Apetyt po reklamie

Po obejrzeniu telewizyjnych reklam żywności dzieci jedzą o ponad 100 procent więcej – zwłaszcza, jeśli są otyłe lub mają nadwagę – poinformowano podczas Europejskiego Kongresu Otyłości w Budapeszcie.

Badania z udziałem 60 dzieci o różnej wadze ciała i w wieku od 9 do 11 lat przeprowadzili naukowcy z University of Liverpool. Dzieciom pokazywano serię telewizyjnych reklam zabawek lub produktów żywnościowych, po których następowała kreskówka.

Okazało się, że po reklamach jedzenia dzieci jadły znacznie więcej, niż po reklamach zabawek. W przypadku dzieci o normalnej wadze – o 84 procent więcej, przy nadwadze średnio 101 procent więcej, a dzieci otyłe – nawet o 134 procent więcej.

Otyłe dzieci z reguły wybierały pokarm z najwyższą zawartością tłuszczu – czekoladę, podczas gdy dzieci z nadwagą równie chętnie sięgały po żelki.

Dalsze badania mają wyjaśnić, w jakim stopniu otyłość (występująca aż u 14 procent brytyjskich dzieci) wiąże się z częstszym i dłuższym oglądaniem telewizji, a w jakim – z większą podatnością na reklamy.

Brytyjskie władze wprowadziły w styczniu 2007 zakaz reklamowania bezwartościowych pokarmów (“junk food”) przed i po programach dla dzieci. Jednak można je emitować wieczorem, podczas programów “rodzinnych”, oglądanych również przez dzieci.

4.8/5 - (42 votes)

Nikt nie pyta Cię o zdanie, weź udział w Teście Zaufania!

To 5 najczęściej kupowanych leków na grypę i przeziębienie. Pokazujemy je w kolejności alfabetycznej.

ASPIRIN C/BAYER | FERVEX | GRIPEX | IBUPROM | THERAFLU

Do którego z nich masz zaufanie? Prosimy, oceń wszystkie.
Dziękujemy za Twoją opinię.

Leave a Comment

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH