Edukatorki seksualne z Grupy Ponton stworzyły graficzną kampanię edukacyjną o HIV/AIDS. Jej celem jest szerzenie rzetelnej oraz przystępnej wiedzy na temat wirusa.
Akcja odbędzie się na Instagramie Grupy – @grupaponton. Niebawem w przestrzeni publicznej zaroi się od wlepek prezentujących tematy związane z profilaktyką HIV.
Akcja potrwa do końca kwietnia. W tym czasie, co środę, na Instagramie @grupaponton pojawiać się będzie nowa grafika ilustrująca jedno z zagadnień dotyczących HIV/AIDS. Rysunek opatrzony będzie wyczerpującym komentarzem edukatorki seksualnej podanym w prostej do zrozumienia, angażującej formie.
Omówionych zostanie 10 niezwykle ważnych zagadnień, wokół których narosło wiele nieporozumień. Kampania rozwieje więc m.in.:
- wątpliwości co do dróg zakażenia HIV,
- płynów zakaźnych,
- testowania w kierunku HIV w ciąży,
- tajemniczego skrótu N=N,
- długości życia z wirusem,
- prezerwatyw jako jedynego pewnego zabezpieczenia przed zakażeniem,
- profilaktyki poekspozycyjnej oraz
- szkodliwego mitu o tym, że komary przenoszą HIV.
Magda Falińska, kierująca kampanią w Grupie Ponton:
Wielkim atutem kampanii są grafiki wykonane przez młode, rozwijające się ilustratorki. Ich świeże, różnorodne estetyki nadają intrygującego tonu całej akcji i przemówią do młodych osób, co jest głównym celem naszej kampanii. Instagram Pontonu to bezpieczne miejsce do poszerzania swojej wiedzy, zadawania pytań oraz rozwiewania wątpliwości z zakresu edukacji seksualnej.
Paweł Mierzejewski, koordynator programu Pozytywnie Otwarci, reprezentujący sponsora – Gilead Sciences Poland:
Najlepszą formą prewencji zakażeń HIV jest edukacja. Dotyczy to szczególnie młodych ludzi którzy, jak wynika z danych NIZP-PZH, zakażają się tym wirusem najczęściej. Cieszę się, że mogliśmy pomóc w realizacji skierowanej do nich kampanii informacyjnej. Zwłaszcza, że choć dzięki nowoczesnym terapiom z HIV można żyć długo i relatywnie bezpiecznie, kluczem do walki z epidemią wciąż jest profilaktyka. Wierzę, że projekt kampanii graficznej w medium dobrze trafiającym do młodych przyczyni się do obniżenia liczby nowych zakażeń w Polsce. .
Kampania Pozytywnie Otwarci
Program Pozytywnie Otwarci chce promować profilaktykę HIV oraz wiedzę o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu zorganizowano konkurs dla instytucji i osób, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m. st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, „Służba Zdrowia”, Wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich sześciu lat przeznaczyła na realizację projektów konkursowych granty w wysokości blisko 1,5 miliona złotych.
informacja prasowa: Pozytywnie Otwarci