Od czego zacząć odchudzanie?

Od czego zacząć odchudzanie? Pięć prostych wskazówek

Wymarzona sylwetka i zgrabne ciało, to marzenie niejednej kobiety. Niestety, wiele z nich rezygnuje po jakimś czasie, nie widząc efektu lub pogarszając swój stan – np. poprzez efekt jojo. Warto jednak przestrzegać kilku prostych zaleceń. Od czego zacząć odchudzanie, by było efektywne i przynosiło skutki?  

Po pierwsze: zmiana nastawienia

Traktowanie odchudzania jako zła koniecznego i etapu przejściowego nigdy nie doprowadzi do utrzymania uzyskanego rezultatu. Odpowiednie nastawienie psychiczne do diety i odchudzania jest kluczem do sukcesu. Silna wewnętrzna motywacja i żelazna samodyscyplina pozwolą wytrwać w trudniejszych momentach, które mogą się pojawić w trakcie diety, oraz będą miały pozytywny wpływ na jej przebieg.  Bardzo ważne jest też, by wyznaczać sobie sprecyzowane cele. Wiedząc co chcemy osiągnąć, łatwiej nam jest ten cel osiągnąć.

Po drugie: zmiana nawyków żywieniowych

Aby mówić o skutecznym odchudzaniu, należy się przestawić na zmianę naszych przyzwyczajeń żywieniowych. I to nie tylko na czas diety, ale niemal na resztę życia (w zależności jak długo chcesz mieć zgrabną sylwetkę).

Zmiany w nawykach żywieniowych powinno się wprowadzać stopniowo, tak aby nie zaburzyć nagle naszego organizmu. Kiedy nauczymy się i zapamiętamy jeden zdrowy nawyk, wprowadzajmy kolejny, aż do momentu, gdy zdrowe żywienie stanie się naszą codziennością. Można to robić poprzez wprowadzanie do codziennej diety kolejnych porcji warzyw, owoców i ryb, jednocześnie eliminując stopniowo słodycze czy niezdrowe przekąski.

Od czego zacząć odchudzanie - dieta
zdj. prasowe

Po trzecie: częstsze posiłki, ale mniejsze

Eksperci zalecają: lepiej zjeść pięć małych posiłków, zamiast dwóch-trzech dużych. Spożywanie pięciu posiłków w regularnych odstępach czasu pozwala utrzymać energię na cały dzień. Zamiast bardzo dużego śniadania i obiadu, możesz nakładać sobie mniejsze porcje. Tego typu dieta pozwala uniknąć przeciążenia żołądka, niestrawnościom i magazynowaniu niewykorzystanej energii (co w konsekwencji prowadzi do tycia).

Pamiętajmy o tym, że nasz żołądek potrzebuje ok. 15 minut, by poinformować mózg, że jest już pełny. To powoduje, że jedząc szybko, zjadamy o wiele za dużo niż faktycznie powinniśmy. Dlatego staraj się jeść powoli i żuj optymalnie 32 razy jeden kęs – dobre trawienie zaczyna się już w jamie ustnej, poprzez dokładne przeżuwanie pokarmu.

Po czwarte: pij wodę

Nadmiaru tkanki tłuszczowej możesz pozbyć się dzięki… wodzie. Pij wodę z niską zawartością sodu (maksymalnie 4 jednostki Na). Oczyszcza ona organizm z toksyn i przyspiesza procesy metaboliczne. Uwaga: pamiętaj, by nie pić w trakcie jedzenia, a najlepiej po około 15-20 minutach po każdym posiłku. Dlaczego? Woda rozcieńcza soki trawienne, przez co trawienie jedzenia jest słabsze i dłuższe. Zdecydowanie odraza się picie napojów słodzonych.

Po piąte: uprawiaj sport regularnie

Sport to doskonałe uzupełnienie właściwych nawyków żywieniowych i odpowiedniej diety. Regularne ćwiczenia fizyczne pozwalają na przyspieszenie przemiany materii oraz umożliwią  zbudowanie jędrnej sylwetki. Ćwiczenia należy wprowadzić od samego początku odchudzania. Należy ćwiczyć systematycznie, co najmniej 2-3 razy w tygodniu po około 30 minut. Warto pamiętać, by rozpocząć od lekkich ćwiczeń, np. spacerów, pływania czy jazdy na rowerze, cięższe ćwiczenia na siłowni zostawiając na późniejsze etapy.


Źródło: informacja prasowa / kreacja ciała

Test Rozpoznawania Zaburzeń Związanych z Piciem Alkoholu AUDIT

Wypełnij nasz test i dowiedz się czy masz problem z piciem alkoholu

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH