Wiosną przyszłego roku firma Bayer uruchomi w swojej warszawskiej siedzibie BayLab – salon popularnonaukowy, w którym odbywać się będą warsztaty dla uczniów szkół podstawowych. Dla dorosłych organizowane będą debaty i spotkania z pasjonatami różnych dziedzin nauki.
Warszawski BayLab jest drugim – po otwartym już w Niemczech – salonem popularnonaukowym w Europie, w którym można będzie oglądać animowane i trójwymiarowe filmy (np. o ludzkich tkankach), uczestniczyć w różnych rozwijających grach i przyjrzeć się z bliska fizycznym, chemicznym i biologicznym zjawiskom.
- Chcemy, aby młodzi ludzie uwierzyli, że mogą naprawdę dużo osiągnąć. Wiara we własne siły, podparta zainteresowaniami, jest ważna nie tylko dla nich, ale i dla budowania społeczeństwa obywatelskiego oraz gospodarki. Będziemy dzielić się wiedzą, by nasi goście poznawali najnowsze dokonania naukowe i ich zastosowanie w praktyce – mówi Christophe Dumont, prezes Bayer Sp. z o.o.
Co roku na projekty badawcze i rozwojowe Bayer przeznacza ok. 3 mld euro. Tylko w 2011 r. złożył 600 wniosków patentowych. Jest jedyna firmą na świecie, która prowadzi interdyscyplinarne badania naukowe – nad nowymi lekami dla ludzi, preparatami dla zwierząt, a także środkami ochrony upraw, plonów i nasion.