Antykoncepcja z kalendarzyka

Wielką promocję kalendarzyków małżeńskich przygotowało Ministerstwo Zdrowia. Kampania zachęcająca do naturalnych metod antykoncepcji trafi do telewizji, radia i szkół, ale o pigułce antykoncepcyjnej czy prezerwatywie nie będzie w niej ani słowa.

Według informacji “Gazety Wyborczej”, kampania będzie nowoczesna w formie, choć niekoniecznie w treści. W mediach pojawią się spoty reklamowe, a do lekarzy trafią płyty CD i broszury, kosztujące kilkadziesiąt tysięcy euro. Najważniejszą grupą odbiorców jest młodzież i nauczyciele. Praktycznie do wszystkich szkół powyżej podstawówek trafi w 2007 r. 14 tys. kopii filmu edukacyjnego o metodach naturalnych.

Dlaczego tylko o nich? – zastanawia się dziennik. Paweł Trzciński, rzecznik ministerstwa, przekonuje, że do tej pory “preferowało się metody chemiczne”. Stąd zmiana: “Kampania ma dać szansę innym poglądom. Przecież mamy wolność światopoglądową”.

Według danych przytaczanych przez “Gazetę Wyborczą”, wskaźnik Pearla, który mierzy odsetek ciąż w grupie 100 kobiet stosujących przez rok daną metodę antykoncepcji, przy zwykłym stosowaniu naturalnych metod sięga 20 (tyle rocznie jest nieplanowanych ciąż wśród 100 kobiet). Przy perfekcyjnie prowadzonej obserwacji owulacji wskaźnik spada do 3, a przy dokładnym stosowaniu metody objawowo-temperaturowej nawet do 2 (dwie ciąże rocznie na 100 kobiet). Ale i wtedy skuteczność metody naturalnej jest 10 razy mniejsza niż w przypadku pigułek antykoncepcyjnych (wskaźnik waha się od 0,1 do 0,3).

Nikt nie pyta Cię o zdanie, weź udział w Teście Zaufania!

To 5 najczęściej kupowanych leków na grypę i przeziębienie. Pokazujemy je w kolejności alfabetycznej.

ASPIRIN C/BAYER | FERVEX | GRIPEX | IBUPROM | THERAFLU

Do którego z nich masz zaufanie? Prosimy, oceń wszystkie.
Dziękujemy za Twoją opinię.

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH