Bez tytułu

Zapisywanie – Hanna zawa-cywińska


Wszelkie znaki, tablice, litery, hieroglify, heksagramy Hanny Zawa-Cywińskiej to malarski zapis czy zapisywanie (ono trwa, narasta, zmienia się z upływem czasu) siebie.

Tej siebie, ukrytej głęboko, która stanowi tajemnicę nie tylko dla tych, którzy ją znają, ale i dla niej samej. Poprzez malarstwo i przekładanie całej swojej wiedzy o świecie na środki malarskie dochodzi do samej siebie, do istoty siebie. Poszukuje siebie chłonącej świat, siebie patrzącej w zachwycie na rozedrgane fale Bałtyku układające się w rytmy i kolory, właściwie odcienie barwy, jak nutowy zapis, siebie zasłuchanej w strofy wierszy ulubionych poetów, wpatrzonej w słowa okiem malarza.

Konsekwentne balansowanie między ładem a chaosem jest bardzo charakterystyczne w jej malarstwie. I w życiu. To rozedrganie, rozpięcie „pomiędzy” kryjące się w linii, kompozycji, przenikaniu odcieni barw, refleksji malarskiej jest uchwyceniem pewnego rysu charakterystycznego dla człowieka obecnego czasu, ale jest też przerzuceniem malarskiego, artystycznego pomostu nad tym wszystkim, co tkwi „między”, także nad przeszłością (np. cykl malarskich hieroglifów) i teraźniejszością. Człowiek jak drgająca struna rozpięty „między”…

Dobrze, gdy artysta ma odwagę o tym „mówić”, ma odwagę przyznać się do tego „zagubienia” na drogach i bezdrożach świata, do tej kruchości ludzkiego losu zmierzającego ku… Post monumenta jako pamięci po, jako wspomnieniu, ale i jako dokumentowi. Factum obiit, monumenta manet – czas przeminął, wspomnienia po nim pozostają, trwają.

Zapisy Dar Cz.Miłosza

Test Rozpoznawania Zaburzeń Związanych z Piciem Alkoholu AUDIT

Wypełnij nasz test i dowiedz się czy masz problem z piciem alkoholu

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH