Zobacz na własne oczy

Ruszyła ogólnopolska akcja informacyjna:”Zobacz przyszłość na własne oczy. Zadbaj o swój wzrok.”

Z inicjatywy Stowarzyszenia AMD w dniach 6 maja – 12 czerwca 2008 trwa ogólnopolska akcja informacyjna na temat zwyrodnienia plamki żółtej (AMD) – nieuleczalnej choroby oczu, która w ostateczności może doprowadzić do całkowitej ślepoty.

Do przeprowadzenia akcji został zaadaptowany specjalny autobus, który w tym czasie pełni rolę swoistego laboratorium. Osoby odwiedzające autobus mają dostęp do materiałów informacyjnych oraz możliwość zbadania wzroku na miejscu, z zastosowaniem takich badań jak siatka Amslera czy wizualizacja dna oka.

Badania te pomogą ocenić ryzyko zachorowania na AMD u osoby badanej i jej rodziny oraz będą spełniały rolę edukacyjną na temat profilaktyki i zapobiegania tej chorobie.

Za organizację akcji – logistykę, zatrudnienie podwykonawców, nadzór nad jej prawidłowym przebiegiem, a przede wszystkim za działania media relations odpowiada agencja Event Public Relations.

Account Manager z agencji Event PR obecny jest podczas całej akcji i pozostaje do dyspozycji odwiedzających autobus dziennikarzy. Do udziału w akcji zaproszono media lokalne oraz ogólnopolskie: prasę, radio i telewizję.

Wyniki badań epidemiologicznych wskazują, że choroba AMD dotyka około 15% osób po 50 r.ż. W Polsce jest obecnie około 1 500 000 osób chorych na AMD. Zapadalność na tę chorobę ciągle wzrasta i staje się bardzo dużym problemem społecznym.

Wyniki przeprowadzonego niedawno badania wykazały, że większość Polaków – 81,7% nigdy nie słyszało o chorobie AMD. Celem międzynarodowego przedsięwzięcia jest zwrócenie uwagi społecznej na problem chorób oczu, a także wczesnego im zapobiegania.

Ogólnopolska, prospołeczna akcja edukowania społeczeństwa na temat problemu Zwyrodnienia Plamki Związanego z Wiekiem AMD “Zobacz przyszłość na własne oczy. Zadbaj o swój wzrok” rozpoczęła się 6 maja w Bielsku-Białej a zakończy się 12 czerwca w Szczecinie.

Wzorem Hiszpanii, gdzie podobny program z ogromnym sukcesem odbył się w 2007 roku, w tym roku akcją zostały objęte kolejne cztery kraje europejskie: Słowacja, Czechy, Węgry i Polska.

Organizatorem akcji jest Stowarzyszenie Zwyrodnienia Plamki Związanego z Wiekiem AMD przy wsparciu międzynarodowego koncernu okulistycznego Bausch & Lomb – partnera Światowej Akcji Zapobiegania Ślepocie Vision 2020.

Plan trasy autobusu – laboratorium:

6 – 7 maja – Bielsko-Biała
8 – 10 maja – Kraków
11 – 13 maja – Katowice
14 – 16 maja – Opole
17 – 19 maja – Częstochowa
20 – 22 maja – Piotrków Trybunalski
23 – 25 maja – Łódź
26 – 28 maja – Poznań
29 – 31 maja – Toruń
1 – 3 czerwca – Bydgoszcz
4 – 6 czerwca – Gdynia
7 – 9 czerwca – Kołobrzeg
10 – 12 czerwca – Szczecin

4.6/5 - (88 votes)

Nikt nie pyta Cię o zdanie, weź udział w Teście Zaufania!

To 5 najczęściej kupowanych leków na grypę i przeziębienie. Pokazujemy je w kolejności alfabetycznej.

ASPIRIN C/BAYER | FERVEX | GRIPEX | IBUPROM | THERAFLU

Do którego z nich masz zaufanie? Prosimy, oceń wszystkie.
Dziękujemy za Twoją opinię.

Leave a Comment

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH