Muszkieterowie dla Polek

Grupa Muszkieterów, zarządzająca sieciami sklepów Intermarché i Bricomarché, już od 11 lat organizuje akcję „Muszkieterowie dla Polek”. Ma ona na celu promocję profilaktyki raka piersi wśród kobiet.

Nowotwory złośliwe stanowią drugą, najczęstszą przyczynę zgonów w Polsce. Wśród kobiet rak piersi jest na pierwszym miejscu jeżeli chodzi o zachorowalność. Natomiast w przypadku umieralności ten nowotwór plasuje się równie wysoko, bo na drugiej pozycji.

Ryzyko zachorowania na raka piersi wzrasta z wiekiem. Niemal połowa zachorowań jest diagnozowana między 50. a 69. rokiem życia. Grupa Muszkieterów już od 12 lat organizuje akcję „Muszkieterowie dla Polek”. Ta inicjatywa ma za zadanie zwiększyć świadomość kobiet w naszym kraju na temat tego, jak ważna jest profilaktyka w przypadku raka piersi.

Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów:

W ubiegłym roku 7838 kobiet w wieku 50-69 lat wzięło udział w bezpłatnych badaniach mammograficznych refundowanych przez NFZ. Widząc jak wiele kobiet decyduje się na udział w organizowanych przez nas badaniach profilaktycznych możemy śmiało powiedzieć, że akcja przynosi zamierzony efekt. To oznacza, że każdego roku zwiększa się świadomość Polek na temat tego, jak ważna dla naszego zdrowia jest profilaktyka.

“Muszkieterowie dla Polek” w 2019 roku

Tak, jak w poprzednich latach kobiety będą mogły skorzystać z bezpłatnych badań profilaktycznych w 3 województwach: dolnośląskim, lubuskim i wielkopolskim. W ciągu 11 lat trwania kampanii zbadanych zostało około 60 tys. kobiet.

Badania mammograficzne w ramach akcji „Muszkieterowie dla Polek” prowadzone są we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk” z Zielonej Góry.

informacja prasowa: Havas PR

Test Rozpoznawania Zaburzeń Związanych z Piciem Alkoholu AUDIT

Wypełnij nasz test i dowiedz się czy masz problem z piciem alkoholu

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH