Trwa drugi etap kampanii edukacyjnej „Mam SM”

26 października rozpoczął się kolejny etap ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Mam SM”, w ramach której studenci medycyny będą mieli szansę poznania rzeczywistości chorych na stwardnienie rozsiane. Inicjatywa adresowana jest bezpośrednio do przyszłych lekarzy, aby mogli doświadczyć, z jakimi problemami zmagają się chorzy na SM.

W październiku i listopadzie podczas dwudniowych akcji w najbardziej uczęszczanych przez studentów miejscach na uniwersytetach medycznych pojawią się specjalne stoiska komputerowe, przy których odwiedzający będą mogli zapoznać się z interaktywną symulacją MamSM.pl oraz otrzymać materiały edukacyjne na temat stwardnienia rozsianego. Kampanię wspiera Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA – Poland.

„Cieszę się z kolejnej odsłony kampanii „Mam SM”, która dedykowana jest specjalnie nam, studentom medycyny. Jako przyszli lekarze, wśród swoich pacjentów możemy spotkać osoby chore na SM. Już teraz doceniamy trafność i szybkość diagnozy. Jestem przekonany, że znajomość choroby ułatwi nam współpracę z pacjentami, którym będziemy mogli zalecić odpowiednią terapię” – mówi Łukasz Durajski z Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA – Poland.

Z symulacji skorzystali już studenci Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego (26-27.10) oraz Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie (3-4.11). W tym tygodniu kampania trwa na Collegium Medicum w Bydgoszczy (9-10.11).

Kolejne akcje zaplanowano:

  • w Katowicach (16-17.11), hol przy Auli im. prof. Witolda Zahorskiego Śląskiego Uniwersytetu Medycznego (ul. Medyków 18),
  • we Wrocławiu (23-24.11), hol główny na parterze budynku Akademickiego Szpitala Klinicznego im. Jana Mikulicza-Radeckiego we Wrocławiu (ul. Borowska 213).

    „Po raz kolejny z kampanią “Mam SM” chcemy dotrzeć do studentów medycyny, którzy po rozpoczęciu praktyki lekarskiej będą mieli styczność z chorymi na SM. Ważne jest, aby wówczas wiedzieli, jak rozmawiać o chorobie. Dlatego nieodłącznym elementem kampanii jest symulacja MamSM.pl, która pozwala zrozumieć objawy choroby i codzienne trudności, z jakimi mają do czynienia chorzy na SM” – mówi Magdalena Bober z firmy Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o., która jest inicjatorem kampanii.

Akcje “Mam SM” umożliwiają młodym ludziom zgłębienie wiedzy o stwardnieniu rozsianym w inny niż naukowy sposób. „Dzięki symulacji MamSM.pl studenci mogą „poczuć” świat zmysłami chorego, co pozwoli im w przyszłości lepiej zrozumieć pacjentów, a także ułatwi ich kontakt rodzinami i bliskimi” – mówi Izabela Czarnecka, Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego, które wspiera kampanię „Mam SM”.

Podczas pierwszego etapu kampanii edukacyjnej „Mam SM”, odbywającego się wiosną 2010 r. akcje edukacyjne obrazujące problematykę stwardnienia rozsianego przeprowadzono na uniwersytetach medycznych w Warszawie, Poznaniu, Białymstoku, Krakowie i Lublinie. Wszystkie cieszyły się dużą popularnością oraz uznaniem wśród studentów. Stoiska komputerowe z symulacją MamSM.pl odwiedziło ponad 1000 osób. Podczas całej kampanii rozdano setki broszur i ulotek na temat stwardnienia rozsianego oraz działalności Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego, a także płyty z symulacją MamSM.pl. Duże zainteresowanie akcjami wpłynęło na podjęcie decyzji o kontynuacji kampanii na kolejnych 5 uczelniach kształcących przyszłych lekarzy.

4.3/5 - (35 votes)

Nikt nie pyta Cię o zdanie, weź udział w Teście Zaufania!

To 5 najczęściej kupowanych leków na grypę i przeziębienie. Pokazujemy je w kolejności alfabetycznej.

ASPIRIN C/BAYER | FERVEX | GRIPEX | IBUPROM | THERAFLU

Do którego z nich masz zaufanie? Prosimy, oceń wszystkie.
Dziękujemy za Twoją opinię.

Leave a Comment

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH