Jak uniknąć efektu jojo?

Jak uniknąć efektu jojo?

Temat, który wraca jak bumerang co sezon. Nie ważne jakich diet będziesz używać, to może się zdarzyć, że niedawno zrzucone kilogramy wrócą do ciebie w postaci nieestetycznego brzucha. Jak uniknąć efektu jojo, który od zawsze prześladuje wszystkich, którzy stosują dietę odchudzającą?  

Efekt jojo działa błyskawicznie. Pojawia się nagle i potrafi zrujnować postępy, na które pracujesz od miesięcy. Zgubione kilogramy nie tylko wracają, ale szybko dochodzą do nich nowe. To powoduje że spada motywacja do dalszego odchudzania. Jak uniknąć błędu?

Dieta nie przyniesie trwałego efektu

Odliczanie dni do zakończenia diety jest jednym z najczęstszych grzechów. Chwilowa głodówka, lub przygotowywanie misternych posiłków nic nie da, jeśli po zakończeniu diety wrócimy do starych nawyków żywieniowych. Tylko trwała zmiana nawyków żywieniowych jest kluczem do sukcesu w walce nadwagą i niechcianymi kilogramami. Musisz zmienić myślenie i traktować dietę jako o zdrowym stylu życia, który zaakceptujesz na dłużej. To pomoże zadbać o piękną sylwetkę i zdrowie.

Racjonalne odżywianie

Aby zapobiec efektowi jojo, musisz stosować racjonalną, odżywczą dietę dostosowaną indywidualnie do zapotrzebowania i wyznaczonych sobie celów. W codziennym jadłospisie uwzględnij produkty zbożowe, warzywa i owoce oraz produkty dostarczające pełnowartościowego białka oraz zdrowych tłuszczy – są one bowiem niezbędne w prawidłowej diecie.

Unikaj przetworzonych tłuszczów nasyconych oraz dużej ilości cukrów prostych. Wspieraj przy tym swój organizm naturalną suplementacją, aby wyrównać ewentualne niedobory niezbędnych składników odżywczych.

zdrowe odżywianie
zdrowe odżywianie

Kontroluj masę ciała

Jeśli masz problem z systematycznością, to kontrolowanie masy ciała, pomoże wyrobić w tobie przydatne nawyki. Spróbuj ważyć się systematycznie, przynajmniej raz w tygodniu, najlepiej rano o tej samej porze i na tej samej wadze. Wyniki zapisuj w dzienniku, tak samo jak swój dziennik odżywiania. Notuj w nim informacje o każdym daniu, prze­ką­sce i na­po­ju. Szybko zorientujesz się, że to dobry sposób na powstrzymanie się od podjadania, które prowadzi do efektu jojo.

Uprawiaj sport

Dieta i aktywny tryb życia zawsze szyły w parze. Nie powinno więc zabraknąć regularnych ćwiczeń, aby zapobiec efektowi jojo i powracającym kilogramom. Warto wyjść na spacer, pobiegać, pojeździć rowerem czy pójść na basen. Regularne ćwiczenia, wykonywane 2-3 razy w tygodniu, pozwolą podtrzymać efekty, a także podkręcić tempo metabolizmu oraz poprawić zdrowie oraz samopoczucie.


Źródło: informacja prasowa / kreacjaciala.pl

Test Rozpoznawania Zaburzeń Związanych z Piciem Alkoholu AUDIT

Wypełnij nasz test i dowiedz się czy masz problem z piciem alkoholu

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH