„Bezcenny Dar”

Około połowa osób badanych przez TNS OBOP nie słyszała w ogóle o komórkach macierzystych i nie wie, że można je wykorzystać w leczeniu ludzi. W odpowiedzi na potrzebę edukacji społeczeństwa w tym zakresie rusza kampania edukacyjna na rzecz komórek macierzystych z krwi pępowinowej „Bezcenny Dar”. Inauguracja kampanii zbiega się z informacją o piątym przeszczepieniu krwi pępowinowej z rodzinnego banku – Polskiego Banku Komórek Macierzystych (PBKM). Dominika Paluszek – dziewczynka, która dzięki krwi pępowinowej swojego brata została wyleczona z ciężkiej choroby –wraz ze swoją mamą i bratem będą Ambasadorami Kampanii.

Kampania edukacyjna na rzecz komórek macierzystych z krwi pępowinowej „Bezcenny Dar” jest skierowana przede wszystkim do przyszłych mam oraz ojców. Jej celem jest edukacja na temat komórek macierzystych oraz budowanie świadomości wśród przyszłych rodziców, że przeszczepienie komórek jest rutynowym postępowaniem klinicznym.W polskim społeczeństwie funkcjonuje wiele nieprawdziwych i nieaktualnych opinii na temat komórek macierzystych z krwi pępowinowej. Wyniki badania opinii publicznej „Wiedza na temat komórek macierzystych z krwi pępowinowej” pokazują, że 44 proc. badanych nie słyszała w ogóle o komórkach macierzystych, a ponad połowa nie słyszała i nie wie, w jaki sposób można je wykorzystać. Ponad 50 proc. nie wie również, że komórki macierzyste z krwi pępowinowej są wykorzystywane w leczeniu człowieka.

-Przed rozpoczęciem kampanii edukacyjnej na rzecz komórek macierzystych z krwi pępowinowej „Bezcenny Dar” przeprowadziliśmy badania, które potwierdziły potrzebę budowania świadomości przyszłych rodziców na temat komórek macierzystych i możliwości ich wykorzystania. Prawie połowa młodych dorosłych nie wie jaki potencjał tkwi w tych drogocennych komórkach, których zdeponowanie daje rodzicom większe poczucie bezpieczeństwa – mówi Tomasz Baran, dyrektor PBKM.

W ramach kampanii edukacyjnej na rzecz komórek macierzystych z krwi pępowinowej „Bezcenny Dar” zostaną zorganizowane warsztaty edukacyjne dla dziennikarzy i ginekologów pod wspólnym tytułem „Akademia Komórek Macierzystych”. Warsztaty mają na celu przybliżenie i pogłębienie wiedzy na temat komórek macierzystych z krwi pępowinowej oraz zaprezentowanie aktualnych badań i informacji dotyczących ich wykorzystania w leczeniu. Jednym z głównych elementów kampanii jest również piknik edukacyjny dla przyszłych rodziców, kobiet w ciąży oraz rodzin z dziećmi. Podczas spotkania będzie można otrzymać rzetelną wiedzę na temat krwi pępowinowej oraz skorzystać z porad ekspertów, m.in. hematologa i ginekologa. Piknik odbędzie się 9 lipca br. w Parku Pola Mokotowskie w Warszawie w godz. 11.00-16.00.

Ambasador kampanii – Dorota Paluszek tak mówi o swojej drodze edukacji na temat krwi pępowinowej: – Dowiedziałam się o możliwości pobrania krwi pępowinowej będąc już w ciąży. Nie wahałam się ponieważ krew pobrana przy porodzie mojego syna mogła uzdrowić Dominikę. Uważam, że wielu rodziców zdecydowałoby się na zdeponowanie krwi pępowinowej jeśli tylko wiedziałoby, że istnieje taka możliwość i jakie właściwości mają komórki macierzyste z niej pochodzące. Obecnie poza rodzinnymi bankami istnieje możliwość zdeponowania krwi pępowinowej w publicznych bankach. Ta bezcenna krew może uratować czyjeś życie zamiast zostać zutylizowana po porodzie.

Inicjatorem kampanii jest Polski Bank Komórek Macierzystych. Patronat honorowy nad kampanią objęło: Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Stowarzyszenie na Rzecz Pobierania i Deponowania Komórek Macierzystych oraz Fundacja MaMa. Patronatu medialnego kampanii udzieliły:
M jak Mama, Na zdrowie. Dostępne bez recepty, oraz portale baby-shower.pl, mjakmama24.pl.

Więcej informacji

Nikt nie pyta Cię o zdanie, weź udział w Teście Zaufania!

To 5 najczęściej kupowanych leków na grypę i przeziębienie. Pokazujemy je w kolejności alfabetycznej.

ASPIRIN C/BAYER | FERVEX | GRIPEX | IBUPROM | THERAFLU

Do którego z nich masz zaufanie? Prosimy, oceń wszystkie.
Dziękujemy za Twoją opinię.

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH