Kampania „Medycyna na Krańcach Świata”

Hasłem kampanii jest: „Z podróży możesz przywieźć wszystko, przywieź jednak tylko dobre wspomnienia”. Zdaniem dr Sebastiana Kołodzieja, inicjatora kampanii, każda podróż wymaga odpowiedniego przygotowania. Nie tylko ekstremalna wyprawa na najwyższe górskie szczyty, ale również kilkudniowe odwiedziny u przyjaciół w sąsiednim mieście. To szczególnie ważne, gdy w wyjeździe biorą udział dzieci. A także w przypadku podróży osób starszych lub chorych, wymagających szczególnej opieki i stałego przyjmowania leków.

Przed podróżą zawsze należy sprawdzić, gdzie znajduje się najbliższa placówka medyczna, a także odpowiednio skompletować apteczkę wyposażoną w niezbędne środki przeciwbólowe, przeciwgorączkowe czy przeciwbiegunkowe, bandaże opatrunkowe oraz plastry na drobne urazy i skaleczenia.

dr Sebastian Kołodziej z unique work, inicjator kampanii „Medycyna na Krańcach Świata”:

Pierwszej pomocy w razie potrzeby może udzielić pilot albo rezydent. Jednak najczęściej nie dysponuje on odpowiednią wiedzą z zakresu pierwszej pomoc przedmedycznej. W drugiej edycji kampanii Medycyna na Krańcach Świata postanowiliśmy więc skupić się na szkoleniu profesjonalnych tour operatorów. W projekt edukacyjny zaangażowała się Polska Izba Turystyki oraz ambasador kampanii polarnik Marek Kamiński.

Cele kampanii „Medycyna na Krańcach Świata”

Chcemy uświadomić turystom, że rzeczy materialne takie jak wygodny hotel, przegląd samochodu lub zakup sportowego obuwia są równie ważne, jak zadbanie o niespodziewane sytuacje losowe, w których zagrożone jest zdrowie, a nierzadko także życie podróżujących.

Współpraca z Polską Izbą Turystyki

Biura podróży często nie są w stanie udzielić profesjonalnej informacji dotyczącej optymalnego dla danej destynacji ubezpieczenia zagranicznego, rekomendowanych szczepień, praktycznego przygotowania podręcznej apteczki. Tymczasem to czynniki szczególnie ważne, zwłaszcza, kiedy wybieramy się na wakacje do krajów tropikalnych, należących do innej strefy klimatycznej.

dr Sebastian Kołodziej z unique work, inicjator kampanii:

W drugiej edycji „Medycyny Krańca Świata” poruszamy tematy, które często sygnalizowali nam uczestnicy zeszłorocznej kampanii. Coraz dalsze kierunki są coraz bardziej popularne wśród polskich turystów, a tym samym potrzeba edukacji i wiedzy jest coraz większa. Do drugiej edycji kampanii postanowiliśmy zaprosić Polską Izbę Turystyki. To organizacja, która zrzesza wszystkie największe biura podróży. Stworzyliśmy szkoleniową platformę e-learningową dla pracowników z branży travel. Zależy nam, aby efektem kampanii był liczny zespół absolwentów szkolenia. Chcemy by piloci wycieczek i rezydenci turystyczni byli wyposażeni w podstawową wiedzę medyczną. W przypadku zagrożenia zdrowia lub życia turystów, odpowiednie przeszkolenie pozwoli im skutecznie wezwać profesjonalną pomoc. Będą także w stanie udzielić niezbędnej pierwszej pomocy poszkodowanym.

Pierwszej edycji kampanii „Medycyna na Krańcach Świata” patronowała Martyna Wojciechowska – dziennikarka turystyczna i wielbicielka dalekich podróży. W drugiej odsłonie bierze udział Marek Kamiński, wybitny polarnik, który w przeciągu roku zdobył obydwa bieguny Ziemi.

Serwis on-line

Kampanii „Medycyna na Krańcach Świata” towarzyszy serwis https://medycynanakrancachswiata.com/. To kompendium wiedzy dla wszystkich podróżników. Na stronie znalazły się materiały edukacyjne poruszające najważniejsze kwestie zdrowotne. Dostępne są informacje o placówkach medycyny podróży na świecie, a także liczne ciekawostki i anegdoty.

informacja prasowa: Clue PR

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH