegliwościach, dzięki temu farmaceuta lub lekarz mają ułatwione zadanie i mogą skutecznie pomóc.

Dziękuję za rozmowę.

4.9/5 - (267 votes)

Nikt nie pyta Cię o zdanie, weź udział w Teście Zaufania!

To 5 najczęściej kupowanych leków na grypę i przeziębienie. Pokazujemy je w kolejności alfabetycznej.

ASPIRIN C/BAYER | FERVEX | GRIPEX | IBUPROM | THERAFLU

Do którego z nich masz zaufanie? Prosimy, oceń wszystkie.
Dziękujemy za Twoją opinię.

Leave a Comment

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH