Awokado obniży poziom cholesterolu

Spożywanie jednego awokado dziennie znacząco obniża poziom złego cholesterolu – dowodzą badacze z Pennsylvania State University.

Oczywiście oprócz tego potrzebna jest odpowiednio zbilansowana dieta, a wprowadzenie awokado powinno wiązać się z rezygnacją z innych pokarmów o podobnej wartości kalorycznej.

Naukowcy z Pensylwanii postanowili sprawdzić, na ile obecne w awokado nienasycone kwasy tłuszczowe mogą wspomóc korzystne działanie diety niskotłuszczowej. 45 ochotnikom w wieku od 21 do 70 lat, zdrowym, ale mającym problemy z nadwagą, zaproponowano trzy różne diety. Po okresie dwóch tygodni, kiedy pozostawali na przeciętnej diecie (34 proc. kalorii z tłuszczu, 50 z węglowodanów i 16 proc. z białek), wprowadzono ich na dietę niskotłuszczową (24 proc. kalorii z tłuszczu) bez awokado, dietę ze średnią zawartością tłuszczu (34 proc. kalorii z tłuszczu) bez awokado i dietę ze średnią zawartością tłuszczu z jednym awokado dziennie.

Przed przejściem na diety i po pięciu tygodniach ich stosowania, zbadano uczestnikom poziom tak zwanego złego cholesterolu LDL we krwi.

W porównaniu z przeciętną dietą, pierwsza z diet o zmniejszonej zawartości tłuszczu obniżała poziom LDL o średnio 7.4 mg/dl, druga o średnio 8.3 mg/dl, natomiast trzecia dieta, z awokado, aż o 13.5 mg/dl. U osób na diecie z awokado zauważono też największą poprawę innych parametrów, jak całkowitego poziomu cholesterolu, czy trójglicerydów.

-Zaskoczyło nas, że zastąpienie w jednej z diet oleju tłuszczem zawartym w awokado niemal dwukrotnie zwiększyło jej korzystny efekt – przyznaje w rozmowie z RMF FM prof. Penny M. Kris-Etherton, dietetyczka z Pennsylvania State University. Badaczka podkreśla, że kluczowe jest, by za pomocą awokado zastąpić inne tłuszcze, nie zaś dodawać go po prostu do tego, co i tak jemy.

(Źródło: rmf24.pl)

Test Rozpoznawania Zaburzeń Związanych z Piciem Alkoholu AUDIT

Wypełnij nasz test i dowiedz się czy masz problem z piciem alkoholu

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH