Piwo będzie reklamowane po godzinie 23.00, imprezy na wolnym powietrzu będą odbywały się bez mocnych trunków, a na butelkach z alkoholem pojawią się napisy “ku przestrodze”. Takie zmiany szykuje dla nas ustawodawca.
Pod hasłem profilaktyki zdrowotnej mają zostać wprowadzone zmiany zasad sprzedaży i reklamy alkoholu – informuje “Gazeta Prawna”. Zgodnie z nowymi przepisami alkohol nie będzie mógł być sprzedawany i spożywany np. na stadionach, na terenie kąpielisk i pływalni, w zakładach opieki zdrowotnej oraz w handlu obnośnym i obwoźnym. Jak zaznacza Romuald Pindelski, członek zarządu Klubu Piłkarskiego Polonia, ograniczenia dotyczące stadionów to powielanie istniejących rozwiązań. “Zakazy wnoszenia, sprzedaży i spożywania alkoholu znajdują się w regulaminach wszystkich stadionów – wynika to z ustawy o
bezpieczeństwie imprez masowych i regulacji przyjętych w całej Europie” – wyjaśnia.
Planowane jest również rozwiązanie, zgodnie z którym na alkoholu sprzedawanym w handlu detalicznym, którego objętość przekracza 150 ml, muszą znaleźć się informacje o szkodliwości picia alkoholu – skierowane w szczególności do kobiet w ciąży i kierowców – czytamy w gazecie. (st)