Kiedy przed szpitalem nagle ustawiają się ekipy telewizyjne, to oznacza prawdopodobnie tylko jedno – kłopoty.
Branża medyczna jest jedną z najbardziej podatnych i wrażliwych na kryzys, a wszystko dlatego że mamy do czynienia ze zdrowiem i życiem ludzkim. Sytuację kryzysową może wywołać np. fatalny w skutkach błąd lekarza, odmowa udzielenia pomocy, pomyłka medyczna, awaria sprzętu ratującego życie, zwolnienia i strajk pracowników, niezadowolony z obsługi pacjent.
Procedury postępowania
Placówki medyczne nadal jeszcze nie do końca wiedzą jak siebie komunikować, jak nawiązać współpracę z mediami, jak sobie poradzić w trudnej sytuacji, zanim kryzys się pojawi. Najbezpieczniej jest być przygotowanym na najgorszy scenariusz, wtedy można uniknąć wielu nieprzyjemnych niespodzianek.
W sytuacji nagłego kryzysu bardzo ważna jest sprawnie funkcjonująca komunikacja wewnętrzna. Pracownicy powinni zostać niezwłocznie poinformowani co się dzieje w placówce i poinstruowani jak postępować. Brak wyjaśnień zachwieje poczuciem bezpieczeństwa pracowników, a także wywoła niepotrzebną falę plotek i domysłów. Ważnym jest wyznaczenie jednej osoby, (zazwyczaj jest to rzecznik lub dyrektor) do kontaktu z mediami oraz ustalenie jednolicie brzmiących komunikatów. Podczas rozmów z dziennikarzami liczy się pierwszych 10 sekund wypowiedzi.
Ważna jest też (przy wywiadach telewizyjnych)prezencja, gestykulacja, a nawet tembr głosu.
A gdy kryzys mija
Kiedy sytuacja jest opanowana, realizujemy składane wcześniej obietnice. Dobrą opinię łatwo można stracić, natomiast odzyskanie zaufania okazuje się bardzo trudne. Dociekliwi dziennikarze po jakimś czasie z pewnością powrócą „do tematu”. Wtedy należy przedstawić bieżącą sytuację jak najbardziej rzetelnie i merytorycznie.
Nikt nie pyta Cię o zdanie, weź udział w Teście Zaufania!
To 5 najczęściej kupowanych leków na grypę i przeziębienie. Pokazujemy je w kolejności alfabetycznej.
ASPIRIN C/BAYER | FERVEX | GRIPEX | IBUPROM | THERAFLU
Do którego z nich masz zaufanie? Prosimy, oceń wszystkie.
Dziękujemy za Twoją opinię.